wibako

Filtr paliwa ZM13

Filtr paliwa ZM13

Postprzez anwar » 10 Wrz 2013 20:29

Marka i model maszyny: ZEPPELIN ZM13
Rok produkcji: 1992

Koledzy jaki filtr polecacie do ZEPPELINA ZM13? Mam filtrona PP 845/1, ale coś mi szybko łapie syf (pomijam fakt, że należałoby wyczyścić zbiornik paliwa).

anwar
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 16 Wrz 2012 20:41

Maszyna: Zeppelin ZM13


Reklama

simmet

Filtr paliwa ZM13

Postprzez peckiel » 11 Wrz 2013 16:36

Ja w ZM12C miałem filtr MANN'a i takie zakładałem. Teraz kupuję SF FILTER.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Filtr paliwa ZM13

Postprzez anwar » 13 Wrz 2013 19:53

Dzisiaj znalazłem w rozsądnej cenie i kupiłem oryginalny filtr DEUTZ, dedykowany do mojego silnika.

anwar
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 16 Wrz 2012 20:41

Maszyna: Zeppelin ZM13


Filtr paliwa ZM13

Postprzez peckiel » 13 Wrz 2013 20:09

O to ładnie. A gdzie kupiłeś jeśli można wiedzieć?
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Re: Filtr paliwa ZM13

Postprzez Kamal » 19 Wrz 2013 12:06

W ASO ceny ustalone odgórnie. I naprawdę są niskie porównywalne z Man-Humel który to jest producentem filtrów dla Deutza.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Filtr paliwa ZM13

Postprzez dawidg2 » 19 Wrz 2013 13:19

Tak, filtry deutza wychodzą podobnie jak lepsze marki, nie są jakieś tam wybitnie drogie. Sami kupujemy paliwowe i olejowe.
peckiel, mam firmę Amcor z Lubina, wyślą Ci kurierem jak chcesz, mi też przysyłają.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Filtr paliwa ZM13

Postprzez peckiel » 19 Wrz 2013 18:06

Też mam taką firmę, która mi kurierem wysyła z tym, że w Białymstoku. A do JCB oryginały mam w cenach zamienników w multiparcie.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Filtr paliwa ZM13

Postprzez anwar » 22 Wrz 2013 18:54

Kupiłem w firmie z Nadarzyna. Link do ich strony: http://www.bthfast.pl

anwar
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 16 Wrz 2012 20:41

Maszyna: Zeppelin ZM13


Re: Filtr paliwa ZM13

Postprzez Kamal » 24 Wrz 2013 12:57

BTH FAST to generalny przedstawiciel firmy Deutz Diesel na Polskę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 24 Wrz 2013 23:03

kolego filtron to dobre filtry i nie ma co wymyślać, a to że szybko łapie syfy to znaczy że dobrze spełnia swoją rolę, filtr kosztuje 20zł. a wymiana 3min . więc nie ma co przeżywać

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Filtr paliwa ZM13

Postprzez Kamal » 25 Wrz 2013 12:51

TRANSKOP81 napisał(a): i nie ma co wymyślać, a to że szybko łapie syfy to znaczy że dobrze spełnia swoją rolę,

Ale bzdury piszesz. Zastanów sie dobrze zanim cos napiszesz.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 25 Wrz 2013 20:11

kolego Kamal filtr paliwa ma za zadanie filtrować paliwo z zanieczyszczeń więc jeżeli po jakimś czasie traci drożność to chyba normalne i znaczy że filtr spełnił swoje zadanie, więc gdzie widzisz bzdury,

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Filtr paliwa ZM13

Postprzez Kamal » 25 Wrz 2013 21:02

Przypomnę ci, co napisałeś, bo widzę za nawet nie czytasz tego, co piszesz. A to, co piszesz musisz powtórzyć dwa razy żeby stało się prawdą. Napisałem ci też abyś się dobrze zastanowił zanim coś odpiszesz, ale widzę chłopski rozum ważniejszy od wiedzy.
TRANSKOP81 napisał(a): a to że szybko łapie syfy to znaczy że dobrze spełnia swoją rolę


Łapie szybko syf, bo jest gówniany a nie doby!
W dobrej jakości filtrze ilość materiału filtrującego to jakieś 20-30 metrów. Taka ilość ma zapewnić filtrowi odpowiednią pojemność, w której zanieczyszczenia są zatrzymywane i odpowiedni przepływ bez spadków ciśnienia, które sprzyjają kawitacji.
W gównianym filtrze tkaniny jest tak 3-5 metrów o niewiadomej jakości i to, dlatego gówniany filtr szybko łapie syf i się zapycha a nie, dlatego ze działa. Lub ma niewłaściwie dobrany stopień filtracji w stosunku do wymagań producenta.W normalnie eksploatowanej i serwisowanej zgodnie z zaleceniami producenta maszynie dobrej jakości filtr szybko ci się nie zapcha i spokojnie wytrzyma wyznaczony przez producenta okres czasu.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 26 Wrz 2013 20:05

Chcesz zabłysnąć ale tym razem to nawypisywałeś stos bzdur i kretynizmów .po pierwsze wątpie abyś rozcinał i mierzył ilość materiału filtrującego w np w drogim filtrze MANNA a tańszym np filtrona bo wcale tańszy nie znaczy gorszy ,po drugie trwałość filtra paliwa zależy głównie od zanieczyszczenia paliwa bo nawet najlepszy filtr zalazie bardzo szybko jeżeli mamy zasyfiony zbiornik albo lejemy brudne paliwo,to samo ma się do filtra powietrza jeżeli pracujemy w zapylonym otoczeniu ,ale wiem wiem twoje książki mówią inaczej

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Filtr paliwa ZM13

Postprzez Kamal » 26 Wrz 2013 21:55

TRANSKOP81 Pisałem ci przecież żebyś czytał to, co piszesz piszą inni i czytał wypociny, które piszesz, bo wiedza to nie chłopski rozum. O czym ci pisałem i teraz znowu nim błysnąłeś.
Po pierwsze nie musze rozcinać filtra żeby wiedzieć ile jest w nim materiału, bo są firmy, które robią niezależne badania porównawcze różnych wyrobów i stąd mam informację. Ogólnie Filtron jest w nich chwalony za jakość materiału filtrującego i jego ilość niestety ganiony za sposób jego łączenia. Te filtry potrafiły puścić na łączeniach. Nie wspomnę o tym, że filtrów do układów CR nie nauczyli się robić. Po ich zamontowaniu sterownik zaczyna generować lawinową ilość błędów, co na dłuższą metę będzie prowadziło do uszkodzeń układu CR.

Zacytuje ci coś, co powinieneś przeczytać a jednak tego nie zrobiłeś a zwracałem ci na czytanie uwagę.

Kamal napisał(a):.W normalnie eksploatowanej i serwisowanej zgodnie z zaleceniami producenta maszynie dobrej jakości filtr szybko ci się nie zapcha i spokojnie wytrzyma wyznaczony przez producenta okres czasu.


Co do zanieczyszczeń to w instrukcji obsługi masz jasno napisane, jakie paliwo masz do maszyny lać. Jest tam podany numer normy, która między innymi podaje ilość zanieczyszczeń mechanicznych w paliwie. Czyli kłania się instrukcja obsługi, o której wspominałem.

Jak masz czyste paliwo to i zbiornik jest czysty, bo innego nie powinieneś lać. A jak to robisz to na własńą zgubę, dając popis swojej wiedzy. Nie wspominając o tym, że w instrukcji masz nakazane jego drenażowanie i czyszczenie w określonych interwałach czasowych. Czyli kłania się instrukcja obsługi, o której wspominałem.

A co do filtra powietrz to producent również przewiduje jego określony czas pracy z zastrzeżeniem, że w razie ciężkich warunków pracy ma zostać wymieniony wcześniej. Jego stan ma być i elementów z nim powiązanych, czyli cyklotron i pułapki kurzowej ma być kontrolowany dość często.Czyli kłania się instrukcja obsługi, o której wspominałem.

Ta, więc błysnąłeś wiedzą na całej linii.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 26 Wrz 2013 22:35

wszystko co piszesz to sucha teoria mająca się nijak do praktyki chyba mi nie powiesz że mam szukać paliwa według numeru normy producenta silnika tylko dlatego że filtr paliwa może posłuży kilka godzin dłużej ,naprawdę gówno mnie interesują normy leję paliwo jak do każdej innej maszyny, filtry wymieniam profilaktycznie a jak jest potrzeba to jadę do rolniczego kupuję PP845 za 12zł i nie przeżywam jak stonka wykopki :mrgreen: to tak na chłopski rozum :mrgreen:

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Filtr paliwa ZM13

Postprzez Kamal » 06 Paź 2013 14:50

Nie sucha teoria tylko dobrze pojęta praktyka. Którą tu chcesz zastąpić mentalnością chłopka małorolnego oderwanego granatem od pługa i na siłę wsadzonego na maszynę (nie obrażając tu rolników). Czyli wlać cokolwiek, bo i tak ruszy, (czyli zebrać najgorszej, jakości słomę) i dać maszynie w pedał, (czyli popędzić konia batem żeby był wydajny). Widziałem jak Niemcy pracowali na naszych autostradach to żądali certyfikatu, bo wiedzieli ze 5 minut ich nie zbawi za to uratuje im przymusowy postój maszyny, który będzie trwał znacznie dłużej i więcej kosztował. I mówię tu o całości kosztorysu, którego ty nie dostrzegasz. Masz po prostu jak koń klapki na oczach nic nie widzisz nic cię nie obchodzi. Ważne, że dziś maszyna chodzi, a jak się jutro zepsuje to tak miało być i to nie twoja wina. Ogarnij się troszkę.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 06 Paź 2013 19:52

Człowieku przy.ebałeś się do mnie jak komornik do szafy ,czy ty wogóle masz jakoś maszyne,samochód choć by osobowy itp, że tak pier.olisz od rzeczy ,czy jadąc samochodem na każdej stacji żądasz certyfikatu, jadąc twoim tokiem myślenia gawędziarza teoretyka nikt nigdy by z podwórka nie wyjechał .

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Filtr paliwa ZM13

Postprzez mechanior » 13 Paź 2013 15:12

kolega KAMAL jest fachowcem o DEUTZa, wielokrotnie to na forum udowodnił więc proponuję ci TRANSKOP delikatnie zweryfikować swoje podejście do niego i do tematu
to co napisał jest logiczne i mądre, podpisuję się po tym obydwoma rękami
przeczytaj , przeanalizuj, zastanów się chwileczkę i dopiero odpowiadaj... i proszę grzeczniej
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 13 Paź 2013 22:37

kolego MECHANIOR to że kolega KAMAL jest specjalistą od silników DEUTZA nikt nie podważa jednak tutaj dyskusja toczy się na temat zwykłego najzwyklejszego filtra paliwa i nie ważne czy to silnik deutza, cuminsa czy bmw, poza tym ty też zawsze jak kupujesz paliwo żądasz certyfikatu? czy raczej zasłaniasz się bardziej teorią. A i jeszcze nie musisz robić za czyjegoś adwokata :mrgreen:

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej