wibako

Zeppelin ZM12B obrót

Zeppelin ZM12B obrót

Postprzez DAST-KOP » 15 Lis 2010 22:23

Witam ponownie, nikt nie potafił podpowiedziec w moim poprzednim temacie odn siłowników pługa, teraz mam kolejne pytanie, MAM nadzieje ze ktos pomoze... otóż chodzi o obrót, po prostu jest wolny i słaby, nie rozepcham piasku jesli bym chcial zrobic to obrotem, dopiero musze rozpedzac obrót zeby to zrobic... nie wiem co jest z tym grane... :/ robilem ostatnio na Catherpilarze M312 i powiem wam ze ten skurw.... potrafi płyte drogową obortem przeciagnac a ja zeppelinem niemoge nawet kupki piasku rozrownac....czym to moze byc spowodowane ? olej jest, acha, i jeszcze jest tak ze gdy puszcze lewarek od obrotu na pozycje (zero) to tak szarpie tym obrotem...przy spowalnianiu ;/ Help chlopy
Przygotowanie terenu pod budowę, DAST-KOP,
biuro@dast-kop.pl

Awatar użytkownika
DAST-KOP
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 22 Paź 2010 11:02
  • Miejscowość: Bochnia

Reklama

simmet

Postprzez SOK » 15 Lis 2010 23:04

może spróbuj sprawdzić zawory na rozdzielaczu od obrotu.są tam takie o ringi i może są uszkodzone.i sprawdź czy hamulec ci nie trzyma obrotu. a co do siłowników od pługa to ciężko mi cokolwiek powiedzieć.jak masz czas i cierpliwość to sobie wykręć po kolei zawory na tym pierwszym rozdzielaczu i patrz na uszczelnienia. na każdą sekcję są po dwa może tu tkwi problem :?:
Ostatnio edytowany przez SOK, 16 Lis 2010 16:41, edytowano w sumie 1 raz

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Re: Zeppelin ZM12B obrót

Postprzez bundy11 » 15 Lis 2010 23:47

W mojej 15-stce miałem podobne kłopoty, pług nie trzymał, obrót słaby i do tego jazda też do d.... Postudiowałem dtr-ke i doszedłem że pług, podpory jazda, obrót są ściśle związane z kolumną obrotu. Wyciągnąłem gadzine, rozebrałem i... trzpień wytarty w miejscu pracy
uszczelnień ze hooo, uszczelnienia do bani. Więc dałem rdzeń do regeneracji, kupiłem
uszczelniacze i mam kłopot z głowy. Jak znajde wolną chwile to ci podeśle kilka rysunków
bo mam dtr 12, 13b oraz katalog części.
Ostatnio edytowany przez bundy11, 16 Lis 2010 16:42, edytowano w sumie 1 raz

bundy11


Postprzez DAST-KOP » 16 Lis 2010 21:44

dzieki za porady napewno bede cos z tym robil jak tylko maszyna zjedzie na sezon zimowy do garazu, jeszcze mnie wkruza taki motyw z pompa olejowa, wymienilem filtr oleju hydraulicznego ten w zbiorniku, olej nie jest stary bo tez byl wymieniany chyba rok temu na zime. Ciekawi mnie dlaczego jak jest olej zimny to koparka jęczy strasznie tzn to jeczy pompa hydrauliczna bo jak sie olej później zagrzeje to to jęczenie jest mniejsze ale kurde jednak jest i to dosyc uciazliwe, pare miesiecy temu tego nie bylo, koaprka smigala cichutko ze tylko silniczek bylo pieknie słychac pod maską, a od pewnego czasu jeczy strasznie :/ czasem wydaje mi sie ze zaraz cos strzeli i na tym sie skonczy robota... oleju jest prawie pelny zbiornik.
Ostatnio edytowany przez DAST-KOP, 17 Lis 2010 17:03, edytowano w sumie 1 raz
Przygotowanie terenu pod budowę, DAST-KOP,
biuro@dast-kop.pl

Awatar użytkownika
DAST-KOP
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 22 Paź 2010 11:02
  • Miejscowość: Bochnia

Postprzez digidy » 15 Lut 2011 22:14

DAST-KOP napisał(a):dzieki za porady napewno bede cos z tym robil jak tylko maszyna zjedzie na sezon zimowy do garazu, jeszcze mnie wkruza taki motyw z pompa olejowa, wymienilem filtr oleju hydraulicznego ten w zbiorniku, olej nie jest stary bo tez byl wymieniany chyba rok temu na zime. Ciekawi mnie dlaczego jak jest olej zimny to koparka jęczy strasznie tzn to jeczy pompa hydrauliczna bo jak sie olej później zagrzeje to to jęczenie jest mniejsze ale kurde jednak jest i to dosyc uciazliwe [...]

Kolego rozwiazales ten problem moze? Napisz co bylo przyczyna....

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Postprzez DAST-KOP » 06 Mar 2011 01:21

nie nie rozwiazałem tego problemu, dalej to jest, jazda ch... obrót jest ale nie przepchasz toków piasku i pług opada i w ogóle nie trzyma ciśnienia:/ na dodatek po kolei padły hamulce i teraz sa 3 kola zaślepione i na jednym kole mam hamulec i pług nie utrzymuje ciśnienia i jest ch...a nie robota :/ dtr to tak jak instrukcja obsługi..nic tam znowu niema nadzwyczajnego... z olejem jest to samo dalej....
Ostatnio edytowany przez DAST-KOP, 06 Mar 2011 15:57, edytowano w sumie 1 raz
Przygotowanie terenu pod budowę, DAST-KOP,
biuro@dast-kop.pl

Awatar użytkownika
DAST-KOP
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 22 Paź 2010 11:02
  • Miejscowość: Bochnia

Postprzez Janusz1978 » 06 Mar 2011 11:05

Kolego zalezy jaki olej wlales. Jak na zime gesty to bedzie pompa "jeczec"
Hamlce to musisz sciagnac "kapelusz" ktory oslania hamulce oraz zwolnice i wtedy ktos musi wcisnac pedal zebys mogl zobaczyc co sie dzieje (olej w zwolnicy to Agro stuu).
Jesli chodzi o obrot to zwykly laik nie da rady przepchnac kupke obrotem ta 12ka. mozesz jeszcze popuscic szczeki na obrocie w komorze silnika obrotu.
pzdr.

Janusz1978
Operator

  • Posty: 331
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 00:24
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 1

Postprzez digidy » 06 Mar 2011 11:34

Janusz1978 napisał(a):Kolego zalezy jaki olej wlales. Jak na zime gesty to bedzie pompa "jeczec"
Hamlce to musisz sciagnac "kapelusz" ktory oslania hamulce oraz zwolnice i wtedy ktos musi wcisnac pedal zebys mogl zobaczyc co sie dzieje (olej w zwolnicy to Agro stuu).
Jesli chodzi o obrot to zwykly laik nie da rady przepchnac kupke obrotem ta 12ka. mozesz jeszcze popuscic szczeki na obrocie w komorze silnika obrotu.
pzdr.

Kolego ja mam dedykowany olej HLPD46 a wiec nie jest za gesty, zreszta to nie o to do konca chodzi bo jak temperatura otoczenia jest w miare nawet wysoka, powyzej 10stopni to i taj koparka przez jakis czas jeczy i koniec;-/. Kiedys taki znajomy powiedzial mi o takim zaworze przy pompie ktory sluzy do odpowietrzania czy cos... ze niego ma niby syczec zaraz po wylaczeniu maszyny, musze to sprawdzic wkrotce... ale 11000mth to juz pewnie powoli pompa do regenreracji cos czuje... chociaz na poczatek sprawdze manometrem jakie tam cisnienie jest...
Wydaje mi sie problem kolegi tkwi w kolumnie obrotu tak jak ktos pisal powyzej, najlepiej niech sie wypowie jakis fachowiec;-).

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Postprzez mechanior » 06 Mar 2011 15:36

DAST-KOP napisał(a):teraz sa 3 kola zaślepione i na jednym kole mam hamulec

to znaczy że wyciek się pojawił ?
trzeba wymienić uszczelnienia na tłoku hamulca i po kłopocie

Janusz1978 napisał(a):olej w zwolnicy to Agro stuu

AGRO STOU to olej Orlen... ale z tego co wiem to ZM12B ma podwozie ZF a tam stosuje się wszędzie olej przekładniowy 80W90 (oprócz skrzyni biegów: 15W40)

digidy napisał(a):ale 11000mth to juz pewnie powoli pompa do regenreracji cos czuje...

to nie jest przebieg usprawiedliwiający zużycie pompy ale jest to możliwe
digidy napisał(a):chociaz na poczatek sprawdze manometrem jakie tam cisnienie jest...

pomiar ciśnienia nie jest miarodajny, pompa tłoczkowa nawet przy dużej utracie sprawności osiąga poprawne maksymalne ciśnienia, trzeba by sprawdzić przepływ oleju a do tego potrzebny jest już specjalistyczny sprzęt

Jesli chodzi o obrot to zwykly laik nie da rady przepchnac kupke obrotem ta 12ka

i wszystko jest w normie bo obrót nie jest ruchem roboczym do przepychania urobku, jest to napisane w każdej instrukcji obsługi maszyny, ciśnienie maksymalne od którego zależy jego siła reguluje się na silniku obrotu lub na rozdzielaczu zależnie od systemu napędu (hydrostatyczny otwarty lub zamknięty)

opadanie pługa i problemy z układem kierowniczym i hamulcowym mogą być związane z kolumną obrotu, ale jeśli tracą się hamulce po kolei na pojedynczych kołach a nie w całym układzie to już nie w związku z obrotem

opadanie pługa można sprawdzić zaślepiając po kolei zasilanie siłowników lemiesza, najpierw na siłownikach, potem na kolumnie obrotu (na górnej jej części)
jeśli opadanie występuje po zaślepieniu na siłownikach to jeden z nich przepuszcza na uszczelnieniach wewnętrznych, jeśli przestało to zaślepiamy na kolumnie obrotu, gdy znów zaczynają opadać to problem tkwi w obrocie, jeśli nie opadają to trzeba szukać usterki w zaworach rozdzielacza
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez digidy » 09 Mar 2011 19:07

Nie wiem jak nasluchiwalem kiedys ale wydawalo mi sie ze to jeczy glowna pompa, ale teraz po wymienia pompy sterowania to ucichlo;-/. Nie jeczy w ogole, zobacze jeszcze wkrotce podczas pracy, ale chyba to jednak ta pompa jeczala od sterowania, jesli tak to tylko sie cieszyc;-)

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Postprzez mechanior » 09 Mar 2011 21:00

bardzo możliwe że to wina pompy pilota, gratuluję rozwiązania problemu
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej