Strona 1 z 1

Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 22 Sie 2019 14:25
przez OperatorSpycha
Marka i model maszyny: zeppelin zm 13b
Rok produkcji: 1994

Witam. Problem polega na tym że po puszczeniu joisticka od obrotu koparka sie nie zatrzymuje, jeżeli chce zrobić kontre czy np jak kręce sie w prawo i chce sie zaczymać dam joistickiem w lewo to też bardzo rzadko uda mi sie to zrobic. Przyjechał mi gościu z zegarami pomierzył ciśnienia i powiedział ze uszkodzony silnik obrotu( typ MMF-43). Kupiłem używke niedaleko i po założeniu używki dalej po puszczeniu joisticka koparka sie nie zatrzymuje a w trakcie pracy kiedy robie kontre zaczymuje się ale nie zawsze na pewno jest lepiej niż na starym. Dzwoniłem do innego gościa ktory regeneruje takie silniki i mówił ze to będzie uszkodzony hamulec obrotu który jest razem z reduktorem. Mam dwóch fachowców i dwie diagnozy. Co o tym myślicie ?

Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 31 Sie 2019 13:19
przez nomen90
juz kiedys pisalem, w innym temacie ( bo chyba to juz 3 albo 4 temat odnosnie Twojego problemu) zebys zweryfikowal czy po puszczeniu joysticka suwak w rozdzielaczu sie cofa (zamyka), ale Ty widac wolisz hydromotory zmieniac.

Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 10 Wrz 2019 21:09
przez OperatorSpycha
Jak byś czytał posty to byś wiedział ze to nie wina suwaka bo suwak działa prawidłowo. I miałem kolesia od chydrauliki i powiedział ze hydromotor ...

Re: Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 10 Wrz 2019 21:39
przez TRANSKOP81
Czy jesteś pewny że w zeppelinie zm 13 po opuszczeniu joysticka obrót powinien zachamowac?

Re: Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 10 Wrz 2019 21:52
przez OperatorSpycha
Nigdy nie robiłem na zeppelinie tak ze nie wiem czemu by miał sie nie zaczymac skoro w innych koparkach sie zatrzymuje. Ale to nie jest problem .. problemem jest to jak w trakcie pracy chce zrobić kontre to nie zawsze odrazu sie zaczyna kręcić w drugą strone ... tylko jest porpostu tak ze sam musi zwolnici i potem trzeba kilka razy joistickiem poruszyć w drugą strone i powoli zaczyna się kręcić a potem kręci się z normalną prędkiścią

Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 10 Wrz 2019 21:52
przez zeppelin zm 15
W zm 15 nie zahamuje sam. Chyba że puścisz joya to po 2-3 sekundach zahamuje sam.

Re: Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 10 Wrz 2019 21:58
przez OperatorSpycha
Nie mówie ze odrazu sie zatrzyma ale będzie czuć ze zwalnia a u mnie tego nie czuć zeby zwalniało. Ale to nie problem dla mnie, chodzi mi o to zeby w trakcie pracy jak chce zatrzymać obrót i robie kontre na joisticku to zeby sie zatrzymała

Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 15 Wrz 2019 12:22
przez nomen90
fachowiec od Hydrauliki powiedzial, ze hydromotor. Wymieniles go i dalej to samo :bangin: wiec chyba to nie hydromotor :mrgreen:
wstaw zdjecie przekladni obrotu to wskaze Ci w ktorym miejscu szukac przyczyny.

Uszkodzony silnik czy reduktor ?

PostWysłany: 19 Wrz 2019 19:43
przez OperatorSpycha
Na innym hydromotorze było ciut lepiej. Jutro zrobie i podeśle

-- 19 Wrz 2019 18:39 --

...

-- 19 Wrz 2019 18:43 --

..