wibako

Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 22 Cze 2019 22:14

Cześć
Szanowni forumowicze potrzebuję pomocy i podpowiedzi jeśli coś pokręcę to proszę mnie poprawić.
Potrzebuję dwóch zamków hydraulicznych (wydaje mi się, że to są zamki) takich jak na zdjęciu montowane m.in. na sekcji od wydłużania/skracania środkowego ramienia. Pływa mi środkowe ramie tzn. opada bardzo szybko, co więcej przy wydłużaniu ramienia natychmiast po puszczeniu pedału siłowniki trochę opadają (jakieś 10 cm) i później po chwili pracy składają się same niemalże do końca. Wydaje mi się, że już sprawdziłem wszystko co możliwe i jedyna rzecz, która jeszcze pozostała to owe zamki hydrauliczne po wyjęciu z koparki jednego po rozebraniu na tłoczku jest wyraźny rant wyczuwalny palcem.
Posiada ktoś z was takie zamki albo wie gdzie mogę kupić albo zna może dokładną ich nazwę z numerem seryjnym itd.?
A może w ogóle jestem w błędzie i co innego jest przyczyną takiego zachowania? Zaznaczam, że siłowniki sprawdzone, pedał też i cewki pod pedałem.
Z góry dzięki za pomoc
Załączniki
3.jpg
3.jpg (28.52 KiB) Obejrzany 4028 razy
2.jpg
2.jpg (27.47 KiB) Obejrzany 4028 razy
1.jpg

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Reklama

simmet

Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez nomen90 » 23 Cze 2019 15:45

sa 3 takie kostki (napor, opuszczanie oraz 3 lamanie ramienia). moze sprobuj zamienic je ze soba miejscami, wtedy ustalisz czy to wina na pewno tego elementu, a nie np. samego suwaka danej sekcji, ktory przepuszcza olej.

nomen90
Fizol

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 28 Sie 2018 21:15
  • Miejscowość: WGR
  • Pochwały: 2

Maszyna: Zeppelin 13, JCB140, Liebherr a312, Terberg fm2000

Firma: NDPS


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 23 Cze 2019 16:36

Przekładałem właśnie i nic to nie zmieniło. Wyciągałem też suwaki i wyglądają ok (nawet zamieniałem suwaki) więc myślę, że to będzie najtańsza opcja zmienić te zamki. Jak to nic nie da to trzeba szukać dalej. Bo nie mam już pomysłu o co tam może chodzić.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez TRANSKOP81 » 23 Cze 2019 20:24

Spokojnie ten zamek można wywalić , zaślepiasz cienkie przewody a główny przykręcasz bezpośrednio do rozdzielacza ,ten zamek i tak nic nie zabezpiecza bo jest przy rozdzielaczu a nie przy siłowniku

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 23 Cze 2019 20:42

No właśnie zabezpiecza ale nie przed nagłym opuszczeniem wysięgu po zerwaniu przewodu.
On utrzymuje wg mnie wysięg tzn. żeby opuścić środkowe ramię musi przyjść sygnał którymś z tych cienkich przewodów i dopiero zamek się otwiera i umożliwia powrót oleju spod tłoka.
Zasada montażu zamka przy "odbiorniku" jest bardzo ogólna i dotyczy raczej innych typów układu. W tym wypadku (o ile dobrze rozumiem zasadę działania tej kostki) żeby nie prowadzić dodatkowych przewodów po wysięgu do siłowników ograniczono się do minimum i zamek zamontowano bezpośrednio przed rozdzielaczem po stronie odbiorników.
No chyba, że to nie jest zamek hydrauliczny, a np. zawór przelewowy co wg mnie byłoby nie logiczne bo cienkie przewody wskazują, że przepływa nimi niskie ciśnienie no i poza tym wg teorii zawór przelewowy powinien być połączony bezpośrednio ze zbiornikiem oleju.
Podsumowując jak jest jakaś tęga głowa na tym forum, która wie dokładnie jak działa ten układ w Zeppelinie i wie co jest czym to poprosiłbym o opinię i pomoc.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez nomen90 » 23 Cze 2019 22:50

Mi te kostki wygladaja na jakies dlawiki. Skoro zamieniales te kostki i sekcje miejscami i nadal jest to samo to wychodzi, ze wina lezy po stronie silownika. Wyciagnij te silowniki na max, opusc ramie na glebe i zaslep silowniki zeby nie mialy kontaktu z ukladem (jednak bylby maksymalnie wypelnione olejem) i wtedy podnies ramie, zobacz czy beda sie wsuwac czy jednak trzymac. Taki test da Ci 100% pewnosci czy to aby nie silowniki przepuszczaja.

nomen90
Fizol

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 28 Sie 2018 21:15
  • Miejscowość: WGR
  • Pochwały: 2

Maszyna: Zeppelin 13, JCB140, Liebherr a312, Terberg fm2000

Firma: NDPS


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 23 Cze 2019 23:28

No i paradoks bo dokładnie tak robiłem. Pierwsza próba była z blaszek aluminiowych, które po sekundzie strzeliły (przebiło je ciśnienie) kolejna była taka, że zaaplikowałem blaszki o grubości bodajże 4 mm i siłowniki dęba stały. Pierwsze od czego zacząłem to od zrobienia siłowników tak więc to musi być wina gdzieś przy rozdzielaczu wg mnie. Stąd też nacisk mój na te kostki aczkolwiek jestem również skłonny wyjąć cały rozdzielacz i dokładnie przejrzeć jego wnętrzności ale to chyba w ostateczności bo to troszkę grubsza operacja i pacjenta trzeba by na dłuższy czas na OIOM położyć, a średnio to jest obecnie możliwe. Zastanawia mnie też jak te (nie wiem już sam jak nazwać, to mogą również być zawory hamujące uniemożliwiające szybkie opadanie wysięgu) kostki są sterowane. Może w ogóle w złym kierunku zmierzam i problem jest taki, że w którymś z tych cienkich przewodów odpowiadających wg mnie za sterowanie tymi kostkami jest cały czas ciśnienie, czyli gdzieś jest sterowanie walnięte ale nie wiem w ogóle gdzie szukać początku tego układu bo wszystko wchodzi pod kabinę i gdzie później idzie nie mam pojęcia bo tam nie ma dostępu bez jej zdjęcia. Co więcej wszystkie 3 kostki są spięte razem więc możliwe, że to padnięte jest właśnie owe sterowanie ale najpierw wolałbym mieć pewność, że te kostki są dobre bo możliwe, że do dobrania się do tego sterowania trzeba będzie zdjąć kabinę a to już na serio gruba operacja. No chyba, że ktoś ma schemat jak to jest zbudowane i jest skory go udostępnić, co ułatwi mi poszukiwania.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez TRANSKOP81 » 24 Cze 2019 00:08

Pomysł Ci podałem , na zamek masz 2 cienkie przewody jeden jest ściekowy do zbiornika a drugi sterujący połączony razem ze sterowaniem szpuli rozdzielacza ,zaslepiasz oba cienkie a gruby prosto do rozdzielacza , pytanie jeszcze w którym miejscu zaślepiles siłowniki czy każdy osobno ?

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 24 Cze 2019 00:13

Każdy osobno był zaślepiony wiem, że jak bym zaślepił za trójnikiem to nawet jeden w pełni sprawny mógłby nie utrzymać całego wysięgu.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez TRANSKOP81 » 24 Cze 2019 08:49

Jeżeli zaślepiles oba na raz to błąd

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 24 Cze 2019 10:15

No ale przecież jeden siłownik nawet i sprawny nie utrzyma wysięgu tylko będzie opuszczał (bo jaki sens byłby dawania dwóch siłowników skoro jeden ma taki zapas nośności, że sam może trzymać wysięg), a jak będzie przeciek wewnętrzny to olej spod tłoka pójdzie nad tłok, a wysięg i tak opadnie.
Oczywiście dla mnie to jest logiczne ale nie chcę być przemądrzały i jeśli się mylę to proszę wyjaśnij jak to działa i jak powinna wyglądać procedura sprawdzenia.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez zeppelin zm 15 » 24 Cze 2019 10:23

Naprawiłeś siłownik i wtedy zrobiłeś próbę czy odwrotnie? Na pusto jeden siłownik bez problemu podniesie ci puste ramię. W starszych cepkach troszkę mniejszych podnoszenie ramienia było tylko na jednym siłowniku.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 24 Cze 2019 11:09

Dokładnie było tak jak napisałeś. Wyszedłem z założenia, że padły siłowniki i zregenerowałem obydwa. Po zamontowaniu okazało się, że nic to nie pomogło dlatego żeby upewnić się czy moja regeneracja coś dała zaślepiłem siłowniki i one trzymają.
Wg mnie bezzwłoczne opuszczenie wysięgu po puszczeniu pedału podczas rozkładania wskazuje, że olej od razu się cofa spod tłoka, gdyby był to przeciek wewnętrzny to nie składały by się siłowniki natychmiast po puszczeniu pedału tylko trwałoby to sukcesywnie przez jakiś czas, a one podkreślam bezpośrednio po zdjęciu nogi z pedału składają się co najmniej 10 cm (nie wysięg opada o 10 cm tylko tłoczyska obu siłowników chowają się 10 cm).

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez nomen90 » 24 Cze 2019 12:04

Mistrzu, a pedal od jazdy nie jest zbyt mocno napiety? Mam na mysli sytuacje, ze nawet puszczajac pedal od jazdy wciska on delikatnie grzybek?

nomen90
Fizol

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 28 Sie 2018 21:15
  • Miejscowość: WGR
  • Pochwały: 2

Maszyna: Zeppelin 13, JCB140, Liebherr a312, Terberg fm2000

Firma: NDPS


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 24 Cze 2019 14:31

Pisałem na początku pedał był kolejnym tematem, który wziąłem pod lupę i wszystko tam jest ok. Luz pomiędzy grzybkami jest ok rozebrałem je wyczyściłem w jednym jest gumka porwana ale oba chodzą delikatnie i pedał na pewno nie jest podparty.

-- 24 Cze 2019 11:26 --

Rozwiałem chyba sam wątpliwość co do tej kostki. Ona jest przelotowa i przy pomocy tych cienkich przewodów nie zamyka się przepływu na przewodzie idącym pod tłok zatem nie może być to zamek hydrauliczny tylko jakąś inną funkcję to pełni.
Jest za to nowa wskazówka, gdy maszyna dłużej pracuje i rozgrzeje się to cienki przewód gumowy dochodzący do kostki jest gorący czyli nim ciągle płynie olej, a ten metalowy jest zimny. Zatem wniosek taki, że może po prostu ciągle układ jest otwarty. W tej kostce jest pod tą dużą śrubą mały tłoczek może to on nie jest domkniety i przepuszcza tzn. olej z tego grubego przewodu prowadzącego pod tłok płynie przez ten cienki wężyk gumowy i wraca do zbiornika (o ile on prowadzi do zbiornika) i dlatego ciągle wysięg opada.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez TRANSKOP81 » 24 Cze 2019 19:54

Podstawowe pytanie : czy awaria stała się u Ciebie czy taką maszynę kupiłeś . Moim zdaniem ktoś wywalił tłoczek z zamka i ciśnienie wraca się cienkim przewodem .wywal ten cholerny zamek tak jak Ci pisałem

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez zeppelin zm 15 » 24 Cze 2019 20:05

Kolega jest strasznie oporny na twoje sugestie... Już kilka razy powtarzasz to samo i nic...
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 24 Cze 2019 20:32

Nie jestem oporny tylko wygląda po prostu na to, że to nie jest zamek! W związku z tym, że od początku nie wiedziałem co to jest chciałem najpierw dowiedzieć się co to jest. Teraz wychodzi na to, że to może być jakiś zawór przeciążeniowy albo przelewowy.
Uściślając temat tego "wywalania" nad budową tej maszyny pracowały tęgie inżynierskie głowy, a nie jacyś rzeźbiarze w garażu pod domem albo w stodole tak więc bez powodu w tym miejscu tej kostki nie zamontowali.
Reasumując gdyby miało tych kostek nie być w tym układzie to by ich nie zastosowali więc tekst typu "wywal to" nie wchodzi do realizacji!
Ja poszukuję przyczyny owej sytuacji i rozwiązania tego problemu, a nie amputacji jakichś podzespołów! Idąc w tym kierunku to może w ogóle się nie cykać tylko wywalić te siłowniki i wstawić kawał pręta i na stałe będzie rozłożone ramie?
Jedyne co na początku zrobię to spróbuję pominąć tę jedną kostkę na chwilę i zobaczyć czy ramię się nie opuszcza, jak nie będzie opadać to ewidentnie wina kostki.
Pozostaje jeszcze nadzieja, że jednak znajdzie się ktoś kto będzie wiedział co to jest, do czego służy i jak działa to ułatwi naprawę.
Odpowiadając na pytanie kiedy to się stało to powiem tak, maszynę mam od 9 lat i wszystko było elegancko, problem pojawił się w zeszłym roku.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez TRANSKOP81 » 24 Cze 2019 23:11

Kolego mam takich zamków kostek czy jak tam nazywasz 3 sztuki , tylko że...tam nie ma przelotu na wylot tam jest zawór że sprężyną

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: Zeppelin ZM 13B rozdzielacz

Postprzez ciachosky » 24 Cze 2019 23:24

Wstaw zdjęcia jak to dokładnie wygląda jak możesz.

ciachosky
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 Kwi 2015 16:56

Maszyna: Zeppelin Zm 13B oraz Kubota kx 161 3α

Firma: Zarzecki


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej