wibako

Zeppelin 13b słabo podnosi ramię

Zeppelin 13b słabo podnosi ramię

Postprzez benny67 » 27 Lip 2007 21:21

problem polegający na tym że maszyna jest bardzo słaba gdy podnosi się ramię , po drugie w czasie obrotu z pełną łyżką podnoszenie ramienia praktycznie nie działa (po zatrzymaniu obrotu działa jakby szybciej ale też bardzo wolno)
Ostatnio edytowany przez benny67, 12 Lut 2011 12:24, edytowano w sumie 1 raz
benny

benny67
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 27 Lip 2007 21:15
  • Miejscowość: krosno odrzańskie

Reklama

simmet

Postprzez agil » 31 Lip 2007 12:09

W zeppelinach sa 2 filtry oleju hydraulicznego 1 w zbiorniku i 2 taki maly i tu bym szukal przyczyny. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
agil
Fachoperator

  • Posty: 698
  • Rejestracja: 08 Maj 2006 19:51
  • Miejscowość: Pszczyna

Postprzez WojtekP » 31 Lip 2007 16:23

potwierdzam wymień filtry i jak nie pomoże to bedziesz sie dopiero martwił
Kopalnia piachu Lubartów, kruszywa piach piasek.
http://www.plewka.com.pl
Przyłącza oraz sieci wodociągowe i kanalizacyjne.
Przewierty sterowane Vermeer D7x11, kruszenie gruzu wyburzenia kruszarka.

Awatar użytkownika
WojtekP
Fachoperator

  • Posty: 635
  • Rejestracja: 28 Lis 2006 12:18

Maszyna: cat, liebherr, zeppelin, man, scania

Firma: Kopalnia piachu Lubartów, wyburzenia gruz kruszony.


Postprzez piotreek » 31 Lip 2007 20:49

<b>W zeppelinach sa 2 filtry oleju hydraulicznego 1 w zbiorniku i 2 taki maly</b>

Ten w zbiorniku to ten długi a ten mały gdzie szukać??



I tak przy okazji ile do Zeppelina 13B wchodzi oleju do silnika?

piotreek
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 Cze 2007 00:46
  • Miejscowość: kraków

Postprzez zm13b » 04 Sie 2007 10:00

Podłącz manometr do złącza P1, jak podniesiesz wysięgnik do końca i będziesz trzymał to zegar powinien pokazać około 300-320, jeśli jest inaczej musisz sprawdzić ciśninie pompy sterowania (niewiem które to złącze) powinno wynosić około 60 i tu musisz użyć mniejszego zegara.

A filtr oleju w zbiorniku napewno nie jest przyczyną - ponieważ jest on na powrocie , a w przypadku zabródzonego filtra otwiera się zawór który przepuszcza olej omijając brudny filtr. koszt filtra to 550zł. Drugi filtr o którym mowa to filtr pompy sterowania. Pompa sterowania znajduje się po lewej stronie silnika.

Czy opada Ci wysięgnik? Bo to też może mieć coś z tym wspólnego. (zawory rexroth z tyłu rozdzielacza)

zm13b
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 20 Gru 2006 19:02
  • Miejscowość: Radzyń

Postprzez ADAM W. » 04 Wrz 2007 00:02

mam zeppelina am 13 85rok podobny problem napisz jak rozwiązałeś problem, czy wiesz gdzie znajduje sie filtr pompy sterowania

[ Dodano: Wto Wrz 04, 2007 12:05 am ]
mam zeppelina zm 13 85rok podobny problem napisz jak rozwiązałeś problem, czy wiesz gdzie znajduje sie filtr pompy sterowania
Adam .W

ADAM W.
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 27 Lip 2007 22:22
  • Miejscowość: Sochaczew

Postprzez zm13b » 05 Wrz 2007 14:21

W zeppelinie 13B pompą sterowania jest pompa główna, jest oddzielny zawór przelewowy obniżający ciśnienie do 36 Bar i takie ciśnienie powinno być na złączu PV.
Druga pompa znajduje się po lewej stronie silnika i służy do zasilania hamulców, wspomagania, przełączania biegów jazdy. Złącza tej drugiej pompy to 4 od dołu , a 4 od góry to wszystkie ruchy ramienia, jazda, sterowanie.

P1 - ciśnienie na 1 rozdzielaczu(po prawej)

P2 - ciśnienie na 2 rozdzielaczu(lewy)

PV - sterowanie

ostatni - jazda

P1 , P2 , jazda - powinno być 320 Bar.

Te 2 wartości ustawiamy głównymi zaworami przelewowymi znajdującymi się po lewej stronie każdego z rozdzielaczy. Każdy minimalny ruch tego zaworu znacznie wpływa na ciśnienie w rozdzielaczach więc uważajcie z regulacją. Najlepiej kręcić o 1/4 obrotu.
Jeśli macie pytania to chętnie odpowiem jeśli będę wiedział. :)

[ Dodano: Sro Wrz 05, 2007 2:24 pm ]
A ten drugi filtr o którym mowa to filtr pomy zasilającej hamulce itd. znajduje się chyba na ssaniu pompy. Pompa ma 2 sekcje.Trzeba patrzeć po przewodach ssących olej ze zbiornika, za silnikiem i gdzieś w tych okolicach powinien być ale dużo ludzi go wyrzuca bo olej głównie filtruje filtr znajdujący się z zbiorniku ( wymieniałem 600zł szit)

zm13b
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 20 Gru 2006 19:02
  • Miejscowość: Radzyń

Postprzez ADAM W. » 05 Wrz 2007 23:12

mam kilka małych problemów wmoim zeppelinie; wolny obrót , a przy jednoczesnym podnoszeniu ramienia i obrocie ta pierwsza funkcja chwilowo się zatrzymuje, przy zamykaniu lub otwieraniu jojstick mocno pulsuje .
Adam .W

ADAM W.
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 27 Lip 2007 22:22
  • Miejscowość: Sochaczew

Postprzez zm13b » 06 Wrz 2007 07:27

To przeczytaj mój post wyżej i posprawdzaj ciśnienia robocze. Ze pulsuje tzn że jakiś zawór przelewowy za wcześnie się włącza więc może tzreba go podregulować lub jest uszkodzony. (zazwyczaj czubek w zaworze się wybija).

zm13b
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 20 Gru 2006 19:02
  • Miejscowość: Radzyń

Postprzez digidy » 11 Lut 2011 14:23

zm13b napisał(a):W zeppelinie 13B pompą sterowania jest pompa główna, jest oddzielny zawór przelewowy obniżający ciśnienie do 36 Bar i takie ciśnienie powinno być na złączu PV.
Druga pompa znajduje się po lewej stronie silnika i służy do zasilania hamulców, wspomagania, przełączania biegów jazdy. Złącza tej drugiej pompy to 4 od dołu , a 4 od góry to wszystkie ruchy ramienia, jazda, sterowanie.

P1 - ciśnienie na 1 rozdzielaczu(po prawej)

P2 - ciśnienie na 2 rozdzielaczu(lewy)

PV - sterowanie

ostatni - jazda

P1 , P2 , jazda - powinno być 320 Bar.

Te 2 wartości ustawiamy głównymi zaworami przelewowymi znajdującymi się po lewej stronie każdego z rozdzielaczy. Każdy minimalny ruch tego zaworu znacznie wpływa na ciśnienie w rozdzielaczach więc uważajcie z regulacją. Najlepiej kręcić o 1/4 obrotu.
Jeśli macie pytania to chętnie odpowiem jeśli będę wiedział. :)

[ Dodano: Sro Wrz 05, 2007 2:24 pm ]
A ten drugi filtr o którym mowa to filtr pomy zasilającej hamulce itd. znajduje się chyba na ssaniu pompy. Pompa ma 2 sekcje.Trzeba patrzeć po przewodach ssących olej ze zbiornika, za silnikiem i gdzieś w tych okolicach powinien być ale dużo ludzi go wyrzuca bo olej głównie filtruje filtr znajdujący się z zbiorniku ( wymieniałem 600zł szit)


Kolego, czy taka sama sytuacja jest z zm 12? Posiadam taka koparke i wlasnie jestem w trakcie wymiany pompy sterowania ale na razie nie dlatego, ze wolno dzialala tylko poszedl simering i olej z hydrauliki zaczal dostawac sie do silnika. Myslalem, ze jedna sekcja pompy sterowania daje cisnienie za dzojstiki a druga to wspomaganie... Ostatnio coraz czesciej co jakis czas zanikalo zaraz po odpaleniu wspomaganie, myslalem, ze teraz po wymianie pompy sterowania to ustanie, ale widze ze jednak sie mylilem... Ponadto koparka zrobila sie wolneijsza o wiele jesli chodzi o kopanie... Przy okazji mam jeszcze pytanka do Ciebie: od jakiegos czasu slychac takie swoiste wycie pompy szczegolnie podczas poczatkowej pracy po odpalaniu. tak jakby za gesty olej, ale leje oryginalny GULF albo TOTAL 46 HLPD a nie jakies swinstwo. Pewien znajomy powiedzial mi, ze przy pompie bedzie taki zaworek ktory jak sie wyjmie to powinno wyszczelic powietrze pod cisnieniem... podobno to moze byc jego wina... a jesli nie to tylko pompa juz wypracowana pewnie? koparka ma 11 tys. mth i podobno wtedy juz wlasnie pompy siadaja, tak jak wlasnie u mnie sterujaca. Strasznie droga taka oryginalna BOSCHa;-/.
Poza tym chcialbym zapytac Cie czy spotkales sie moze z takimi objawami: pracujesz normalnie, jedziesz a tu nagle wszystko przestaje dzialac... dzojstiki nie reauguja, jazda chyba byla i wspomaganie, poza tym nic nie ma, poruszasz dzojstikami, postoisz chwile i nagle wszystko wraca do normy, czy to mogla byc ta pompa sterowania?

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Postprzez rudesmen » 12 Lut 2011 12:37

Uprawianie nekropostingu jest zakazane, zwłaszcza w tematach sprzed 4 lat. Zamykam zwłaszcza że kolega zm13b ostatni raz odwiedził forum 2 lata temu.

Awatar użytkownika
rudesmen
Fachoperator

  • Posty: 2183
  • Rejestracja: 08 Paź 2005 17:05
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Pochwały: 49

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej