03 Kwi 2013 13:16
Mi się wydaje, że masz problem z elektryką. Brak sterowania w dżojach to może być problem z zabezpieczeniem, które się włącza jak podniesiesz lewą konsolę.
Cewki jak coś to masz pod kabiną. Odkręcasz podłogę a tam aż oczopląsu można dostać
master123 są to nawet takie same dżoje
03 Kwi 2013 13:23
tak jak pisze kolega
peckiel pewnie masz problem z elektryką. Zapewne pourywane kable, połączone na "sztukę". Założę się, że jak zabierzesz się za instalację to będziesz widział pełno taśmy izolacyjnej
Te maszyny już tak mają, nie wiem czemu
03 Kwi 2013 14:01
master123 napisał(a):tak jak pisze kolega
peckiel pewnie masz problem z elektryką. Zapewne pourywane kable, połączone na "sztukę". Założę się, że jak zabierzesz się za instalację to będziesz widział pełno taśmy izolacyjnej
Te maszyny już tak mają, nie wiem czemu
Odkręce pokrywe pod kabiną i dam znać jak to wygląda, może nie będzie tak źle jak mówisz
03 Kwi 2013 14:17
miejmy nadzieję, że nie ale lepiej przygotować się na taką ewentualność
Postaraj się posprawdzać elektrozawory czy są sprawne. Spróbuj przesterować każdą cewkę z osobna i zobaczysz od jakiej funkcji co jest.
03 Kwi 2013 14:27
Z doświadczenia wiem, że nie opłaca się grzebać w tych cewkach samemu. Lepiej wziąć kogoś kto się na tym zna. Na szczęście nie musiałem zbytnio tam zaglądać. Raz tylko jak stabilizacja zaczęła szaleć. Można co najwyżej popatrzeć czy diody świecą jak sterujesz funkcjami. Może zacząć od prostej rzeczy i sprawdzić bezpieczniki?
03 Kwi 2013 16:49
Bezpieczniki sprawdzałem, są OK, a niektóre (2 szt) cały czas przepala po włączeniu np funkcji monobloku
03 Kwi 2013 19:27
no to masz gdzieś zwarcie. Przegląd instalacji elektrycznej obowiązkowy
04 Kwi 2013 17:56
peckiel napisał(a):Z doświadczenia wiem, że nie opłaca się grzebać w tych cewkach samemu. Lepiej wziąć kogoś kto się na tym zna. Na szczęście nie musiałem zbytnio tam zaglądać. Raz tylko jak stabilizacja zaczęła szaleć. Można co najwyżej popatrzeć czy diody świecą jak sterujesz funkcjami. Może zacząć od prostej rzeczy i sprawdzić bezpieczniki?
Opłaca się
Czasem jednak warto poświęcić trochę czasu, z góry dziękuje chłopaki za sugestie i podpowiedzi,
Po kilku godzinach spędzonych na bazie znalezlismy problem - elektrozawór.
Zamieniłem go z innym i na chwilę obecną nie widzę funkcji, która nie działa (nie wiem za co odpowiada elektrozawór, który na chwilę obecną jest niesprawny - zamieniony)
Poniżej zdjęcie wadliwego elementu (przy okazji - taki potrzebuje kupić)
master123 napisał(a):tak jak pisze kolega
peckiel pewnie masz problem z elektryką. Zapewne pourywane kable, połączone na "sztukę". Założę się, że jak zabierzesz się za instalację to będziesz widział pełno taśmy izolacyjnej
Te maszyny już tak mają, nie wiem czemu
Myślałem, że tak będzie biorąc pod uwagę wiek maszyny, jednak po odkręceniu klapy pod kabiną nie spotkałem się z żadną izolacją czy dodatkowymi przewodami - wszystko jest w oryginale, jestem miło zaskoczony
04 Kwi 2013 18:39
Dobrze, że udało ci się dojść co jest nie tak. Oby to było to i chodziło bez problemowo.
04 Kwi 2013 19:05
Zdecydowanie to było "to". Na 100% piewszy elektrozawór patrząc od kolumny obrotu odpowiada za "wyłączenie-włączenie" hydrauliki (strerowanie dzojami), a ostatni odpowiada za przełączanie funkcji "jazda-monoblok". Tyle wiem po dzisiejszych kombinacjach. Może komuś sie przyda info.
04 Kwi 2013 19:15
A 6 cewka od strony wejścia to powinna być stabilizacja.
04 Kwi 2013 21:52
peckiel napisał(a):A 6 cewka od strony wejścia to powinna być stabilizacja.
Masz racje w 100%. Jak pisałem wcześniej - zamieniłem elektrozawory, i faktycznie zamieniłem mój uszkodzony (7 od wejscia) z 6 - nie mam teraz stabilizatorów, ale reszta funkcji działa.
04 Kwi 2013 22:15
panowie sterowanie skarpówką w zeppelinie jest na dzojstikach i inaczej być nie może, być może plastik który pokrywa dzojstik jest stwardniały i nie czuć przycisku, podwiń kolego gumę na dzojstiku a zobaczysz że dochodzą tam kable, no chyba że jakiś czarodziej już tam pchał paluszki
04 Kwi 2013 22:19
TRANSKOP81 napisał(a):panowie sterowanie skarpówką w zeppelinie jest na dzojstikach i inaczej być nie może, być może plastik który pokrywa dzojstik jest stwardniały i nie czuć przycisku, podwiń kolego gumę na dzojstiku a zobaczysz że dochodzą tam kable, no chyba że jakiś czarodziej już tam pchał paluszki
Z całym szacunkiem... pozostawie bez komentarza, napisałem, że nie mam przycisków, dodatkowo zamieściłem zdjęcia dzojstikow, jeszcze raz napiszę: Nie mam przycisków w dzojach, prawdopodobnie sterowanie wychylu lyzki skarpowej jest w pedale jazdy/monobloku.
Tak więc okazuje się, że może być "inaczej" ;] Być może ja mam taki przypadek, ale mam nadzieję, że przyda się to osobą, które staną sie posiadaczami Zeppelina ZM15 w wersji którą ja posiadam,
Pozdr.
04 Kwi 2013 23:31
no to bardzo dobrze że odnalazłeś czym steruje się skarpówkę w Twojej maszynie
05 Kwi 2013 02:35
Owszem, z Waszą pomocą za co jeszcze raz dziękuje - temat wyjaśniony i do zamknięcia.
05 Kwi 2013 08:22
a możesz opisać którym przełącznikiem przełączasz że skarpówka jest w pedale jazdy
05 Kwi 2013 10:26
Jak będę miał pewność w 100% , odrazu napiszę.
05 Kwi 2013 12:03
Również jestem ciekaw jak włącza się sterowanie skarpówki. Wcześniej miałem też pisać o tym o czym pisał kolega TRANSKOP, że może są zabrudzone przyciski, bo u mnie tak było.
05 Kwi 2013 12:53
czyli... nie znalazłeś sterowania skarpówki, kolego może jestem uparty, może się mylę ale... na 99% nie steruje się łyżką z pedału jazdy i na 99% masz przyciski na dzojstikach, w mojej zm19 dzojstiki wyglądają identycznie i są na nich przyciski
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.