Strona 1 z 2

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 08:41
przez MarKan
Marka i model maszyny: Zeppelin ZM15
Rok produkcji: 1991
Numer seryjny: 5150895

Witam. Mam problem z ruchami łyżką skarpową w zeppelin ZM15 przejrzałem wszystkie elektrozawory każdą jedną cewkę i wygląda na to że wszystko jest sprawne i wszystkie ruchy działają a łyżka nadal nie działa ale zauważyłem że do elektrozaworu na ramieniu w tych przewodach (hydraulika niskiego ciśnienia) które są zaraz przy cewce niema ani trochę ciśnienia i myślę, że w tym tkwi problem tylko nie wiem gdzie tego ciśnienia szukać

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 17:44
przez zeppelin zm 15
Wrzuć fotki kolego gdzie "nie ma " tego ciśnienia. Stało się to nagle czy taką ją kupiłeś?

Re: Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 19:20
przez MarKan
Tak stało się to nagle jak ją kupiłem to było wszystko dobrze, zaznaczyłem o które przewody dokładnie mi chodzi

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 20:58
przez zeppelin zm 15
Hmm... Ja mam pod kabiną tylko taki zawór prostokątny z dwoma cewkami i to steruje skarpówką. Takiej kostki i cewki na ramieniu wgl nie mam. Powiedz mi ta cewka to steruje pewnie na różne wyjścia na ramieniu? Masz jedną parę tych cienkich lini hydraulicznych na końcu ramienia czy więcej? Wydaje mi się że ona przesterowuje olej pomiędzy różnymi liniami hydraulicznymi a olej w tych przewodach puszczają cewki pod kabiną. Jesteś pewny że one działają prawidłowo?

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 21:02
przez MarKan
A i zapomniałem o tym wspomnieć wcześniej, że mam ruchy boczne ramienia.Ta cewka steruje ruchami ramienia na boki i skarpówką. Tak te cewki pod kabiną działają prawidłowo, bo ruchy boczne ramienia działają prawidłowo i te przewody co pokazałem powyżej dochodzą do rozdzielacza pod kabiną na którym jest rząd cewek i te cewki też działają poprawnie i wszystkie oringi które znajdują się w tym rozdzielaczu też są całe

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:00
przez zeppelin zm 15
Czyli po przełączeniu w jedną pozycje masz na joyu sterowanie skarpówki lub łamanie ramienia na bok tak?

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:02
przez MarKan
Tak dokładnie tylko że skarpówka nie działa

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:06
przez zeppelin zm 15
Ramię wtedy też nie reaguje? Po prostu cisza? Żadnej reakcji hudrauliki syczenia itp?

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:08
przez MarKan
ramię działa tylko jak chcę przełączyć na skarpówkę to wciskam przycisk na konsoli w kabinie i się nie przełącza na łyżkę tylko ramię dalej działa

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:18
przez zeppelin zm 15
Sprawdzałeś czy do tej cewki dochodzi prąd? Po przełączeniu klawisza na konsoli powienien raz być prąd a raz nie w zależności co jest włączone skarpówka lub siłownik. Jeśłi to jest ta cewka i nie dochodzi do niej prąd to spróbuj dać na krótko i zobacz czy wtedy zareaguje. Na zgaszonej maszynie i włączonym zapłonie powinno być słychać jak cewka "tyka" po przełączaniu klawisza. Jeśli dochodzi prąd to zdejmij cewkę i włóż do niej np. śrubokręt i zobacz czy magnesuje. jeśli tak to wykręć cały zawór na którym osadzona jest cewka może być np zacięty,ale zacznij od najprostszej rzeczy czyli zasilanie tej cewki.

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:23
przez MarKan
zasilanie jest na tej cewce bo sprawdzałem "cewka tyka", zawór też jest w porządku nie zacina się

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:25
przez zeppelin zm 15
Przewody które zaznaczyłeś to gdzie prowadzą?

Re: Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:28
przez MarKan
do tego dużego rozdzielacza z rzędem cewek
Zdjęcie0027.jpg
pod kabiną

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:31
przez zeppelin zm 15
A do skarpówki które przewody idą z tego bloku zaworowego z jedną cewką?

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:32
przez MarKan
chodzi Ci o ten zawór co jest na ramieniu?

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:35
przez zeppelin zm 15
Tak. Zaznacz które przewody są zasilaniem tego zaworu , które idą do skarpówki i które do łamania ramienia. A propo tego drugiego zdjęcia to na drógim planie widać jest po prawej stronie w głębi zawór z dwoma cewkami które u mnie steruje skarpówką.

Re: Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:48
przez MarKan
1. zasilanie/powrót: skarpówka
2. zasilanie/powrót: zaworu
3. zasilanie/powrót: łamanie ramienia

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 22:55
przez zeppelin zm 15
Hmm. A te przewody które idą do głównego rozdzielacza w których nie ma ciśnienia , jaką pełnią funkcje. . . dziwne żeby ten zawór na ramieniu miałby dwa zasilania. Numer 2 to rurki idą też od głównego rozdzielacza czy od tego pojedynczego troche bardziej z tyłu?

Re: Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 23:05
przez MarKan
1. zasilanie/powrót: skarpówka
2. zasilanie/powrót: zaworu
3. zasilanie/powrót: łamanie ramienia
4. te przewody wychodzą i idą do tego dużego rozdzielacza pod kabiną
rurki nr. 2 tak idą do tego rozdzielacza bardziej z tyłu. A przewody nr. 4 przepychają sekcję która steruje przepływem oleju na skarpówkę lub na łamanie ramienia ale w tych przewodach nie ma ciśnienia

Brak sterowania skarpówką

PostWysłany: 10 Sie 2016 23:14
przez zeppelin zm 15
Sprawdź dokładnie jeszcze raz tą sekcję gdzie przychodzą przewody nr 4 do głównego rozdzielacza, spróbuj podmienić cewkę lub wykręć ten zawór z sekcji i dokładnie go obejrz. Wygląda to na usterkę elektryczną.