wibako

Pompa paliwa M312 oraz włącznik"MAN"

Moderator: mechanior

Pompa paliwa M312 oraz włącznik"MAN"

Postprzez bryndal3 » 24 Sty 2010 14:04

Witam.
Potrzebuje informacji czy na pompie paliwa w M312 99r silnik perkinsa występuje jakiś zaworek, ponieważ uruchamiając zimny silnik jest uczucie jak by paliwo się cofało, zaznaczam że układ jest szczelny nie zapchany oraz po wymianie filtrów. Drugie moje pytanie to-do czego służy lub za co jest odpowiedzialny przycisk "MAN" na konsoli w kabinie maszyny. Z góry dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez bryndal3, 24 Sty 2010 21:10, edytowano w sumie 1 raz
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Reklama

simmet

Postprzez dxs » 24 Sty 2010 16:18

Jest zaworek jednokierunkowy na powrocie z pompy (taki króciec) do niego rurka i do filtra na zlew. Klawiszem MAN wyłączasz sterowanie automatyczne i przechodzisz na ręczne, czyli wyłączasz całą elektronikę, która steruje wydajnością twoich pomp i silnika, jest układ który stosuje się awaryjnie. Ale spróbuj żeby zobaczyć jak zachowuje się maszyna...Tylko nie mów że lepiej działa niż w automacie...???

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 3:22 pm ]
Spróbuj jeszcze przed uruchomieniem zimnego silnika podpompować kilka razy ręczną pompką (w niej też są zaworki zwrotne).
Ostatnio edytowany przez dxs, 24 Sty 2010 21:11, edytowano w sumie 1 raz
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez bryndal3 » 24 Sty 2010 17:12

Pompke ręczną rozbierałem rozbierałem i zaworki na bank trzymają paliwo,przed odpaleniem równiez pompowałem ręcznie ale skok jest jałowy
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez dxs » 24 Sty 2010 18:15

To rusz wałem korbowym bo pompka nie opiera się o krzywkę.

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 5:19 pm ]
Albo chodzi ci o to, że chodzi na pusto - to znaczy że na dolocie przed pompką jest dziurka i ciągnie powietrze. Sprawdź przewody i zrób próbę z pominięciem separatora (filtr wstępny).
Ostatnio edytowany przez dxs, 24 Sty 2010 21:11, edytowano w sumie 1 raz
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez vetrieska » 14 Lut 2010 19:44

na MAN maszyna chodzi szybko naprawde, jezdzi jak wsciekla :)). Tylko jedno ale - jak silnik nie jest naprawde zdrowy to gasnie ciagle. Na dluzsza mete trudno tak pracowac, o precyzyjnych robotach mozna zapomniec. Niestety czesto elektronika pada sama z siebie i wowczas sprytny sprzedawca przelacza na man klawiszem badz dzwigienka na zaworze - i swiezo upieczony nabywca po godzinie pracy stwierdza ze cos jest nie tak - a nowy sterownik kosztuje niemalo.

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Postprzez bryndal3 » 14 Lut 2010 22:07

Niestety włącznik Man u mnie nie działa,nie zapala się żadna kontrolka,ani nie ma reakcji po włączeniu owego przycisku.Jak mogę dojść z tym do ładu,czy można sprawdzić tą funkcje jakoś na krótko?
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez dxs » 14 Lut 2010 22:26

Sprawdź czy masz przełamane zawory PRV za schodkami od spodu bloku zaworów.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez bryndal3 » 14 Lut 2010 22:36

Możesz kolego napisać troszkę jaśniej?
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez dxs » 14 Lut 2010 23:54

Wejdź na schodki ,zobaczysz blok z elektrozaworami ,schyl się i zobacz od dołu są na środku dwa el.zawory z wystającymi suwakami zabezpieczonymi zawleczkami - mają być pionowo w dół,a nie przełamane.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez bryndal3 » 15 Lut 2010 10:07

Podniosłem maszynę na oby pługach włączyłem klawisz Man oraz jazdę,niestety silnik dławi się i gaśnie.Co można zrobić w tym fantem?
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez tomekb85 » 15 Lut 2010 22:21

Sprawdź korektor pneumatyczny na pompie wtryskowej może nie zwiększać Ci dawki, taki aluminiowy cylinderek. Ściągnij wężyk z rurki i dmuchnij tam pow. ok.2atm powinien się wysunąć.

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 16 Lut 2010 00:31

Trzeba zrobić kalibrację i pracować w trybie AUT. A żeby potwierdzić ,że silnik jest słaby to najlepiej wykonać Performance Test.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej