wibako

ZM15 stuki w silniku/pompie

ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 12 Lut 2017 12:45

Witam

Po uruchomieniu maszyny syczenie które przestaje po wykonaniu ruchu np kierownicą.
Dodatkowo silnik i maszyna na wolnych obrotach pracuję prawidłowo. Po dodaniu gazu coś jak by zaczynało walić w silniku/pompie.
Maszyna na pełnym gazie ledwo co ma siłę podnieść ramie, jazda i inne ruchy również słabe.

Miał ktoś podobny problem ?
Zacznę od wymiany filtrów, olej też może być stary więc jeżeli może mieć to wpływ to również wymienie.
Maszyna z 91 roku, Zeppelin ZM15

Opcjonalnie osoby z okolic Poznania lub w okolicy które miały by wiedze proszę o kontakt.


Pozdrawiam

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


Reklama

simmet

ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez zeppelin zm 15 » 12 Lut 2017 13:57

Kolego pomiar ciśnień. Od tego trzeba zacząć. Ciśnienia roboczego ciśnienia układu hamulcowego oraz ładowania akumulatorów. Musisz dokładniej określić z kąd dobiega dźwięk. Mogą to być panewki w silniku jak również uszkodzona mechanicznie główna pompa hydrauliczna. Kupiłeś taką maszynę czy objawy masz z dnia na dzień? Masz albo rozregulowaną hydraulikę lub uszkodzoną pompę główną skoro maszyna nie ma siły. Pytanie jeszcze jedno. Silnik się dusi o brakuje mocy czy wchodzi na obroty a hydraulika nie domaga?
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 12 Lut 2017 14:32

Taką kupiłem, z podejrzeniem że przez zimę, stary olej i filtry może nie mieć odpowiedniego przepływu hydraulika.
Silnika generalnie nie dusi, wchodzi na obroty ale tak jak by "na siłe"
Dźwięk wraz ze stukotem dobiega z okolic Cylindrów-Pompy. Można go wyczuć namacalnie tak jak by odbywał się coś mechanicznego.
Maszyna po rozgrzaniu oleju pracuję troszkę szybciej i z większą płynnością.
Wiem ze opis cylindry-pompa hydrauliczna to duża rozbieżność, ale nie mogę na tą chwilę zlokalizować dokładnie skąd się bierze.

Kolego mieszkasz gdzieś blisko może ?

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


Re: ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez maniuchna » 12 Lut 2017 16:25

Kolego swoja maszyne kupilem i tez mialem stuki okazalo sie ze zatarty byl tlok i wyrobilo tulejke na korbowodzie i stukala. Osluchaj dokladnie czy to z cylindrow i ktorego za pomoca rurki, mozesz poluzowac po kolei przewody od wtryskow i zobaczyc na ktorym cylindrze stuki cichna, jak juz bedziesz wiedzial ze z ktoregos cylindra wychodza stuki to sprawdzic wtryskiwacz bo moze byc uszkodzona koncowka wtryskiwacza i tak stukac.

maniuchna
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 04 Mar 2016 18:48

Maszyna: zeppelin zm15

Firma: brak


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 12 Lut 2017 19:55

Witam

Całkiem możliwe, bo przykładając rękę do obudowy cylindrów najmocniej odczuwalne to jest właśnie tam.
Tylko pytanie, czy może mieć to wpływ na prawe układu hydraulicznego i moc?

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


Re: ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez TRANSKOP81 » 12 Lut 2017 20:17

Filtrami i olejem sztrucla nie naprawisz ktoś sie pozbył dziada. Trzeba rozbierać póki nie jest za późno bo wywali korbe bokiem albo zmiele pompe i nie bedzie co naprawiac

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 12 Lut 2017 20:20

Akurat za te pieniądze i z tym osprzętem to nawet gdyby wywaliło to na swoje wyjdę ;)

Ale reasumując, rozebrać cylindry czy poszukać gdzieś w okolicy pompy głównej?


Generalnie wyznaję zasadę, że każdy ma swoją dziedzinę i branże - jest ktoś z okolicy chcący podjąć sie tego tematu?

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez zeppelin zm 15 » 12 Lut 2017 22:24

To ile za nią dałeś? Jak będziesz robił w niej silnik no to jeszcze ok ale hydraulika to naprawdę droga rzecz i możesz lekkim batem wydać kilkanaście tys zł także wtedy nie wiem czy na tym wyjdziesz. Ja mieszkam za daleko a nawet czasu nie mam :) . Weź kawałek węża jeden koniec do ucha drugim końcem spróbuj namierzyć z kąd dźwięk się wynosi. Prymitywny sposób ale sprawdzony :D jesli z silnika to tak jak pisano wyżej. Spróbuj popuszczać wtryski i czy dźwięk ucichnie. Dla pewności możesz wtryski wyjąć i dać do sprawdzenia. Jest jedno "ale" ale stuki nie załatwią tobie sprawy z tym że hydraulika się poprawi. Kup sobie manometry jeden do 60bar drugi do 400bar i sprawdź ciśnienie. Masz sprawne punkty pomiarowe za kabiną?
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 12 Lut 2017 22:31

Sęk w tym że właśnie nie wiem. Ma ktoś rozpiskę który za co odpowiada ?
Wiem że stukanie w silniku nie rozwiązuje problemu. Na moje to raczej kwestia pompy głównej ( stad szukanie najpierw w filtrach, tzn w zbyt niskim przepływie oleju).
Szkoda, manometry mogę kupić, tylko zbadam to i co dalej ?:)))
Mechanikiem nigdy nie byłem, wolę to oddać komuś co się zna niż grzebać sam i rozwalić kolejne podzespoły...
22,5 z transportem
W tym młot Kruppa, chwytak z rotatorem, skarpówka, i podsiębierna 90 cm, plus szybkozłącze ale nie pasujące. Łyżki nie zmęczone, z dobrym stanie.

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez zeppelin zm 15 » 12 Lut 2017 22:37

Już wiem co to za maszyna widziałem ja chyba na allegro? Chwilę stała. . . Jakiś handlarz no nie? Tylko że jeśli sam nic prawie nie umiesz zrobić przy maszynie to nie wiem czy warto jest tutaj coś pisać skoro nie czujesz się tego zrobić. . .
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 12 Lut 2017 22:43

Ja może i nie czuję, ale mam chłopaków w Mojej firmie co może coś zdziałają.
Poza tym zresztą chce być z dala od tych mędrców co kazali by mi wymienić pół maszyny a efekt mógłby być taki sam ;)
Taka mała ściąga ;) A znów aż tak ciemny w tych tematach nie jestem:)
Na początek zacznę od obejrzenia tych stuków, skąd pochodzą.
Handlarza, nie handlarza - każda z maszyn od kogoś pochodzi. Ta wydaję mi się że poszła za dobre pieniądze. Przynajmniej mam pewność że bezpośrednio z DE a nie np po wykopaniu jeziora przez Polaka i twierdzenie że ściągał z Niemiec dla siebie i okazała się za mała itd ;)

Swoją drogą gdzie kupie grot do młota ? Kojarzysz może ?

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez zeppelin zm 15 » 12 Lut 2017 22:55

Powiem szczerze że też przykuła moją uwagę ta maszyna bo miała troche tego osprzętu do kompletu. Gdzieś na forum ostatnio reklamowała się firma co dorabia takie groty. No forum gdzieś był opis gdzie jakie ciśnienie powinno być. Ciśnienie robocze to chyba P1 i P2 to powinno być 320bar P3 -140bar. Jest to ciśnienie pompy napędzanej od rozrządu która odpowiada za sterowanie, układ hamulcowy i wspomagania. SP- ciśnienie ładowania akumulatorów hamulcowych 120-150bar (cyklicznie powinno spadać i wzrastać co jakiś czas). BBR-ciśnienie układu hamulcowego. Naciskasz pedał Hamulca i wtedy mierzysz. Około 70-80bar Najlepiej najpierw podłącz manometr 400bar i jeśli wskazówka ledwo ruszy to wtedy daj mniejszy manometr. Przynajmniej nie rozwalisz manometru. Pomierz ciśnienia i napisz gdzie jakie ciśnienie gdzie jest i napisz.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez maniuchna » 12 Lut 2017 23:45

Kolega ma racje kopyto wywali i wtedy bedzie wiadomo co i gdzie stukalo :) . Jak wykonasz czynnosci co wczesniej pisano i stwierdzisz ze w silniku (cylindrze)to mozesz odkrecic mise i podejrzec tuleje czy sie ktoras nie przytarla i zarowno stuki obracajac walem. Jakiego typu masz to szybkozlacze?

maniuchna
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 04 Mar 2016 18:48

Maszyna: zeppelin zm15

Firma: brak


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Lut 2017 00:00

Verachtera chyba. Kojarzę z ogłoszenia he

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 13 Lut 2017 06:49

Przyznam szczerze nie wiem, całkiem możliwe że takie o którym mówi kolega powyżej.
Mnie posłuży jako baza do zrobienia łyżki (kłów) do wyrywania korzeni :))

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Lut 2017 07:46

Ale chcesz do niego dospawać troche żelastwa i zrobić z tego łyżkę do tych korzeni? Nie rób tego bo takie szybkozłącze ma cenę. Lepiej je sprzedaj wtedy.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez YigitKozan » 13 Lut 2017 08:22

Coś w ten deseń, dwa kły.
Ceny jak ceny, za łyżkę z dwoma kłami zaśpiewali mi 8000 netto ....to wiesz, nawet gdyby nie wiem co to i tak tego nie odzyskam:)
Zresztą, nie wiem nawet czy to oryginał, muszę sprawdzić dziś.
Ktoś kto ma namiar na te groty do młotów proszę o info.

YigitKozan
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 11 Lut 2017 18:29

Maszyna: Terex TC 16
Takeuchi TB 216
ATLAS 1404
Liebherr A902

Firma: Stęszew


ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Lut 2017 09:15

Nie no takich pieniędzy to na pewno nie odzyskasz. Zobacz po ile takie chodzą, może być tak że za to co byś dostał za szybkozłącze pokryło by Ci koszty materiału do tego co chcesz zespawać w własnym zakresie.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez TRANSKOP81 » 13 Lut 2017 10:10

Daj sobie spokoj z tymi filtrami. Trzeba zlokalizowac stukanie - pompa czy silnik. W silniku może to być wszystko od panewki po przedmuch z pod glowicy. Jeżeli pompa to moga byc np. pourywane tloczki albo rozsypane łożysko

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: ZM15 stuki w silniku/pompie

Postprzez maniuchna » 13 Lut 2017 11:26

Lyzki mam na zwykle sworznie namecze sie z tym przekladaniem, musze dopasowsc jakies szybkozlacze?

maniuchna
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 04 Mar 2016 18:48

Maszyna: zeppelin zm15

Firma: brak


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej