wibako

siłowniki w cat 315 m

Moderator: mechanior

siłowniki w cat 315 m

Postprzez grzpiw » 08 Kwi 2010 13:20

czy ktoś wymieniał uszczelniacze na siłownikach właśnie się przymierzam oczekuje dorady.

grzpiw
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 08 Kwi 2010 11:30
  • Miejscowość: Tarnów

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 08 Kwi 2010 20:35

jeżeli nie dysponujesz solidnym stołem do zamocowania siłownika i kompletem kluczy do rozkręcania dużych nakrętek tłoków (50mm i więcej a niektóre dokręcane są momentem 2-3 tysięcy Nm !! to 20 razy mocniej niż np głowica w samochodzie !!) oraz gazami technicznymi aby zagrzać klejone gwinty lub odpalić elementy nie dające się zdemontować w inny sposób lepiej zleć tą usługę wykwalifikowanemu warsztatowi, aby wymienić uszczelnienia na głowicy (dławicy) musisz odkręcić nakrętkę tłoka bo ucho siłownika jest przyspawane do tłoczyska a nie przykręcone jak w niektórych maszynach
w M315 występowało kilka odmian aranżu hydrauliki i nie zawsze zamówione po numerze maszyny uszczelnienia pasowały do zamontowanych w niej siłowników, z tego powodu czasem trzeba improwizować i stosować uszczelnienia dokupione w sklepach z normaliami lub dorabiać wg wzoru oczywiście zgodnie z zastosowanymi przez CATa rozwiązaniami, kombinowanie i przeróbki bez odpowiedniej wiedzy grożą rozszczelnieniem (nagłym w trakcie pracy pod obciążeniem!) lub nawet uszkodzeniem drogiego siłownika
taką kompletną usługę, z nowym zestawem uszczelnień, szlifowaniem głowicy i innymi drobnymi naprawami wykonujemy w ciągu 2-3 dni roboczych w kwocie 1800-1900 pln za jeden siłownik, dotyczy to siłowników M315: łyżki, stick`a i każdego z 2 boom`u, jeśli masz dodatkowo łąmane ramię na takim grubym krótszym siłowniku to ten kosztuje 100-200 więcej ze względu na rozmiar uszczelnień
każdy siłownik jest sprawdzany pod ciśnieniem 350-400 bar, nadaje się mu nasz numer identyfikacyjny który wraz z plombą stanowi podstawę 6-cio miesięcznej gwarancji (numer powiązany jest z kartoteką zawierającą opis naprawy i wymienionych części)
dysponujemy możliwością ograniczonej regeneracji tłoczysk, ich prostowania oraz dowalcowywania drobnych uszkodzeń, tego nie zrobisz sam bez odpowiednich narzędzi

sorki za reklamę ale podaję ten opis w celach informacyjnych bo prosta wymiana kilku uszczelnień zamienia się przeważnie w katorgę gdy nie masz zaplecza w postaci hydraulicznego stołu montażowego, rozkręcarki, klucza hydraulicznego z powielaczem momentu czy choćby głupiej tokarki by dorobić nakrętkę tłoka, po prostu szkoda czasu
w przypadku mniejszych maszyn jak minikoparki czy koparko-ładowarki taka operacja jest łatwiejsza acz czasami zdarzają się również spektakularne wtopy: zatarte gwinty głowic czy krzywe tłoczyska uniemożliwiające normalny demontaż (brak klucza hakowego potrafi rozłożyć całą operację na łopatki), oczywiście można skorzystać z pomocy hydrauliki samej maszyny albo innej aby wywrzeć odpowiednią siłę i czasami uciekamy się do tego w warunkach polowych ale jeśli to możliwe zalecam skorzystanie z wykwalifikowanego warsztatu napraw hydraulicznych, w okolicach Tarnowa na pewno taki jest
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez przemekb » 14 Kwi 2010 13:42

Mam pytanie odnośnie prostowania tłoczysk. Jest to możliwe? jeśli tak to od czego to zależy i czy tłoczysko poźniej się w tym miejscu nie ugina ponownie? Jakie średnice i jak duże "wygięcia" się prostuje?

przemekb
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 Mar 2010 18:41
  • Miejscowość: PL

Postprzez mechanior » 14 Kwi 2010 19:54

minimalne ugięcia np 2-3 mm na całej długości tłoczyska (800-1200mm)
największą średnicę jaką prostowaliśmy to 80 mm
za każdym razem zalecamy klientom wymianę tłoczyska no nowe, to tylko decyzja klienta
ponowne zgięcie po prostowaniu dyskwalifikuje tłok
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez grzpiw » 20 Kwi 2010 09:54

Witam, bardzo dziękuje za pomoc, dokonałem wymiany na oryginalnych uszczelnieniach w zakładzie mechaniki siłowej siłownik po przepracowaniu kilku godzi zaczyna się rosić i zbierają się krople oleju co może być przyczyną? Pozdrawiam Pomocy!
Ostatnio edytowany przez grzpiw, 20 Kwi 2010 19:50, edytowano w sumie 1 raz

grzpiw
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 08 Kwi 2010 11:30
  • Miejscowość: Tarnów

Postprzez jacobs73 » 20 Kwi 2010 19:42

Mogli uszkodzić uszczelniacz przy wkładaniu, ale najprędzej masz uszkodzoną powierzchnię - gładź tłoczyska, np zarysowania, nawet drobne ledwo widoczne będą powodować wyciek. Często zdarza się to w skrajnych położeniach tłoka, musisz go dokładnie obejrzeć
Ostatnio edytowany przez jacobs73, 20 Kwi 2010 19:51, edytowano w sumie 1 raz
www.jg-serwis.pl - wszystko do maszyn budowanych

jacobs73
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 09 Lut 2009 16:32
  • Miejscowość: Szczecin
  • Pochwały: 1

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej