wibako

M312 wyciek z kolumny obrotu

Moderator: mechanior

M312 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez bryndal3 » 12 Mar 2010 20:13

Witam.Poszukuje informacji oraz porad jak zabrać się za demontaż kolumny obrotu.Proszę o porady ewentualnie o przesłanie schematu budowy tej że kolumny.
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 13 Mar 2010 01:11

chodzi ci o złącze obrotowe ? czy napęd obrotu...
mniemam iż o złącze
najpierw trzeba spuścić cały olej z zbiornika oleju hydraulicznego bo zawsze znajdzie się przewód z którego będzie kapał olej dopóki jest coś w zbiorniku....
a potem zaczynają się schody...
można zdemontować całość, uprzednio porozpinawszy wszystkie przewody zarówno z góry złącza jak i z dołu, złącze przykręcone jest do ramy dolnej bodajże 3ma śrubami na klucz 24
drugi sposób polega na rozpięciu najpierw górnych przewodów złącza mniejszego po czym od spodu rozpinamy tylko przewody złącza mniejszego (z niższego bloku) wykręcamy adaptory (to te złączki gwintowane do których przykręca się przewody) i po ich wyjęciu ściągamy aluminiowy blok w dół, uwolnioną oś złącza wysuwamy do góry, na maszynie pozostaje złącze dolne ( większe ) z górnej jego części odkręcamy wszystkie przewody po czym ściągamy ją do góry, na ramie podwozia maszyny pozostaje dolna część czyli tzw pinion czyli polerowana oś obrotu z przykręconymi od spodu przewodami wysokiego ciśnienia
naprawę zakwalifikowałbym jako upierdliwą gdyż wymaga ciągłego wiszenia głową w dół albo pracy z rękami w górze z bezustannie kapiącym na twarz olejem (nazywam to "LASEM DESZCZOWYM") trzeba być przygotowanym na znaczne wycieki oleju z przewodów (wiadra, kuwety, miski, szmaty i jakiś sorbent np trociny czy suchy piasek)
oryginalny zestaw uszczelnień całego zespołu złącza kosztuje ponad 4000 pln netto
ważne aby dokładnie pozaznaczać wszystkie przewody, bo nawet jak nam się wydaje, że nie da się ich pomylić to pomylą się przy montażu
w niektórych maszynach występuje dodatkowe złącze elektryczne, aby je zdemontować trzeba porozłączać wszystkie połączenia pod maszyną (w małej czarnej skrzynce a raczej puszce) szkoda tylko że wszystkie te kable są czarne... po rozpięciu i zaznaczeniu trzeba je wyciągnąć przez rurkę średnicy jakichś 6-7 mm, zasadniczo to pryszcz.... tylko że kiedyś trzeba to będzie poskładać, a to już nie jest tak łatwe :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Hubik » 13 Mar 2010 01:50

z tego co widziałem w 312 jeszcze nie jest tak tragicznie wyjąc kolumne, jest wiecej miejsca, ale pamietam jak robiliśmy to w zeppelinie to była porażka :cry: My zdjeliśmy nawet kabine żeby było wiecej miejsca, pomogło bardzo dużo, w cacie nie będziesz na szczęście musiał tego robić, a i uszczelnienia dorabiają na wymiar mozna o wiele taniej to zrobić, coś koło 1000 zł za komplet w firmie u- tech w kielcach nam dorabiali, jak narazie maszyna przechodziła sezon bez kropli oleju. I powodzenia życzę i wiele cierpliwości:) Polecam również dorobić sobie klucz imbusowy na przedłużce do przewodów na kolumnie który ułatwi prace. A i jeszcze jedno, cieknie Ci duża czy mała kolumna? radzę to sprawdzić bo po co się narobić jak być może to z z małej się leje...

Awatar użytkownika
Hubik
Operator

  • Posty: 285
  • Rejestracja: 20 Lis 2007 18:17
  • Miejscowość: Mazowieckie, okolice Radomia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Liebherr A316 Cat M312 Atlas 1304


Postprzez serwusss » 13 Mar 2010 15:08

U mnie tez lalo sie niby z kolumny obrotu,ale po dokladnym szukaniu miejsca przecieku okazalo sie ze przepuszczal zaworek przy silownikach podnoszenia calego ramienia.Olej wężykiem oplatajacym lecial w okolice kolumny obrotu i wygladalo,ze kilumna jest do roboty.Na szczescie skonczylo sie na szybkiej i tanszej naprawie :mrgreen:

serwusss
Młodszy operator

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 30 Maj 2009 20:33
  • Miejscowość: Pabianice

Postprzez bryndal3 » 14 Mar 2010 14:22

Wyciek oleju jest z małej kolumny dokładnie spod kołnierza
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez dxs » 14 Mar 2010 17:08

To niestety złącze do góry.Poznacz dobrze węże od dołu i z góry,spuść cały olej ze zbiornika, 3 śruby od ramy i złącze do góry ( tylko odkręć te węże ). Odczytaj nr kat. na blaszce na występie blokady i w/g niego zamów seal kit do dużego i małego złącza.Po rozebraniu sprawdź gładź wewnętrznych rdzeni - jeśli są wytarcia w miejscu uszczelnień to trzeba to naprawić, np.nowy chrom i szlifowanie.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 15 Mar 2010 00:18

na początek sugerowałbym zdemontowanie samej góry (nawet nie trzeba spuszczać oleju - wystarczy zaślepiać po kolei odkręcone przewody za pomocą złączek wykręconych z kolumny i monet 1-2 groszowych)
zazwyczaj problem tkwi w dwu uszczelniaczach zamykających górę i dół kolumny, dodatkowy uszczelniacz na dole i oring (lub specjalny pierścień u-ring) pod pokrywką zamykającą małą kolumnę z góry mają zapobiegać dostawaniu się zanieczyszczeń, niestety ich ilość w okolicach kolumny obrotu powoduje częste uszkadzanie uszczelnień

zestaw uszczelnień do górnej kolumny dorobiony wg wzoru w specjalistycznej firmie to koszt około 200-300 pln (oryginał ponad 1500 pln zawiera dodatkowo kilka oringów do dolnego adaptora i podstawy złącza)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez bryndal3 » 18 Mar 2010 21:13

Dziękuje za podpowiedz,niestety musiałem ściągnąć główną dolna kolumnę obrotu,za pomocą drugiego opisu tzn bez odkręcania podstawy,złącze elektryczne to pikuś na dole wszystkie czarne kable są po kolei ponumerowane 1,2,3,4.......podobnie jak dolna głowiczka pod ramą gdzie przytwierdzone są węże olejowe wraz ze złączkami.Uszczelniacze dałem dorobić, jeśli wszytko pójdzie ok ,to w sobotę składam wszytko do kupy,póki co idę na masaż pleców po tych kaskaderskich wyczynach i jutru zabieram się za demontaż pompy hydr.Pozdro

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 8:31 pm ]
Zapomniałem jeszcze zapytać,jak zdemontować uszczelniacz z pompy hydraulicznej ponieważ mam mały wyciek przy wałku napędzającym pompę.Jutro dopiero zacznę ją demontować ale wole się już zawczasu nastawić na najgorsze.Pozdrawiam
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez mechanior » 19 Mar 2010 00:28

powinno się ją rozebrać na drobne, można próbować wyciągnąć go bez demontowania wałka i jeśli ktoś ma mierne pojęcie o konstrukcji pompy lepiej niech to zrobi z zewnątrz
nie pamiętam dokładnie tej konkretnie pompy ale z rysunku widzę że nie powinno być problemu, wystarczy zdjąć pierścień zabezpieczający

Image
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez bryndal3 » 22 Mar 2010 21:54

Dziękuje jeszcze raz za podpowiedz,po wyciągnięciu pompy zdemontowałem koło zębate sprzęgła po czym wysunąłem zeger a następnie bez żadnego problemu zsunąłem kapelusz z zimeringiem.Przy okazji wymienię też sprzęgło.
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Postprzez mechanior » 29 Mar 2010 22:53

bryndal3 napisał(a):Przy okazji wymienię też sprzęgło.


przy okazji obróć kostki zabieraka
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej