Strona 1 z 1

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 02 Mar 2017 20:40
przez Bemigermany
Witam. Nabyłem niedawno Zeppelina ZM15 z 93r. Mam następujący problem: dusi mi silnik przy wciśniętej funkcji na jostiku do oporu. Normalnie podczas pracy maszyna mocna, radzi sobie bardzo fajnie ale kiedy przeciągnę którąś funkcję do końca i nie puszczę jostika zadusi mi silnik. Silnik mam z pewnością dobry ( Deutz 4 cylindrowy z turbiną), zdrowy, nie kopci, pali od szczała itp. Ciśnienie P1 i P2 ustawione mam na 300 atmosfer ( sprawdziłem zegarami). Pytanie co może być przyczyną? Pompa też wydaje się zdrowa, mocna ale czy przypadkiem nie jest pokręcone na niej ciśnienie lub wydajność ?? Gdzie to sprawdzić i jak? Czym się ją reguluje? Ponoć są jakieś 2 śruby na pompie odpowiedzialne za ciśnienie i wydajność. A może problem leży gdzie indziej?? Dodam, że kiedy trzymam 2 funkcje wciśnięte na raz to silnik ma ciężko ale nie zgaśnie. Pomocy . .

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 02 Mar 2017 22:49
przez zeppelin zm 15
Nie ma przypadkiem przy rozdzielaczu głównego zaworu zrzutowego?

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 05 Mar 2017 12:44
przez Bemigermany
Nie mam pojecia. Przeciez jezeli np silownik wysunie sie do konca a olej napiera poprzez trzymanie danej funkcji to nadmiar ciśnienia powinno gdzies po drodze zrzucać. A jednak sie tak nie robi bo silnik zadusi.

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 05 Mar 2017 12:50
przez zeppelin zm 15
A jak sprawdzałeś ciśnienie? Mierzyłeś w momencie zaduszenia silnika? Tak są tam dwie śruby ale regulacja ponąć nie jest taka prosta.

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 05 Mar 2017 13:50
przez Bemigermany
Tak . Zegary wpialem w wyjście P1 i P2 kolejno i w momencie zaduszenia ustawiłem na 300 atmosfer (czyli w momencie największego obciążenia). Pompy nie ruszałem. Tylko te 2 główne zawory ( nimi krecilem)

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 05 Mar 2017 14:11
przez zeppelin zm 15
A ile było przed?

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 05 Mar 2017 15:21
przez Bemigermany
380 a nawet ponad 400 przed regulacja.

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 05 Mar 2017 15:34
przez zeppelin zm 15
No to ktoś tam porządnie mieszał. Żadnej różnicy nie ma?

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 05 Mar 2017 16:47
przez Bemigermany
No wlasnie żadnej. A nie wiem co jest przyczyną i czy to normalne ale przy otwieraniu lyzki silniczek tez czuje opor. Na innych funkcjach nie a otwieranie lyzki na pusto nawet to duże wyzwanie dla silnika

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 05 Mar 2017 19:51
przez TRANSKOP81
Cisnienie nie obciąża silnika tylko wydajność nawet gdyby było 600bar a wydajność pompy wyzerowana to silnika nie bedzie dusic

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 06 Mar 2017 14:14
przez Bemigermany
W takim razie sprobuje delikatnie pokręcić przy pompie. Robil to ktoś z Was drodzy koledzy może kiedys? Orientujecie sie ktora sruba kręcić aby regulować wydajność?

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 06 Mar 2017 19:42
przez zeppelin zm 15
Mówisz trochę o innych objawach. Najpierw piszesz że dusi silnik jak siłownik dasz do końca a teraz że łyżka na pusto też ciężko idzie. Nie wiem która śruba od czego ale takie regulowanie nie jest zbyt dobre, ale jeśli chcesz to możesz dla próby wykręcić pól obrotu śrubę i zobaczyć czy będzie zmiana ALE najpierw bym sprawdził cały układ zasilania i silnik może być słaby. Zacznij od dosyć prostych rzeczy typu filtry przewody i KROPLÓWKA.

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 06 Mar 2017 21:19
przez TRANSKOP81
Moim zdaniem jeżeli pompa nie była krecona to powstrzymał bym sie od pchania palców tak jak kolega wyżej pisze ogarnij silnik, zbiornik ,filtry ,wtryski, przedmuch itp

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 06 Mar 2017 22:21
przez zeppelin zm 15
Wyregulować DOBRZE wydajność to słyszałem że trzeba mieć odpowiedni sprzęt coś takiego że wpinasz w wąż od pompy i mierzy ile litrów na minutę przeleci także to nie takie proste.

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 06 Mar 2017 22:47
przez Bemigermany
Silnik w pierwszej kolejności ogarnalem. Filtry paliwa, powietrza, ostojnik, przewody paliwowe nowe, bak paliwa wyczyscilem itp. Silnik nawet dymka nie puści przy robocie tylko brakuje tego zrzutu oleju jak skończy się funkcja i joya nie puszcze. Problem gdzies jest z jakimś zaworem albo z regulacja czegos np pompy. Śruby imbusowe na pompie mam 2, jedna wykręcona mocno, druga wkręcona prawie calkiem. U znajomego dzis oglądałem to ma obie na pól wykręcone. Ale tak jak piszesz bez odpowiedniego sprzętu troche sie boje kręcić bo nie wiadomo czym, w ktora stronę i jak mocno...

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 06 Mar 2017 22:53
przez TRANSKOP81
Jak już była kręcone to spróbuj popuscic na pompie tylko zapamietaj obroty ile wykrecasz żeby w razie co wrócić

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 07 Mar 2017 22:03
przez zeppelin zm 15
Najlepiej zrób pól obrotu i zobacz jak będzie. Ja bym zaczął od tej która jest na Maks wkręcona. Dla pewności wkręć manometr tam gdzie było 300bar i zobacz czy coś się zmieni.

-- 07 Mar 2017 21:03 --

Coś się ruszyło w temacie?

Re: ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do opo

PostWysłany: 09 Mar 2017 09:04
przez Bemigermany
Nie krecilem nic jeszcze. Jezeli cos sie zmieni lub rozwiąże usterkę w inny sposob to z pewnością napisze :)

ZM15 - Dusi silnik przy każdej funkcji wciśniętej do oporu

PostWysłany: 11 Mar 2017 01:13
przez mechanior
Silnik, układ paliwowy, pompa wtryskowa, wtryski.
Dużo tematów na forum - szukaj: dusi silnik...