wibako

Zatrzymuje się na włączonym zającu i wyłączonym ślimaku

Zatrzymuje się na włączonym zającu i wyłączonym ślimaku

Postprzez PiatyElement » 25 Wrz 2013 08:37

Marka i model maszyny: Zeppelin ZM15C
Rok produkcji: 1996

Witam.
Może mi ktoś podpowiedzieć w czym może tkwić problem z jazdą w w/w koparce?
są dwa przełączniki:
1. żółw/zając
2. ślimak on/off

Na włączonych kombinacjach:
zał. żółw i zał. ślimak - jest ok
zał. żółw i wył. ślimak jest ok
zał. zając i zał. ślimak jest ok
zał. zając i wył. ślimak - po prostej jedzie ok, gdy skręcę koła w obojętnie którą stronę, jazda zaczyna słabnąć aż koparka się zatrzyma i stoi w miejscu. Dodawanie gazu nie pomaga. Po wyprostowaniu kół zaczyna powoli ruszać. Robi to wolno i ociężale ale nabiera prędkości - tak przy ruszaniu od zera.
Jadąc na zającu i ślimaku (gdy ma jakąś prędkość) a wyłączę ślimaka - przyspiesza gwałtownie co czuć - więc jest ok

Myślę że nie będzie to wina elektryki i cewek gdyż: wyłączony ślimak - rozłącza 3 cewkę pod kabiną, a przełącznik żółw/zając w pozycji żółw-off/zając-on rozłącza cewkę za kabiną. Więc te cewki i tak są wyłączone w chwili gdy powstaje problem.

Jakieś sugestie mile widziane.
tel 502-273-455, e-mail: semabud@vp.pl
Pomogłem? Wciśnij POCHWAŁA. To nie boli.
Elektryka / Elektronika Maszyn Budowlanych - LIEBHERR, Inne - usterki elektryczne i elektroniczne, diagnostyka, odbudowa instalacji elektrycznych

Awatar użytkownika
PiatyElement
Fachoperator

  • Posty: 688
  • Rejestracja: 20 Lut 2009 17:10
  • Miejscowość: Płock
  • Pochwały: 41

Maszyna: Żółta

Firma: SEMABUD


Reklama

simmet

Re: Zatrzymuje się na włączonym zającu i wyłączonym ślimaku

Postprzez KK72 » 25 Wrz 2013 23:50

Witam.
Załączony zając i wyłączony ślimak to kombinacja, przy której takie parametry jak ciśnienie i przepływ muszą mieć odpowiednie wartości.
Skręcenie kół w tym wypadku powoduje zwiększenie oporu toczenia, co przekłada się na wzrost ciśnienia w układzie hydromotoru, które prawdopodobnie przy odpowiedniej wartości granicznej gdzieś ucieka. Myślę że winy należy szukać w hydromotorze lub złączu obrotowym.
Proponuje wykonanie testu na przeciek w hydromotorze podczas braku jazdy przy skręconych kołach.
Dodatkowo możesz sprawdzić wartość ciśnienia podczas jazdy i podczas defektu, przy powyższej kombinacji.

pozdro.
Hydraulika siłowa, mechanika maszyn

Awatar użytkownika
KK72
Młodszy operator

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 09 Lut 2012 13:29
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Pochwały: 12

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej