wibako

Układ niskiego ciśnienia ZM19

Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez bili » 27 Lis 2012 19:30

Marka i model maszyny: zeppelin ZM19

gdzie znajdują się zawory przelewowe układu niskiego ciśnienia?

bili
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 25 Mar 2012 08:17

Maszyna: zeppelin zm 19


Reklama

simmet

Re: układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez t--o--t » 28 Lis 2012 22:23

zm19 to dziwna maszyna---napisz co sie dzieje ze szukasz tych zaworow.

t--o--t
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 28 Sty 2011 21:37
  • Miejscowość: kielce

Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez bili » 28 Lis 2012 22:57

nie mogę uzyskać 35 bar na PV (układzie sterowania) pompki nowe

stare przelały do silnika
ale były już do wymiany
zawór hamulca nowy
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 29 Lis 2012 01:31, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeżeli po wysłaniu postu masz coś jeszcze do dodania to używaj opcji edytuj (prawy górny róg postu)

bili
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 25 Mar 2012 08:17

Maszyna: zeppelin zm 19


Re: Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez KK72 » 29 Lis 2012 01:18

Witam!
Układ niskiego ciśnienia PV (pilot) to blok zaworowy sterujący biegami transmisji, i tam jest zawór przelewowy którym kręcisz tak aby uzyskać około 33bary.
Natomiast zawór blokowy od układu hamulcowego i układu skrętu to już układ średniego ciśnienia zasilany drugą sekcją pompki montowanej przy silniku (pierwsza sekcja to zasilanie pilota PV).
pzdr.
Hydraulika siłowa, mechanika maszyn

Awatar użytkownika
KK72
Młodszy operator

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 09 Lut 2012 13:29
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Pochwały: 12

Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez bili » 29 Lis 2012 08:45

Zdjęcie0038 [800x600].jpg

bili
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 25 Mar 2012 08:17

Maszyna: zeppelin zm 19


Re: Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez KK72 » 29 Lis 2012 19:12

Na bloku znajdują się dwa zawory przelewowe.
Do regulacji ciśnienia PV to ten do którego idzie linia ciśnienia z pompki i z którego wychodzi przelew T2 na zbiornik (zdjęcie słabo widoczne).
Aby regulować tym zaworem musisz mieć podłączony zegar pod port PV i wyłączony hamulec parkingowy.
Drugi zawór służy do regulacji ciśnienia akumulatora hydraulicznego biegów transmisji.

pzdr.
Hydraulika siłowa, mechanika maszyn

Awatar użytkownika
KK72
Młodszy operator

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 09 Lut 2012 13:29
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Pochwały: 12

Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez bili » 01 Gru 2012 22:29

Drugi zawór służy do regulacji ciśnienia akumulatora hydraulicznego biegów transmisji.

gdzie on jest? bo ja widzę tylko ten jeden co na zdjęciu

bili
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 25 Mar 2012 08:17

Maszyna: zeppelin zm 19


Re: Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez KK72 » 03 Gru 2012 09:26

Jak dobrze pamiętam zawór regulacji ciśnienia aku.jest ukryty w bloku zaworowym.
Hydraulika siłowa, mechanika maszyn

Awatar użytkownika
KK72
Młodszy operator

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 09 Lut 2012 13:29
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Pochwały: 12

Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez bili » 04 Gru 2012 16:35

wszystko było już OKele tylko 2 dni
i w silniku są znowu dwa stany oleju :oops:
a na PV nie mogę uzyskać nawet 30bar(przypominam że pompki i pedał hamulca wymieniałem na nowe) :cry:

bili
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 25 Mar 2012 08:17

Maszyna: zeppelin zm 19


Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez bili » 05 Gru 2012 21:51

wymieniłem zawór i na PV mam już 35bar
ale na P3 -40bar- przy pełnym skręcie kół 120bar
przy maksymalnym podniesieniu kabiny 120bar
ale przy obrocie czerpaka dochodzi do 220bar (PRZYCISKI NA DŻOJSTIKACH) ZASILANE JEST TO WSZYSTKO Z ZAWORU HAMULCA
czy te 220bar na czerpaku może być przyczyną przelewania tej pompki?

dodam jeszcze że hamulec zbija ciśnienie co kilkadziesiąt sekund co slychać pod podłogą i widać na zegarze podłączonym na P3 z 40bar na 80bar i spada z powrotem na 40bar :wall:

bili
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 25 Mar 2012 08:17

Maszyna: zeppelin zm 19


Re: Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez KK72 » 09 Gru 2012 18:10

Witam!
W bloku układu sterowania zawór przelewowy powinien być ustawiony na około 140-145bar, i tyle przy max. skręcie powinno być.
W bloku czerpaka zawór powinien być ustawiony na 160bar.
Natomiast zawór układu hamulcowego;
Jeżeli słychać częste syczenie (ładowanie aku.) to sygnał że zawór wymaga regeneracji, lub akumulatory hydrauliczne są puste, lub pompa hydrauliczna padła(w twoim wypadku odpada)
Podłącz się manometrem (min.250bar) na SP i tam obserwuj ciśnienia.
Aby doładować aku. ciśnienie na SP musi dojść do 150bar wtedy kończy się "syczenie" i aku. przestaje być ładowany, gdy ciśnienie spadnie poniżej 120bar znów zaczyna się ładowanie do 150bar itd.
Jeżeli zawór będzie uszkodzony to może nie doładowywać aku. lub może wytwarzać zbyt duże ciśnienie co powoduje grzanie się pompy i przeciek na silnik.

Autor postu otrzymał pochwałę
Hydraulika siłowa, mechanika maszyn

Awatar użytkownika
KK72
Młodszy operator

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 09 Lut 2012 13:29
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Pochwały: 12

Układ niskiego ciśnienia ZM19

Postprzez bili » 09 Gru 2012 21:11

dzięki pompy i zawór układu hamulcowego puki co jest na stole
jutro o ile mróz pozwoli będziemy pomału montować
-potrzebny nam będzie jakiś mechanik do zdiagnozowania tej usterki czy znasz może kogoś po fachu z LUBELSKIEGO
lub z dalsza kto by przyjechał do nas (oczywiście szef za wszystko płaci)
podaje nr tel do mnie ja jestem operatorem tego sprzętu 669039454

bili
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 25 Mar 2012 08:17

Maszyna: zeppelin zm 19


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej