Strona 1 z 1

Pompa paliwa M312 oraz włącznik"MAN"

PostWysłany: 24 Sty 2010 14:04
przez bryndal3
Witam.
Potrzebuje informacji czy na pompie paliwa w M312 99r silnik perkinsa występuje jakiś zaworek, ponieważ uruchamiając zimny silnik jest uczucie jak by paliwo się cofało, zaznaczam że układ jest szczelny nie zapchany oraz po wymianie filtrów. Drugie moje pytanie to-do czego służy lub za co jest odpowiedzialny przycisk "MAN" na konsoli w kabinie maszyny. Z góry dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam

PostWysłany: 24 Sty 2010 16:18
przez dxs
Jest zaworek jednokierunkowy na powrocie z pompy (taki króciec) do niego rurka i do filtra na zlew. Klawiszem MAN wyłączasz sterowanie automatyczne i przechodzisz na ręczne, czyli wyłączasz całą elektronikę, która steruje wydajnością twoich pomp i silnika, jest układ który stosuje się awaryjnie. Ale spróbuj żeby zobaczyć jak zachowuje się maszyna...Tylko nie mów że lepiej działa niż w automacie...???

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 3:22 pm ]
Spróbuj jeszcze przed uruchomieniem zimnego silnika podpompować kilka razy ręczną pompką (w niej też są zaworki zwrotne).

PostWysłany: 24 Sty 2010 17:12
przez bryndal3
Pompke ręczną rozbierałem rozbierałem i zaworki na bank trzymają paliwo,przed odpaleniem równiez pompowałem ręcznie ale skok jest jałowy

PostWysłany: 24 Sty 2010 18:15
przez dxs
To rusz wałem korbowym bo pompka nie opiera się o krzywkę.

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 5:19 pm ]
Albo chodzi ci o to, że chodzi na pusto - to znaczy że na dolocie przed pompką jest dziurka i ciągnie powietrze. Sprawdź przewody i zrób próbę z pominięciem separatora (filtr wstępny).

PostWysłany: 14 Lut 2010 19:44
przez vetrieska
na MAN maszyna chodzi szybko naprawde, jezdzi jak wsciekla :)). Tylko jedno ale - jak silnik nie jest naprawde zdrowy to gasnie ciagle. Na dluzsza mete trudno tak pracowac, o precyzyjnych robotach mozna zapomniec. Niestety czesto elektronika pada sama z siebie i wowczas sprytny sprzedawca przelacza na man klawiszem badz dzwigienka na zaworze - i swiezo upieczony nabywca po godzinie pracy stwierdza ze cos jest nie tak - a nowy sterownik kosztuje niemalo.

PostWysłany: 14 Lut 2010 22:07
przez bryndal3
Niestety włącznik Man u mnie nie działa,nie zapala się żadna kontrolka,ani nie ma reakcji po włączeniu owego przycisku.Jak mogę dojść z tym do ładu,czy można sprawdzić tą funkcje jakoś na krótko?

PostWysłany: 14 Lut 2010 22:26
przez dxs
Sprawdź czy masz przełamane zawory PRV za schodkami od spodu bloku zaworów.

PostWysłany: 14 Lut 2010 22:36
przez bryndal3
Możesz kolego napisać troszkę jaśniej?

PostWysłany: 14 Lut 2010 23:54
przez dxs
Wejdź na schodki ,zobaczysz blok z elektrozaworami ,schyl się i zobacz od dołu są na środku dwa el.zawory z wystającymi suwakami zabezpieczonymi zawleczkami - mają być pionowo w dół,a nie przełamane.

PostWysłany: 15 Lut 2010 10:07
przez bryndal3
Podniosłem maszynę na oby pługach włączyłem klawisz Man oraz jazdę,niestety silnik dławi się i gaśnie.Co można zrobić w tym fantem?

PostWysłany: 15 Lut 2010 22:21
przez tomekb85
Sprawdź korektor pneumatyczny na pompie wtryskowej może nie zwiększać Ci dawki, taki aluminiowy cylinderek. Ściągnij wężyk z rurki i dmuchnij tam pow. ok.2atm powinien się wysunąć.

PostWysłany: 16 Lut 2010 00:31
przez dxs
Trzeba zrobić kalibrację i pracować w trybie AUT. A żeby potwierdzić ,że silnik jest słaby to najlepiej wykonać Performance Test.