wibako
ketral

Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Pawel87 » 25 Paź 2012 20:41

Marka i model maszyny: Zeppelin Zm 13B
Rok produkcji: 1992

Witam. Po przejechaniu ok 10 km moim zepkiem nastapil problem, mianowicie wywalilo mi olej pod cisnieniem ze srodkowej obudowy do ktorej przykrecone sa waly chyba jest to reduktor jazdy. Byl on goracy tak ze nie dalo sie go dotknac. Nie zauwazylem zeby ubylo mi oleju hydraulicznego takze wydaje mi sie ze byl to olej przekladniowy. Po sciagnieciu walu okazalo sie ze wyrwalo simering. Wymienilem go zalalem swiezy olej i teraz nie wiem co robic. Dlaczego zrobilo sie takie cisnienie w reduktorze dzwonilem do kilku mechanikow i kazdy twierdzi co innego. Mozliwe ze poszedl uszczelniacz miedzy hydromotorem a reduktorem jazdy
Czy reduktor ma jakis odpowietrznik moze on jest zatkany i robi cisnienie. Koparka robilem postoj ok 20min. Prosze o pomoc

Pawel87
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 24 Paź 2012 21:11

Maszyna: Zeppelin Zm13B


Reklama

bumat
simmet
autos

Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez mechanior » 27 Paź 2012 10:20

jaki model skrzyni masz 2HL100 czy inną? (tabliczka znamionowa jest na obudowie skrzyni)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20130
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 824

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Pawel87 » 29 Paź 2012 10:31

Witam. Model skrzyni jest wlasnie taki sam czyli 2HL 100. Jaka moze byc przyczyna ze zrobilo sie takie cisnienie w tej skrzyni ? Jest moze jakis odpowietrznik na tej skrzyni bo nie moge go zlokalizowac? Prosze o pomoc

Pawel87
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 24 Paź 2012 21:11

Maszyna: Zeppelin Zm13B


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez mechanior » 29 Paź 2012 23:06

a kiedy ostatnio zmieniałeś olej?
simmering jest typowy, bodajże 75/100
olej do skrzyni przekładniowej to SILNIKOWY 15W40 lub przekładniowy SAE 30 (10W30), około 3 litry
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20130
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 824

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Pawel87 » 30 Paź 2012 18:34

Olej w przekladni zmienialem w maju. Porobilem dzis caly dzien "kopanie rowow" i po zjechaniu na plac odkrecilem korek wlewowy na przekladni. Olej wylal sie prawie calym korkiem i w dodatku pod cisnieniem. Takze nie wiem czy rozbierac ta przekladnie jaka moze byc przyczyna przybywania oleju. Dzis przybylo go ok 0,5 litra. Czy na skrzyni jest jakis odpowietrznik?

Pawel87
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 24 Paź 2012 21:11

Maszyna: Zeppelin Zm13B


Re: Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Pawel87 » 21 Lis 2012 17:14

Witam. Mam problem ze skrzynia 2HL-100 w moim zeppelinie. Przybywa mi oleju w niej i mechanik stwierdzil ze poszlo uszczelnienie na hydromotorze. Wyciagnelem ten hydromtor i wymienilem simering 60x80x7 ten przy zebatce zaznaczonej czerwona strzalka. Nie wiem czy to wszystko, czy szukac przyczyny w skrzyni. Simering byl juz dosc sfatygowany i twardy. Kupilem najlepszy jaki sie dalo jakis odporny na temperature. Prosze o porady.
Załączniki
Zdjęcie0028.jpg
Hydromotor Rexroth MHB 25

Pawel87
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 24 Paź 2012 21:11

Maszyna: Zeppelin Zm13B


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez mechanior » 23 Lis 2012 23:02

jeśli wymiana zimmera nie pomoże musisz sprawdzić przelew z obudowy hydromotoru
drożność spływu na zbiornik i ilość oleju jaka wydostaje się z obudowy hydromotoru (jego ciśnienie) podczas jego pracy

pytałem o termin wymiany oleju bo czasem po kilku latach eksploatacji BEZ WYMIAN przez drobne przecieki może uzbierać się dosyć dużo oleju hydraulicznego w skrzyni redukcyjnej
dosyć często miałem takie przypadki... znam takich co nie wymienili NIGDY bo nawet nie wiedzieli że tam się jakiś olej wymienia...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20130
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 824

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez t--o--t » 28 Lis 2012 22:36

nie wiem czy dobrze pamietam ale w tej skrzyni na walku za malym koszem jest jeszcze jeden simmering cisnieniowy. kiedys mialem tak ze jak po dluzszym przejezdzie zaczal puszczac simering na silniku jazdy to tamten na walku prawie wywinelo w druga strone i olej i tak wypychal uczelniacz na ktoryms wale.

t--o--t
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 28 Sty 2011 21:37
  • Miejscowość: kielce

Re: Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Marcel4 » 02 Wrz 2021 20:49

Witam. Mam problem ze skrzynia 2hl100. Wymieniłem już wszystkie uszczelniacze i nadal napełnia się olejem z hydrauliki i rośnie ciśnienie. Następnie wypycha uszczelniacz na wale. Proszę o jakieś rady. Czy ktoś rozwiązał z tym problem. Dziękuję i pozdrawiam

Marcel4
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 03 Cze 2019 19:14

Maszyna: Volvo ew 160

Firma: Trans


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez zeppelin zm 15 » 02 Wrz 2021 22:48

Możesz mieć przeciek z silnika hydraulicznego.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Marcel4 » 03 Wrz 2021 13:39

Witam. Dziękuję za odpowiedź. Ogólnie wymieniłem cały środek w silniku poza uszczelniaczem na walku bo wydawał się dobry. Po spięciu z wężami puściłem go w ruch i nic nie przepuszczał. Z tym że sprawdzałem go bez obciążenia. Dziękuję i pozdrawiam

Marcel4
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 03 Cze 2019 19:14

Maszyna: Volvo ew 160

Firma: Trans


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez nomen90 » 03 Wrz 2021 19:40

Czesc. Przeciek moze rowniez pochodzic z ktoregos z koszy sprzeglowych w srodku skrzyni.

nomen90
Fizol

Maszyna: Zeppelin ZM13 B

Firma: Solidna


Re: Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Marcel4 » 07 Wrz 2021 18:35

A czy jest możliwe żeby w jakiś sposób olej hydrauliczny dostawał się przez pompę zamocowaną z tyłu skrzyni nad mostem? Bo już wszystkie uszczelnienia powymieniałem. A skrzynia dalej się napełnia. Pozdrawiam

Marcel4
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 03 Cze 2019 19:14

Maszyna: Volvo ew 160

Firma: Trans


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez zeppelin zm 15 » 07 Wrz 2021 21:16

O jakiej pompie mówisz?
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez Marcel4 » 07 Wrz 2021 22:08

Pompie, która pobiera olej z dołu i przekazuje do góry skrzyni biegów. Zamontowana jest od strony tylnego mostu do skrzyni

Marcel4
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 03 Cze 2019 19:14

Maszyna: Volvo ew 160

Firma: Trans


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez zeppelin zm 15 » 08 Wrz 2021 06:36

Nie bardzo mogę ciebie zrozumieć. Zrób foty.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Wyciek oleju z reduktora jazdy Zm13B 92

Postprzez nomen90 » 26 Wrz 2021 18:56

Kolega Marcel ma na mysli raczej hydromotor, on jest przykrecony do skrzyni biegow pod skosem w strone tylnego prawego kola. I owszem, olej moze sie przedostawac z silnika jazdy do skrzyni, ale to raczej mniejsze ilosci. Rozbierales skrzynie i wymieniales w srodku uszczelnienia tlokow koszy sprzeglowych?

-- 26 Wrz 2021 17:56 --

Skrzynia biegow ma 2 przelozenia zolw/zajac. Kazde z nich sterowane jest cisnieniem pilota (czyli prawidlowo 30 bar). Jesli bedzie nieszczelnosc to bedzie pompowalo olej w korpus skrzyni az wykipi. Wymiana uszczelniacza walu napedowego nic nie da, bo nie likwidujesz przyczyn tylko skutki.

nomen90
Fizol

Maszyna: Zeppelin ZM13 B

Firma: Solidna


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej