Strona 2 z 2

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 24 Cze 2019 19:19
przez OperatorSpycha
Zabrałem sie za rozbieranie i takie pytanko ma. Pierwszy suwak wchodzi swobodnie do tego momętu co na zdjeciu a drugi suwak wchodzi swobodnie do samego dołu. Tzn ze z pierwszym na tokare i papierem ściernym ?

-- 24 Cze 2019 18:19 --

Po obserwacji suwaka widać że u samej góry są delikatne przetarcia. Narazie tylko zabieram informacje a jutro zabieram sie za reszte i chyba na drugim rozdzielaczu tym który jest bliżej kabiny ostatnia szklanka jest prawdopodobnie od obrotu bo tak mi podaje po wężach bo idą grube węże w dół do obrotu ale i tak rozbiore wszystkie i zobacze

Problem z obrotem

PostWysłany: 24 Cze 2019 23:16
przez TRANSKOP81
Tylko pamiętaj drobny papier a potem dobrze umyć

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 25 Cze 2019 06:40
przez OperatorSpycha
2500 na wode ??

-- 25 Cze 2019 05:40 --

Te suwaki można zamieniać miejscami ?? Czy podpisać je i tak samo wkładać ? Jeszcze jakieś ważne sugwstie ?

Problem z obrotem

PostWysłany: 25 Cze 2019 07:53
przez TRANSKOP81
Ja jak coś to poleruje 1000 i na sucho ,wychodzi lusterko

Problem z obrotem

PostWysłany: 25 Cze 2019 08:19
przez zeppelin zm 15
Ja bym suwaki dał tak jak były.

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 25 Cze 2019 08:58
przez OperatorSpycha
To dla pewności ponumeruje suwaki i dam tak jak były. A co do papieru to dobiore w zależności od uszkodzeń bo nie raz jak polerowałem ranty felg czy coś to zaczynałem od gradacji p600 a kończyłem na 3000 a chodzi mi o to żeby też nie zmaltretowac tego suwaka

Problem z obrotem

PostWysłany: 25 Cze 2019 20:16
przez chrupek30
:bangin:

Problem z obrotem

PostWysłany: 26 Cze 2019 10:23
przez OperatorSpycha
Rozebrałem dziś wszystkie szklanki z pierwszego rozdzielacza. Pierwsza i i trzecia działały tak samo swobodnie dochodził do tego punku co na zdjęciu a dalej te okolo 2 cm bardzo ciężko i jak je dopchałem mocno i potem chciałem wyciągnąć to było słychać jak olej chlapie czyli mi sie wydaje że poprostu jest olej w rozdzielaczu i to on je trzyma bo byłem z tymi dwoma suwakami i tokarza przejechalismy je papierem i jest to samo. Zaraz ide wyciągnąć suwaki na drugim rozdzielaczu .

-- 25 Cze 2019 20:03 --

Rozebrałem ostatni suwak od którego węże idą do obrotu i chodzi swobodnie ... tak że problem jest gdzie indziej

-- 26 Cze 2019 07:42 --

Rozmawiałem dziś z takim gościem co miał zwppelina z 20 lat i kazał znaleść cewke odpowiednią od obrotu i zamienić z jakąś inna od funkcji która działa poprawniem. Ma ktoś jakiś schemat albo opis cewek która jest od czego ?

-- 26 Cze 2019 09:23 --

Gdzieś to może na forum jest jakis opis cewek w cepie ale nie wpisuje i nie mige znaleść

Problem z obrotem

PostWysłany: 26 Cze 2019 10:45
przez ciachosky
Cewki w zeppelinie są pod kabiną i za kabiną sprawa zlokalizowania ciebie interesującej jest prosta. Na każdej cewce jest pod taką przezroczystą pokrywką dioda więc wsadź kogoś do kabiny i niech próbuje wykonać obrót. Po włączeniu funkcji joystickiem zaświeci się dioda na cewce. Ja tak szukałem cewki od podnoszenia wysięgu ale nie pamiętam już która to była.

Problem z obrotem

PostWysłany: 26 Cze 2019 11:04
przez zeppelin zm 15
Ciebie interesują te pod kabiną.

-- 26 Cze 2019 10:04 --

Ciebie interesują te pod kabiną.

Problem z obrotem

PostWysłany: 26 Cze 2019 23:49
przez nomen90
Cewka od obrotu? Co wy Pany opowiadacie... obrotem nie steruje zaden elektrozawor.

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 26 Cze 2019 23:54
przez ciachosky
To co do joysticka podpięte są jakieś linki? :-D

Problem z obrotem

PostWysłany: 27 Cze 2019 22:32
przez nomen90
Tak, ciegna sa podpiete. Jest mistrzu elektrozawor, ktory "otwiera cisnienie" na dżoje, czyli cisnienie pilota na wszystkie fukncje, nie tylko na obrot... Pompa pilota > akumulator z zaworem ustalajacym cisnienie > elektrozawor (o ktorym myslisz) > joysticki > sekcje rozdzielaczy. Tak wyglada sterowanie. Od obrotu nie ma zadnej dodatkowej cewki, powtarzam. I nie szydz bo staram sie pomoc, ale nie musze koniecznie tego robic.

Problem z obrotem

PostWysłany: 27 Cze 2019 22:34
przez zeppelin zm 15
Jeśli by nie była sprawna cewka to by żadnego nie było sterowania. Ciekawi mnie czy nie ma jakiś zawór na silniku obrotu?

Problem z obrotem

PostWysłany: 27 Cze 2019 22:46
przez nomen90
Sa dwa naboje wkrecane albo od boku przeciwsobnie, albo od dolu. One reguluja i steruja cisnieniem, ktore zasila silnik obrotu.

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 28 Cze 2019 00:10
przez ciachosky
Nie szydzę :-) jeśli uraziłem to wybacz.
Dla mnie po prostu nie logiczne byłoby gdyby nie było jakiegoś nazwijmy to ogólnie "elektrycznego urządzenia" zmieniającego impuls elektryczny na ruch mechaniczny. Wyjaśniając tak prosto wg mnie działanie.
Owszem jest na stałe podawane ciśnienie ale jakimś najprawdopodobniej elektrozaworem zmienia się kierunek przepływu (zawór 4/3 czyli podzielony na 3 części w których np lewa kieruje ciecz roboczą i silnik kręci się w lewo, środkowa zamykając przepływ i prawa, która kieruje ciecz robocza i silnik kręci się w prawo i wg mnie po obu stronach powinien być sterowany elektrycznie) oczywiście mogę się mylić ale dla mnie to byłoby najsensowniejsze rozwiązanie. Ewentualnie zawór mógłby być sterowany niskim ciśnieniem ale mimo wszystko niskim ciśnieniem musiałby i tak sterować jakiś elektrozawór.

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 28 Cze 2019 10:12
przez TRANSKOP81
Daj spokój

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 28 Cze 2019 22:48
przez nomen90
ciachosky napisał(a):Owszem jest na stałe podawane ciśnienie ale jakimś najprawdopodobniej elektrozaworem zmienia się kierunek przepływu (zawór 4/3 czyli podzielony na 3 części w których np lewa kieruje ciecz roboczą i silnik kręci się w lewo, środkowa zamykając przepływ i prawa, która kieruje ciecz robocza i silnik kręci się w prawo i wg mnie po obu stronach powinien być sterowany elektrycznie)

Dalej twierdze, ze jestes w mocnym bledzie, bynajmniej jesli chodzi o tę marke i model maszyny.

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 29 Cze 2019 16:06
przez ciachosky
W związku ze zbędnymi komentarzami i uszczypliwościami postanowiłem przedstawić schemat budowy układu od obrotu na przykładzie ZM12 (nie mam jeszcze książki do ZM13B ale ją zdobędę). Nie sądzę żeby producent wprowadzał jakieś innowacje w modelu ZM13 i zasada działania całego układu powinna być raczej identyczna, ewentualnie może się różnić jakimiś małymi podzespołami.

Na zdjęciu 2.jpg i 4.jpg o dziwo znalazł się "ukryty elektrozawór widmo" jeśli ktoś ma nadal wątpliwości wystarczy przetłumaczyć sobie opis TYLKO KORZYSTAJĄC ZE SŁOWNIKA TECHNICZNEGO, a nie translatora google bo on źle to przetłumaczy albo wcale nie przetłumaczy :)
Idąc dalej pozwoliłem sobie dodatkowo załączyć na zdjęciu 9.jpg schemat elektryczny tego układu, w którym dokładnie nad numerkiem 67 znajduje się owy "ukryty elektrozawór" jak widać na schemacie dokładnie taki jak pisałem wyżej 3/4 sterowany obustronnie cewkami (poz. 14 zdjęcie 4.jpg), które bezpośrednio połączone są z josistickiem :)

Także kolego jak chcesz zamienić cewki to szukaj elementu ze zdjęcia 2.jpg i 4.jpg, gdzie on się znajduje nie mam pojęcia ale stawiałbym, że albo gdzieś blisko joisticka pod kabiną albo blisko samego silnika obrotu.

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 29 Cze 2019 22:34
przez nomen90
ciachosky napisał(a):W związku ze zbędnymi komentarzami i uszczypliwościami postanowiłem przedstawić schemat budowy układu od obrotu na przykładzie ZM12 (nie mam jeszcze książki do ZM13B ale ją zdobędę). Nie sądzę żeby producent wprowadzał jakieś innowacje w modelu ZM13 i zasada działania całego układu powinna być raczej identyczna, ewentualnie może się różnić jakimiś małymi podzespołami.

na przykladzie zm12... to o jakiego w koncu zeppelina chodzi? dalej snujesz jakies teorie, ze skoro w zm12 jest tak to w zm13 tez tak musi byc...w 13b nie ma zadnych cewek przy sterowaniu obrotem... jutro zrobie zdjecia z identycznej ksiazki z tym ze odnosnie ZM13B. Jest tam pokazany obrot z hamulcem bebnowym, hamulcem mokrym wielotarczowym oraz dwoma rodzajami sterowania silnikiem obrotu. Nigdzie nie ma zadnego elektrozaworu jak w zm12. zm12 od zm13 roznia sie hydraulika. Podobienstwo jest w napedach, ramionach. Hydraulicznie i elektrycznie widac sporo sie roznia.