ketral
BSL TURBO
sunward
apteka

Pływające siłowniki łamanego ramienia

Pływające siłowniki łamanego ramienia

Postprzez pemo211 » 02 Gru 2016 19:10

Marka i model maszyny: ZM15

Problem polega na pływających siłownikach drugiego ramienia (składane nogą), składają się pod ciężarem ramienia i tak samo można je rozłożyć. Podczas próby normalnego rozkładania (wydłużania ramienia) zaczynają się wysuwać i zaraz wracają albo przy składaniu siłowników głównych składają się też ten od drugiego ramienia które w tym czasie są wyłączone przyciskiem na pulpicie.
Czytałem podobne tematy i chciałbym poprosić o podpowiedź jak prawidłowo sprawdzić siłowniki oraz co jeszcze może być przyczyną takich objawów.

pemo211
Pomocnik operatora

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 06 Sty 2011 20:50
  • Miejscowość: Janów Lubelski

Pływające siłowniki łamanego ramienia

Postprzez zeppelin zm 15 » 02 Gru 2016 20:31

Pierwsza rzecz to sprawdź czy któryś z bolców pod pedałem nie jest cały czas wciśnięty jakby coś to z góry na pedale są dwie zaślepki a pod nimi śruby regulacyjne. Po drugie wyprostuj ramie, połóż je na ziemi odkręć węże które zasilają siłowniki od tego ramienia ( są to końcówki flanszowe na takie dwie łapki po dwie śruby) i najlepiej dorób sobie taką okrągłą blaszkę ok 2mm grubości i podłuż ją pod końcówkę tego węża oraz skręć z powrotem. Efekt ma być taki aby nie był możliwy przepływ oleju z węża do silownika i odwrotnie. Jeśli ramie będzie dalej pływać no to wina w silownikach.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Pływające siłowniki łamanego ramienia

Postprzez pemo211 » 02 Gru 2016 20:44

Dzięki bardzo, sprawdzę i dam znać.

pemo211
Pomocnik operatora

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 06 Sty 2011 20:50
  • Miejscowość: Janów Lubelski

Pływające siłowniki łamanego ramienia

Postprzez zeppelin zm 15 » 02 Gru 2016 22:41

Jak się uda naprawić to daj znać bo dużo ludzi jak rozwiąże problem to już się nie odzywa

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Re: Pływające siłowniki łamanego ramienia

Postprzez pemo211 » 03 Gru 2016 16:24

Zastosowałem się do zaleceń tzn.
- zaślepiłem na dopływie a siłowniki były max rozciągnięte,
- podnosząc ramie siłowniki złożyły się samoczynnie do połowy pod ciężarem ramienia,
- zostawiając łyżkę w górze po 10min złożyły się w 90% i tak już zostały,
- opierając łyżkę o podłoże i ruchem głównych siłowników można je rozciągać do 100%,
- wjeżdżając dziś do warsztatu zauważyłem że podczas jazdy siłowniki drugiego ramienia zaczynając się samoczynnie podnosić mimo że funkcja ich ruchu jest wyłączona (działają z tego samego pedału co jazda po przełączeniu na kokpicie),
- bardzo proszę o podpowiedź czy to siłowniki czy coś z rozdzielaczem bo ja już nie mam pomysłu a z ojciec twierdzi uparcie że to nie wina siłowników tylko rozdzielacza ale chciałbym zacząć naprawę po podpowiedziach kogoś bardziej doświadczonego.

pemo211
Pomocnik operatora

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 06 Sty 2011 20:50
  • Miejscowość: Janów Lubelski

Pływające siłowniki łamanego ramienia

Postprzez zeppelin zm 15 » 03 Gru 2016 16:49

Jak zaślepiałeś przewody dużo oleju Ci wyleciało? Siłowniki na bank do zrobienia bo po 10 minutach nie mają prawa się schować do końca. Druga rzecz o której piszesz że podczas jazdy ramie się prostuje. Pod kabiną masz blok zaworowy z cewkami. Jeśli masz wersje z ośmioma cewkami to jak dobrze pamiętam to pierwsza od drzwi powinna odpowiadać za zmianę funkcji jazda-ramie. Zdejmij cewkę zobacz czy trzpień nie jest obrdzewiały i cewka. Jeśli będzie bez zmian podmień cewkę z jakąś inna dla sprawdzenia. Jeśli nadal będzie tak samo to zdemontuj jeszcze raz cewkę i wykręć cały zawór i zobacz czy nie jest przyblokowany. Jak go wyjmniesz zobaczysz różne kanaliki , załóż cewkę spowrotem i zobacz czy zawór chodzi w pełnym swoim zakresie w zależności jaka funkcje masz załączone. Na załączonej jeździe napięcia na cewce nie ma , jeśli załączysz ramie powinno się pojawić napięcie na cewce i zawór powinno w środku pociągnąć w stronę cewki. Sprawdź również stan o ringów na tym zaworze czy nie są np uszkodzone. Maszyna tą wadę nabyła czy taką ją kupiliście? (doczytałem teraz dokładnie twoją wypowiedź. Musisz obydwie strony siłownika zaślepić a nie tylko jedną bo próba nie będzie prawdziwa).

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E Hanomag 66 D

Firma: Wspaniała


Re: Pływające siłowniki łamanego ramienia

Postprzez pemo211 » 03 Gru 2016 19:23

Dzieki za szybką i konkretną podpowiedź,:
- akurat jak odkręciłem musiałem przerwać działania i przez 10min wyciekło ok.6l oleju (zmierzyłem), więc skręciłem wszystko tak jak było, odpaliłem żeby napełniły się siłowniki na nowo i później dorobioną blaszkę i gumę (na uszczelnienie między siłownikiem a blaszką) wkładałem już tylko na poluzowanych mocowaniach węża więc olej leciał intensywnie małym strumieniem lecz myśle ze nie więcej niż 250ml (szklanka).
- maszynę mam od 8 lat a temat tych siłowników pojawił się 3 tygodnie temu przez ten czas wciąż pracowała ale zawsze jak chciałem zobaczyć objawy (wynajm) to akurat wszystko działało dobrze a pojawiało się sporadycznie niekontrolowane szybkie opadanie ranienia na łamaniu, aż w końcu nagle przestały się podnosić a przy próbie opuszczenia opadają niekontrolowanie prawię do końca (cały czas chodzi oczywiście o siłowniko drugiego ramienia),
- to teraz zaślepię zasilanie i powrót oleju na tych siłownikach, sprawdzę cewki i zawory - z tym że cały tydzień jestem na budowie i tylko w soboty mam czas na prace w warsztacie tak więc jak tylko sprawdzę będę pisał co i jak.

pemo211
Pomocnik operatora

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 06 Sty 2011 20:50
  • Miejscowość: Janów Lubelski

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej