01 Maj 2010 14:24
Witam pojawił się problem w mojej kopareczce, Przybywa oleju silnikowego, jak sprawdzić czy idzie ropa czy olej hydrauliczny, nie czuć w oleju paliwa ale olej jest jakby rzadszy no i dosyć jasny co jest dziwne bo w dieslu zazwyczaj po kilkunastu godzinach pracy robi się czarny, dodam jeszcze że przybywa jakieś dwa stany... Powiedzcie jaka może byc najprawdopodobniejsza przyczyna, i jak to sprawdzić, bo możliwości są chyba 4 jak mi się wydaje, pompka paliwowa puszcza, wtryskowa, lub pompa od wspomagania, wykluczam raczej żeby szedł płyn z chłodnicy bo pewnie zrobiło by się mleko w oleju...
01 Maj 2010 18:26
Pompa wtryskowa ma otwór kontrolny ,więc byłoby widać przeciek , no i ropę czuje kto ma dobrego nosa. więc obstawiam pompę - pilot,brake,steering. Dużo było takich przypadków, nie ty pierwszy.Ciężko sprawdzić na silniku bo jak wyjmiesz to już nie ma napędu, ale może będzie widać zaciek przy wałku .Pompa jest zębata i regenerować nie ma co.Dochodzi jeszcze modyfikacja CAT-a.
03 Maj 2010 00:24
dokładnie jak dxs napisał, zdarzało się wprawdzie że z pompy wtryskowej paliwo szło do silnika prawie bez wycieku z otworu kontrolnego (zatkany brudem i osadami) ale zapach paliwa dosyć wyraźnie da się wyczuć jeśli to ropa jest w oleju, w przypadku Mek oczywistym wydaje się wyciek z pomp w rozrządzie, zwłaszcza że zdarza się to dosyć często
płyn chłodzący w oleju powoduje powstanie emulsji tak jak napisałeś
naprawa tej pompy zazwyczaj nie jest opłacalna, kompletna nowa kosztuje około 9000 pln ( w oryginale CAT), pozostaje poszukać zamiennika a na początek wymieniłbym uszczelniacz na wałku bo być może cała pompa jest w 100% sprawna tylko uszczelniacz przepuszcza
07 Maj 2010 23:10
Dzięki wszystkim za pomoc, ale okazało się że jednak nie przybywa oleju, miarka po prostu brudziła się wyżej no i wydawało się że jest za dużo oleju, jak narazie jest ok
06 Gru 2018 08:00
-- 06 Gru 2018 07:00 --
:bangin: witam jak wymienić uszczelniacz na pompie pilota przybywa oleju w silniku catm312 99r pomocy kupiłem niedawno dziekuje z góry za pomoc mój nr 514 079 357
06 Gru 2018 22:01
MISZCZU - zasady forum? Dzień dobry? Numer seryjny? Nie zaśmiecamy cudzych tematów? Regulamin przeczytałeś? Na co nam twój numer telefonu?
07 Gru 2018 19:17
Dziedobry panie mechanior sory nr5HK949 76
07 Gru 2018 20:10
To numer silnika a nie maszyny.
następnym razem jak masz problem to załóż własny temat i obowiązkowa podaj na początku pełne dane maszyny.
Pompa jest w rozrządzie pod pompą wtryskową, trzeba ją wytargać od spodu, nie ma potrzeby spuszczać całego oleju z hydrauliki, dolny przewód najlepiej odkręcić z imbusów od korpusu a nie nakrętkę przewodu.
Uszczelniacze są dwa zamontowane przeciwstawnie jeden izoluje olej silnikowy a drugi uszczelnia stronę hydrauliki. Są w rozmiarze 30x19.5x6 dwuwargowe brązowe Corteco lub NOK.
Nie kupisz takich
, są dostępne jedynie 19mm, ja takie zakładam. Jeśli wałek jest wytarty daj do przetoczenia lub szlifu, wprawny tokarz nożem płytkowym zrobi to tak że nawet rys nie będzie.
08 Gru 2018 09:18
Dziękuję bardzo pozdrawiam
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.