wibako

Znaki na pompie wtryskowej M315

Moderator: mechanior

Znaki na pompie wtryskowej M315

Postprzez bryndal3 » 28 Sty 2010 21:05

Witam ponownie wszystkich użytkowników. Mam kolejny problem ze swoja maszynką, przedwczoraj oddałem pompę wtryskową w raz wtryskami na stół do pomiarów oraz do regulacji, podejrzewam, że w sobotę będzie ona już gotowa. Mam pytanie do fachowców mechaniarów mianowicie jak ustawić pompę wtryskową (zapłon) na znakach i gdzie one się znajdują (wał+pompa) Podaje dane koparki i silnika Cat m312 99r silnik perkinsa 4 cylindrowy turbo Model 3054 6TL00809. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez bryndal3, 31 Sty 2010 15:05, edytowano w sumie 1 raz
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Reklama

simmet

Postprzez dxs » 28 Sty 2010 21:19

Jeżeli na wałku pompy jest klin ,to wkładasz klin w wycięcie w kole rozrządu i gotowe.Jak masz piastę na cztery śruby to ustawiasz piąty otwór z fasolką koła zębatego rozrządu.Przy odbiorze pompy upewnij się że nie jest zablokowana blokadą fabryczną.Wałek ma się dać obracać.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez bryndal3 » 28 Sty 2010 21:29

Klina nie ma na wałku. Wałek jest przykręcony główną nakrętką do koła zębatego plus cztery mniejsze śruby z czego dwie są osadzone na fasolkach a dwie mają stały otwór, czego mam się trzymać :?: na wale korbowym nie ma żadnego znaku? Poproszę o więcej danych szczegółowych
Ostatnio edytowany przez bryndal3, 31 Sty 2010 15:05, edytowano w sumie 1 raz
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez dxs » 28 Sty 2010 23:10

Pompę powinieneś odkręcasz z 4 śrub,nie ruszając tej głównej w środku--masz tak ???

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 10:13 pm ]
Jak odkręciłeś tą piastę to daj ją do pompiarza ,żeby ją zamontował do pompy ustawiając prawidłowo.

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 10:17 pm ]
Było już o tym bardzo dokładnie pisane-przeszukaj forum.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 29 Sty 2010 00:37

oddaj pompiarzowi na stół ten zabierak z 4 gwintami M8 (to co zakłada się na stożek wałka pompy), da se rade i ustawi na GZP, po prostu nie przeszukałeś forum, pisałem jak zdejmować pompy w kilku silnikach Perkinsa z jakimi się spotkałem z wyraźnym opisem KTÓRYCH ŚRUB NIE RUSZAĆ.... no cóż, niektórzy wolą się uczyć na własnych błędach :mrgreen:

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 11:48 pm ]
engine s/n 5HK012345, arr. 106-5001

możliwe numery to 106-5001, 106-5002 lub 122-8803

w dwu pierwszych należy po zdjęciu pompy wody odkręcić centralną nakrętkę koła na pompie (klucz 22mm) po czym za pomocą sciągacza wkręcanego w otwory koła zdemontować go ze stożkowego zakończenia wałka pompy, elementem ustalającym moment wtrysku jest standardowy klin na wałku, regulacja momentu wtrysku odbywa się za pomocą fasolkowatych otworów służących do zamontowania pompy na rozrządzie (3 szpilki)

w innym przypadku koło posiada pośredni zabierak do którego jest przymocowane za pomocą 4 śrub m8 na klucz 10mm (raz spotkałem się z nietypowymi śrubami TORX-H to znaczy 5cio! kątna gwiazdka z bolcem pośrodku stosowana przez DELPHI do zabezpieczania pomp paliwa przed niepowołaną ingerencją)
aby zdemontować pompę należy odkręcić 4 śruby ale absolutnie nie luzować centralnej nakrętki !! bo w tym rozwiązaniu nie ma klina i przestawienie momentu wtrysku będzie wymagało oddania pompy do regulacji i ponownego "zerowania" koła napędowego
w tym przypadku regulacja momentu wtrysku możliwa jest jedynie na owych 4 śrubach i 4 "fasolkach" wywierconych w kole zębatym pompy, duży 5ty otwór służy do blokowania pompy w położeniu "0" za pomocą przyrządu (pręta lub wiertła Φ 8mm :faja: ) nie wiem po co bo nigdy z tego nie korzystam gdyż koła rozrządu posiadają cechy (znaki) służące do montażu
taka pompa zamocowana jest na 3 szpilkach a w jej obudowie otwory są normalnie okrągłe co umożliwia regulację kąta wtrysku dopiero po zdemontowaniu pompy wody co jest generalnie bez sensu !! trzeba przecież spuścić płyn, co prawda nie uniemożliwia to odpalenia silnika (można go bez płynu puścić na kilkadziesiąt sekund) ale nie da się go zagrzać w celu stwierdzenia prawidłowej pracy pod obciążeniem... a wystarczyło zostawić w obudowie pompy wtryskowej opisane wyżej "fasolki" regulacyjne.... po tym właśnie można z zewnątrz rozpoznać typ montażu koła:
jeśli w obudowie pompy są "fasolki" to koło zębate jest wciśnięte bezpośrednio na stożek wałka pompy z klinem, jeśli "fasolek" niema- mamy do czynienia z zabierakiem na 4 śruby...

generalnie:
jak zdejmiesz pompę wody i widzisz jedynie dużą (22mm) nakrętkę i gładką tarczę koła zębatego z 2 nagwintowanymi otworami (M8) do zamocowania ściągacza, to trzeba odkręcić tą nakrętkę i zbić lub ściągnąć koło pompy
jeśli widać oprócz centralnej nakrętki dodatkowo 4 śruby i 1 duży otwór blokady to odkręcamy TYLKO te 4 śruby nie ruszając nakrętki centralnej, koło powinno lekko zsunąć się z tarczy zabieraka, jeśli nie chce zejść... heh ... to temat na następnego posta, ale poczekajmy, może strzępie sobie język a raczej palce bez potrzeby i problemów nie będzie...

powyższy opis dotyczy maszyn 428C i części maszyn 428D
na rynku znajdują się maszyny wyposażone w nowe silniki Perkinsa z pompami DELPHI-LUCAS które przed demontażem należy ustawić w pozycji "0" ( czyli GZP ) zablokować specjalną śrubą w korpusie pompy i dopiero zabierać się do demontażu koła gdyż nie posiadają żadnego systemu ustalającego położenie koła zębatego względem wałka pompy !! ot, psikus... im nowsze tym bardziej skomplikowane w obsłudze....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20874
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej