wibako

Filtr paliwa ZM13

Filtr paliwa ZM13

Postprzez mechanior » 13 Paź 2013 23:50

wiesz co, wydaje mi się że KAMAL przestał prowadzić dyskusję bo zauważył że to nie ma sensu
ale ja jestem bardziej upierdliwy zwłaszcza jak widzę pewien schemat rozumowania
mimo twojej niezaprzeczalnej wiedzy o Zepkach tym razem nie popisałeś się i dalej brniesz w ślepy zaułek
to że KAMAL już nie odpowiada nie jest w tym przypadku przyznaniem ci racji a tylko odpuszczeniem dyskusji ze względów... hmmm...

ZWYKŁY filtr paliwa to pojęcie abstrakcyjne, ale nie będę się powtarzał
generalnie zgadzam się z KAMALEM i wiem że uznasz to za solidarność teoretyków, tylko weź pod uwagę jeden aspekt: MY MECHANICY zdecydowanie częściej brudzimy sobie ręce DOTYKAJĄC problemów a czasem próbując przywrócić do życia sprzęty po WASZYCH racjonalizacjach...

nie traktuj tego posta jako próby jakiejś obelgi czy zarzucania ci braku doświadczenia itp
po prostu w takim przypadku, gdy dostrzegam że błędnie interpretujesz to do czego próbuje cię ktoś przekonać to staram się reagować

widzę to w taki sposób: rozumujesz portfelem nie biorąc pod uwagę kryteriów założonych przez producenta maszyny, nie widzisz sensu w stosowaniu zalecanych materiałów bo nie widzisz różnicy w eksploatacji maszyny...
ale twoje argumenty przypominają mi działanie warsztatu mojego sąsiada: remont silnika Golfa - tuleje z rury kanalizacyjnej, pierścienie z drutu i zamiast uszczelek nieśmiertelny silikon, płytki do regulacji zaworów z cynkowanej blachy a filtr powietrza z papieru toaletowego...
to działa ale do czasu

producent maszyny zakłada pewne ZASADY jej eksploatacji, po to są certyfikaty jakości paliwa i parametry filtrów, udowadniając że ich nie respektujesz a mimo to maszyna działa nic nie osiągasz...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 14 Paź 2013 08:55

Kolego MECHANIOR warto jednak wrócić do sedna tematu. autor postu napisał że: że filtr filtrona szybko łapie syf, napisał też że ma zasyfiony zbiornik paliwa, więc pytanie co w takim przypadku pomoże oryginalny filtr paliwa? co pomoże paliwo z najlepszej stacji jak w zbiorniku jest wiadro gnoju. masz kolego rację Ty jak i kolega KAMAL spoglądacie na to ze strony mechanika, "tak zaleca producent tak ma być a za wszystko zapłaci klient" OK może i tak ale nie rozmawiamy tutaj o panewkach, cylindrach, pierścieniach czy zaworach rozmowa jest o filtrze paliwa. to że filtron jest zamiennikiem wcale nie oznacza że jest gorszy ba filtrona zakładają producenci silników na pierwszy montaż więc chyba coś to oznacza

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Filtr paliwa ZM13

Postprzez mechanior » 14 Paź 2013 09:22

zakładają również hinduskie krzyżaki i brazylijskie pompy wtryskowe i meksykańskie przekaźniki co nie świadczy o ich jakości a jedynie o cięciu kosztów przez fabrykę
nie możemy rozumować w ten sposób że skoro jest syfiaste paliwo to trzeba stosować syfiaste filtry, no dobra, zakładamy że ten Filtron nie jest syfiasty
ale podstawą jest to że gość ma gnój w zbiorniku więc rozwiązanie jest jedno - WYCZYŚCIĆ ZBIORNIK, założyć dobrej jakości filtr i dbać o to by paliwo było czyste a nie kupić paczkę TANICH filtrów i wymieniać je co 3 dni

w dłuższym okresie eksploatacji takie postępowanie się opłaci bo za 500 czy 1000 mth trzeba będzie zainwestować w nową pompę wtryskową czy tam pompki i wtryski (zależnie od rodzaju układu)

nie wiem dlaczego próbujesz usprawiedliwiać takie postępowanie używając argumentów typu "tak jest na budowie", "takie mamy paliwo", "szef kazał" i oskarżając przeciwników że są gawędziarzami/teoretykami i życia nie znają... do mnie takie "fakty" nie trafiają...

i jeszcze jedno: nie mówimy o pierścieniach i tłokach? jasne, bo przecież jak w wyniku takiej eksploatacji przyjdzie do remontu silnika to zaraz wszyscy biegną do sklepu i kupują oryginalne części...
hahaha! teraz to się dopiero zaczyna kombinacja i radosna twórczość, ale nie będę powielał bo na forum aż się roi od takich tematów a w niektórych usłyszałem nawet że mechanicy tacy jak ja specjalnie podnoszą koszty naprawy bo "nie mogą się nachapać..."
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Filtr paliwa ZM13

Postprzez TRANSKOP81 » 14 Paź 2013 13:44

Myślę że należy wrzucić na luzik w tym temacie, poprostu stoimy po przeciwnych stronach Ty naprawiasz dla kienta ja eksploatuje i naprawiam sam dla siebie , gdy maszyna mi stoi nad wykopem to poprostu kupuje taki filtr jaki jest w sklepie i git ,więc spoko panowie

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Filtr paliwa ZM13

Postprzez mechanior » 15 Paź 2013 00:19

zgadzam się, nie ma sensu się pukać o byle co, pozdrawiam
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej