Strona 4 z 5

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 08 Kwi 2013 23:47
przez ziarek
Hubik napisał(a):widzę że rozebrałeś włącznik , dobry jest?

Tak, oba włączniki są sprawne.

Hubik napisał(a):po zwarciu kabli razem słychać tylko przekaźnik w konsoli z kontrolkami?

Dokładnie tak.

Hubik napisał(a):jeżeli tak to zajrzyj pod kabinę, zdejmij osłonę i w samym tylnym rogu od strony ....

Zrobie tak jak mówisz jutro i dam znać co z tego wyszło,
Wielkie dzięki za sugestie.

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 08 Kwi 2013 23:53
przez ziarek
Hubik napisał(a):będziesz miał dwie jednakowe cewki i taki mały rozdzielacz z gruszką bodajrze (ale tej gruszki już nie jestem pewny)


Racja, jest gruszka, żółta, przypomniało mi się, nawet gdzieś mam fotki bo zastanawiało mnie co to jest, zaraz poszukam i wrzuce,

Mam , o tym mówisz ? :

Image

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 08 Kwi 2013 23:57
przez ziarek
Jeszcze mam coś takiego (zaraz za kabiną) za punktami pomiarowymi :

Image

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 09 Kwi 2013 00:25
przez mechanior
ten jest od jazdy, cewki sterują przerzucaniem biegów i hamulcem ręcznym, grucha łagodzi skoki ciśnienia w układzie i stanowi zapas ciśnienia

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 09 Kwi 2013 00:30
przez ziarek
mechanior napisał(a):ten jest od jazdy, cewki sterują przerzucaniem biegów i hamulcem ręcznym, grucha łagodzi skoki ciśnienia w układzie i stanowi zapas ciśnienia



Dzięki za wyjaśnienie.

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 09 Kwi 2013 22:39
przez Hubik
pod kabiną, rzeczywiście gruszka to jest od czegoś innego, mój błąd, jak zdejmiesz tą osłonę pod kabiną to wsadz kogos do koparki i niech klika przyciskiem od łyżki tym działającym i nasłuchuj gdzie klika pod kabiną to tam bedziesz miał te cewki, dwie jednakowe po dwóch stronach takiego kwadratowego małego rozdzielacza

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 09 Kwi 2013 22:46
przez ziarek
O to chodzi ? :

Image

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 09 Kwi 2013 22:49
przez ziarek
Image

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 10 Kwi 2013 18:36
przez mechanior
Image

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 10 Kwi 2013 18:36
przez ziarek
Hubik napisał(a):...ale na początek rozbierz konsole i zobacz które przekaźniki klikają, na poszczególnych dżojstikach i je zamień, może po prostu coś z przekaźnikiem jest


Problem był w przekaźniku (uszkodzony), który znajdował się w konsoli , dzięki Hubik za pomoc. Sprawa rozwiązana, sterowanie skarpówką działa.

Image

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 11 Kwi 2013 22:13
przez Hubik
nie ma za co :D

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 13 Kwi 2013 23:14
przez KK72
Witam!
Sterowanie skarpówką i obrotnicą zwyczajowo jest realizowane przez przyciski znajdujące się w dżojach.Do realizacji tych funkcji wykorzystuje się ciśnienie z układu sterowaniem skrętu z zaworu priorytetu. Jest to układ średniego ciśnienia.
Realizuje się to przez dodatkowy elektrozawór podłączony do przycisków w dżojach.
Natomiast linia młota do której możemy podłączyć wiertnicę wymaga większych ciśnień i przepływów oleju,dlatego realizowana jest na głównym rozdzielaczu i sterowana pilotem poprzez przycisk "grzyb" w podłodze.

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 13 Kwi 2013 23:20
przez ziarek
KK72 napisał(a):Witam!
Natomiast linia młota do której możemy podłączyć wiertnicę wymaga większych ciśnień i przepływów oleju,dlatego realizowana jest na głównym rozdzielaczu i sterowana pilotem poprzez przycisk "grzyb" w podłodze.


No tak, tylko, że wtedy będe miał obroty w jadną strone.. Dlatego lepiej podpiąć wiertnicę do linii czerpaka

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 14 Kwi 2013 00:02
przez KK72
Oczywiście jeśli zapotrzebowanie na ciśnienie i przepływ nie jest duże to spoko. :)

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 14 Kwi 2013 00:06
przez ziarek
A jakie jest ciśnienie i przepływ na linii czerpaka, a jakie na linii młota? Orientujesz się?

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 14 Kwi 2013 00:37
przez KK72
Linia czerpaka (skarpówka) max. ciśnienie około 160bar a przepływ zależy od pojemności geometrycznej sekcji pompki hydraulicznej zamontowanej na silniku i obrotów silnika.
Np. jeżeli pompka ma 11cm3 to przy 1000 obrotów będzie przepływ około 11l/min,
a przy 2000 obr. to wyniesie około 22l/min.
Natomiast linia młota max. ciśnienie w zależności od rodzaju i wielkości młota np.około 130bar i 90-130l/min.Tu wykorzystujesz główny rozdzielacz i główną pompę hydrauliczną.

Re: Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 14 Kwi 2013 00:43
przez ziarek
KK72 napisał(a): Linia czerpaka (skarpówka)


Hm.. mówiąc o linii czerpaka miałem na myśli inne wyjścia - te które służą do zamykania czerpaka - grube przewody biegnące obok lini skarpówki

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 14 Kwi 2013 01:36
przez mechanior
do wiertnicy nie stosuje się linii obrotu/chwytaka bo ma za mały przepływ
linia młota ma pełną wydajność pompy a ciśnienie można podnieść na zaworach przelewowych do maksymalnego ciśnienia pracy pomp
linia czerpaka to po prostu zasilanie siłownika zamykania łyżki
jeśli nie potrzebujesz wiercić pod kątem a tylko w pionie to najmądrzejsze będzie podpięcie do zamykania łyżki
wtedy masz pełną kontrolę nad obrotem wiertnicy

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 14 Kwi 2013 01:40
przez ziarek
Wiem, że nie stosuje się linii skarpówki do podłączenia wiertnicy.
Linia czerpaka jest powiązana z linią zamykanie / otwieranie łyżki poprzez zawór, który znajduje się na ramieniu koparki. Cały czas mam na myśli te wyjścia które oznaczyłem na niebiesko.

mechanior napisał(a):linia czerpaka to po prostu zasilanie siłownika zamykania łyżki


Czyli po przestawieniu zaworu będę miał ciśnienie ok 300 bar na wiernicy ?
Tak mi pokazuje komp. w Komatsu PW170 jak zamkne łyżke do konca.


Image

Sterowanie łyżką skarpową - ZM15

PostWysłany: 14 Kwi 2013 02:19
przez mechanior
będziesz miał tyle ile jest ustawione na zaworze przelewowym na rozdzielaczu