przez Jamar » 29 Kwi 2013 14:17
Witam podaję więcej informacji i proszę o pomoc, mianowicie:
Maszyna miała problem z szybką jazdą, było kilku mechaników, wymieniono uszczelnienia kolumny obrotu (nie pomogło), każdy kolejny mechanik regulował ciśnienia robocze w efekcie czego wszelki ruch joystick'ów powodował duszenie silnika. Maszyna należy do znajomego, wyłożył już sporo kasy na kolejne naprawy bez skutku, postanowiłem doprowadzić tą maszynę do stanu używalności. Jeśli chodzi o jazdę to problem tkwił w hydromotorze, zatarł się suwak w głowicy regulujący wydatek, po wymianie silnika napędowego jazda zyskała na mocy i prędkości, pozostał jednak problem dławienia silnika. nie byłem w stanie zdobyć schematów do tej maszyny więc rozregulowałem wszystkie zawory przy pompie, wpiąłem zegary i zacząłem je kolejno wkręcać. doszedłem do tego że pierwszy zawór od pompy to MRV, zdania na forum co do ciśnień są podzielone więc ustawiłem 280bar (wyjście pomiarowe P1), trzeci zawór od pompy to ciśnienie sterowania pompą, tu ustawiłem 30bar. Nie jestem w stanie dojść za co odpowiedzialny jest środkowy zawór, dochodzi do niego przewód 3/8cala z rozdzielacza, z tej samej sekcji co zasilanie główne z pompy, przewód rozgałęziony jest na wyjście PST/LS i tu po załączeniu jakiejkolwiek funkcji jest 280bar jak na P1. Zauważyłem że wkręcając ten zawór obciążam silnik, jest on nawet w stanie zgasić silnik pracujący na wolnych obrotach. w tej chwili efekt jest taki że ramie chodzi płynnie nie dusi silnika natomiast ruchy są bardzo powolne, a połączenie łyżki i ramienia zatrzymuje ruch ramienia do momentu aż łyżka się nie domknie, podobna sytuacja jest z jazdą która mocno spowolniła jakby brakowało litrażu. Proszę o pomoc lub schemat.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633