wibako

Kalibracja obrotów m315

Moderator: mechanior

Postprzez dxs » 06 Lut 2010 16:41

no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Reklama

simmet

Postprzez tomekb85 » 06 Lut 2010 16:48

dxs mógł byś podać maila to prześle ci skan całej szafy

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 4:07 pm ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d92 ... d3407.html

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 4:10 pm ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c2 ... 79afc.html

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 06 Lut 2010 17:41

Już rozumiem,takie też są,i tam nie ma tego przekażnika ,jest chyba zwykły na dole lewy róg i nad nim czerwona dioda też jest od hamulca.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 06 Lut 2010 17:47

Na dole po lewej jest przekaźnik diodowy od lamp stopu tak jest opisany: diode as(stop lamp)

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 06 Lut 2010 18:06

Daj nr ser. spróbuje wrzucić schemat.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 06 Lut 2010 18:14

M315 7ML01544

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 06 Lut 2010 19:04

Podaj email.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 07 Lut 2010 14:56

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 07 Lut 2010 21:01

Jak nie znajdziesz nic w elektryce to zostanie ci szukać w hydraulice.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 07 Lut 2010 23:20

Po dzisiejszym przestudiowaniu schematów wydaje mi się że nie ma w układzie załączania hamulca obrotu żadnego elektromagnesu( mówię oczywiście o tym automatycznym) do hamulca obrotu dochodzi przewodem olej poprzez trójnik od silnika obrotu, jeśli występuje ciśnienie na silniku hamulec się cofa, jeśli go brak to się załącza, może się mylę ale nie mam innej koncepcji, może po prosty joystick nie wyłącza funkcji do końca lub ten zawór który zmienia kierunek obrotów swing-a, jest strasznie zimno i nie chce mi się kombinować na dworze, dołączam rysunek jak ktoś ma inną koncepcję to się proszę nie wstydzić tylko pisać

Instalacja hyd. hamulca: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b4 ... af8f3.html
Instalacja hyd. zasilania swing-a: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42f ... 6eb6b.html

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez mechanior » 08 Lut 2010 22:59

przewód o którym piszesz nie włącza hamulca tylko jest zrzutem przecieków na zbiornik, dolny z silnika jazdy, górny z hamulca, łączą się i biegną do kolektora przy zbiorniku hydrauliki
cewka włączająca hamulec obrotu jest na bloku pilota, to ten przymocowany do ramy, widać go doskonale między schodkami po otwarciu drzwi bocznych za kabiną

Image
z mojego schematu wynika że jest to druga cewka od lewej w górnej części bloku
samoistne poruszanie się wieżyczki może być spowodowane niewłaściwą kalibracją zaworu sterującego płytą wychylną na pompie obrotu (to jest zamknięty nawrotny-dwustronny układ sterowania tzw hydrostat)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez tomekb85 » 09 Lut 2010 17:55

Jeśli ta druga cewka załącza hamulec to dlaczego napięcie jest na niej tylko wtedy gdy załączony jest klawisz a ruchy w lewo ani w prawo nie powodują świecenia diody, i jeśli odłączę tą cewkę podczas obracania to staje bardzo gwałtownie. i jeszcze mógł bym prosić jakiś schemat gdzie ten zawór na pompie obrotu wykalibrować.
tomekb85@gmail.com

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 14 Lut 2010 11:42

Ta cewka rozłącza hamulec,ale oświeć mnie co to za klawisz ?
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 15 Lut 2010 19:45

Chodziło mi o klawisz hamulca obrotu który znajduje się na konsoli, lub mały pedał elektryczny koło orbitrolu na podłodze. Jeżeli go nacisnę tylko wtedy dioda na drugiej cewce gaśnie i załącza hamulec. Tylko to jest hamulec ''postojowy" bo działa nagle i gwałtownie zaraz po wciśnięciu pedału czy klawisza.
Ostatnio edytowany przez tomekb85, 15 Lut 2010 20:04, edytowano w sumie 1 raz

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez mechanior » 15 Lut 2010 20:04

pedał tak ma działać, klawisz też, hamowanie w trakcie normalnej pracy polega na wytraceniu prędkości w skutek opory hydrauliki w silniku, hamulec mechaniczny aktywowany jest elektronicznym mechanizmem opóźniającym w 2-3 sekundy po zatrzymaniu obrotu (czyli po zaniku ciśnienia w układzie sterowania obrotem)
klawisz jest hamulcem stałym postojowym lub na czas jazdy, pedał pod kierownicą jest hamulcem awaryjnym do użytku w trakcie pracy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez tomekb85 » 15 Lut 2010 20:12

Ja to wiem tylko nie wiem gdzie załącza się hamulec roboczy?? musi być jakiś układ czy to mechaniczne czy elektryczny który podaje olej na hamulec. a na pewno nie jest to druga cewka za kabiną. gdzieś musi być zwór który podaje ciśnienie proporcjonalnie do spadku ciśnienia w sterowaniu obrotem.

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez mechanior » 15 Lut 2010 23:29

ehhhhhhhh,

JEST TYLKO JEDEN SYSTEM HAMUJĄCY OBRÓT
niezależnie od tego czy włączasz klawisz, czy naciskasz pedał, czy automat aktywuje go z opóźnieniem, cały czas chodzi o jeden jedyny układ hamulców tarczowych w silniku obrotu dezaktywowany ciśnieniem z nieszczęsnej 2 cewki, włączenie cewki wyłącza hamulec, jego działanie jest gwałtowne bo takie MA BYĆ
przeczytaj uważnie mojego poprzedniego posta:
hamowanie w trakcie normalnej pracy polega na wytraceniu prędkości w skutek opory hydrauliki w silniku

po puszczeniu dźwigni obrotu wewnętrzny opór na silniku obrotu wyhamowuje jego ruch!!
nie na skutek działania jakiegoś hamulca, tylko "samo z siebie", dopiero po 2-3 sekundach elektronika blokuje obrót odcinając dopływ oleju znoszącego działanie hamulca...

oprócz cewki nr 2 NIE MA ŻADNEJ INNEJ STERUJĄCEJ HAMULCEM, jeśli po 2-3 sekundach od zatrzymania obrotu nie zgaśnie dioda na wtyczce cewki to uszkodzony jest czujnik ciśnienia opisany przez dxs`a lub elektronika opóźniająca
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez tomekb85 » 17 Lut 2010 20:52

Szukam tego ukł. opóżnienia włączenia hamulca na schemacie i nie mogę namierzyć gdzie on się znajduje, to co pisał mi DXS, ten przekażnik w prawym górnym rogu to poprostu go u mnie niema, może podpowie mi ktoś gdzie tego szukać, wszystkie przekaźniki ze skrzynki wyjąłem i dioda na cewce dalej świeci, nie wiem gdzie jeszcze może to być???

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 17 Lut 2010 23:31

Poleć po kablu , może masz lewy mostek ???
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 17 Lut 2010 23:51

Tylko mostek musi być gdzieś dalej bo klawisz na konsoli wyłącza cewkę, A trochę mi tam sniegu nawiało i ciężko zobaczyć.

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej