wibako

ZM15 wymiany płynów eksploatacyjnych i (filtrów)?

ZM15 wymiany płynów eksploatacyjnych i (filtrów)?

Postprzez zeppelin15 » 17 Sty 2017 13:58

Marka i model maszyny: zeppelin zm15
Rok produkcji: 1993

Witam!
Mam pytanie odnośnie wymiany płynów eksploatacyjnych.
Jak byś mi to opisał: olej do hydrauliki do skrzyni biegów, do silnika itp?? gdzie się sprawdza stan poziomu, wlewa i spuszcza itp.??
Pytam bo nie mam żadnej książki do niej i jest to moja pierwsza obrotowa koparka. A nie chce czegoś zepsuć.
Z góry dziękuję

zeppelin15
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 12 Sty 2017 15:28

Maszyna: zeppelin zm15

Firma: zeppelin zm15


Reklama

simmet

wymiany płynów eksploatacyjnych i (filtrów)??

Postprzez zeppelin zm 15 » 17 Sty 2017 18:10

http://www.orlenoil.pl/pl/naszaoferta/s ... -olej.aspx
Masz tutaj rozpiskę gdzie jaki olej. Z doświadczenia powiem Ci tak że silnik zalewam Turdusem i jest dobrze nie narzekam. hydraulika to hv 46 , wlew oleju masz od góry obok wlewu paliwa taka czarny korek (jak go odkręcisz znajduje się tam sitko) obok jest filtr hydrauliczny pod takim dużym deklem z uchwytem przykręconym na dwie śruby po przekątnej. wystarczy je popuścić , deklem przekręcić bodajże w lewo i powinien wyjść taki długi bolec z magnesem. jak go wyjmniesz to w środku w obudowie zbiornika jest filtr hydrauliczny. Przed montażem oczyść ten bolec namagnesowany z opiłków (jeśli są oczywiście). Korek spustowy oleju masz pod zbiornikiem. Jak będziesz patrzył z dołu od tyłu maszyny ciężko go nie zauważyć. Oczko do sprawdzania poziomu oleju jest pod lewą klapą za drzwiami (tam gdzie są akumulatory) na bocznej ścianie zbiornika oleju. Jest w postaci takiej jakby szklanej menzurki. Z prawej strony koparki pod klapą gdzie jest silnik z pompą hydrauliczną na tylnej ścianie jest filtr pilota (tzw filtr od układu sterowania hydrauliką) w takiej aluminiowej obudowie. Przychodzą do niej takie cienkie węże hydrauliczne. Do mostu lejesz olej Deagear LS SAE 85W90. Jak dobrze poszukasz powinna być na moście napędowym tabliczka jaki powinno się stosować olej. Korek spustowy zauważysz na środku mostu. Ciężko nie zauważyć. Do skrzyni biegów musisz wlać olej CE SF 15W40 .Może być tan sam co do silnika. NIGDY nie próbuj wlewać tam taki jak do mostu bo może się to źle skończyć. Filtry paliwowe masz obok silnika. Musisz sobie numery z nich po spisać i według tego kupisz. Przy pompce ręcznej przykręconej do pompy wtryskowej masz sitko w odstojniku. odkręć wyczyść i załuż spowrotem. Od przodu silnika w osobnej przegrodzie znajduje się filtr powietrza w takiej dużej metalowej obudowie . Są tam dwa jeden duży a drugi wchodzi do niego do środka taki mniejszy . Jest to tzw bezpiecznik. Ten mniejszy jeśli nie wygląda najgorzej to możesz go przedmuchać i założyć spowrotem a ten duży wymień. uff... to chyba na tyle :D jak czegoś nie zrozumiałeś to pytaj

http://www.fotosik.pl/u/marekcxc/album/329921
Znalazłem tutaj na forum jeszcze coś takiego. Jest to od Zeppelin 13 ale dużo rzeczy jest podobnych. Z znaczących różnic jest taka że w Zm 15 jest gdzie indziej reduktor obrotu.

Autor postu otrzymał pochwałę
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej