wibako

Zanikły ruchy w joystickach

Zanikły ruchy w joystickach

Postprzez Rafal_k » 22 Gru 2009 21:35

witam, problem dotyczy zeppelina zm12, zanikły ruchy w joystickach, bezpieczniki okej, maszyna z 95 r.
Ostatnio edytowany przez Rafal_k, 23 Gru 2009 19:01, edytowano w sumie 1 raz

Rafal_k
Młodszy operator

  • Posty: 142
  • Rejestracja: 25 Cze 2009 18:02
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 1

Reklama

simmet

Postprzez SOK » 23 Gru 2009 01:25

Sprawdź wyłącznik pod lewym dżojstikiem (jak go podniesiesz to rozłącza sterowanie, a jak opuścisz to załącza) jak działa to odkręć blachę pod kabiną i są tam cewki sprawdź czy się któraś nie rozłączyła (częsta przypadłość że nie łączą kostki) a może cewka padła. Raczej jest to wina elektryki.
Ostatnio edytowany przez SOK, 23 Gru 2009 19:02, edytowano w sumie 1 raz

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

nic..

Postprzez Gość » 23 Gru 2009 19:15

cewki okej, co moze byc jeszcze przyczyną?

Gość


Postprzez SOK » 23 Gru 2009 20:54

No to klops. Chyba zostaje sprawdzenie ciśnienia. Może zawór się przyciął. Podejrzewam że jednak problem leży po stronie elektryki. Trzeba by było znaleźć ten zawór od odcięcia sterowania i go sprawdzić czy dochodzi prąd, ewentualnie podłączyć bezpośrednio
Ostatnio edytowany przez SOK, 27 Gru 2009 19:24, edytowano w sumie 1 raz

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez tomekb85 » 24 Gru 2009 21:32

Mam też taki problem w zeppelinie, joystki nic ale skarpówka chodzi niby cewka dobra a nie steruje zaworu ja rozwiązałem to w ten sposób że kupiłem silny magnes o średnicy ok 6cm i przyłożyłem do ostatniej w tym poprzecznym rzędzie robię tak już rok i już nie mam z tym problemu, nie wiem może poprostu pole samej cewki jest za słabe, napisz jeśli pomoże

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez Rafal_k » 28 Gru 2009 12:00

cewki są okej, przekladalismy do drugiego zeppelina i smiga na nich;/

Rafal_k
Młodszy operator

  • Posty: 142
  • Rejestracja: 25 Cze 2009 18:02
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 1

Postprzez SOK » 28 Gru 2009 13:46

Pozostaje sprawdzić czy dochodzi do nich prąd. Ja sprawdzałem tak że odkręciłem cewkę później odpaliłem maszynę i wsadziłem jakiś stalowy śrubokręt w cewkę. Jak działała to wiadomo ze jest pole magnetyczne. Pytanie, czy jak nie działa sterowanie to czy jak wciskasz sterowanie skarpówki (przycisk na górze dzoja) to słychać pykanie na zaworach pod kabiną?
Ostatnio edytowany przez SOK, 28 Gru 2009 17:27, edytowano w sumie 1 raz

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez Rafal_k » 28 Gru 2009 23:39

Tak, tykają zawory. Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla, takze wina jest raczej po stronie hydrauliki.
Ostatnio edytowany przez Rafal_k, 29 Gru 2009 18:55, edytowano w sumie 1 raz

Rafal_k
Młodszy operator

  • Posty: 142
  • Rejestracja: 25 Cze 2009 18:02
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 1

Postprzez SOK » 29 Gru 2009 01:30

to daj znać jaka była przyczyna jak naprawisz.pozdrawiam

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez keating » 30 Gru 2009 10:27

w Zeppelinie za zasilanie manetek odpowiada jeden elektrozawór, na kości pod kabiną ostatni od zewnątrz (pierwszy od strony zasilania tej kości, najbliżej środka maszyny).
nie ma znaczenia czy pozostałe pracują, jak główny zawór nie poda ciśnienia to nie będą działać.
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.

Awatar użytkownika
keating
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 15 Mar 2008 02:37
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 2

Postprzez Rafal_k » 30 Gru 2009 19:44

panowie jest maly winowajca ów awarii, jest to spalony elektro-zawór WATERMAN 24 VDC , MADE IN USA. Wiecie gdzie może zdobyć takie urządzonko?

Rafal_k
Młodszy operator

  • Posty: 142
  • Rejestracja: 25 Cze 2009 18:02
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 1

Postprzez keating » 31 Gru 2009 00:50

spalony elektrozawór ? tzn spalona cewka elektrozaworu.
nie wiem gdzie w Twoich okolicach można coś takiego kupić, ale np firma Hansa Flex posiada takie cuda w swojej ofercie (mają oddziały w różnych miejscach w kraju) ważne są tak naprawdę trzy sprawy średnica otworu cewki, jej moc i napięcie (z wysokością cewki można sobie poradzić)
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.

Awatar użytkownika
keating
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 15 Mar 2008 02:37
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 2

Postprzez SOK » 31 Gru 2009 01:15

Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy :mrgreen: .
a tak na marginesie to pewny jesteś że to cewka a nie kostka?radze dobrze sprawdzi skoro cyt..( ...Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla)pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez SOK, 31 Gru 2009 01:24, edytowano w sumie 1 raz

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez elmert » 31 Gru 2009 02:27

Również polecam Hansa Flex odnośnie hydrauliki. Mają dużo pozycji, i cenowo nie są tragiczni jak Parker.
I również proponuje sprawdzić część "elektro" od elektrozaworu. Sam zawór w większości przypadków jest sprawny tylko pada elektryka.

elmert
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 09 Lip 2009 18:12
  • Miejscowość: lubuskie

Maszyna: M318C,M316C,JCB 3CX,2X Ahlmann AS85,3X IVECO(4x4 6x6 8x8))


Postprzez keating » 01 Sty 2010 14:58

SOK napisał(a):Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy :mrgreen:


nie tylko średnica wewnętrzna jest ważna, jeżeli cewka będzie za słaba to może nie załączać zaworu za każdym razem. z boku na kostce powinna być podana moc cewki np 21W. po co kupować jakąkolwiek, jeżeli zdobycie właściwej nie powinno być czymś skomplikowanym.
chwilowa zamiana cewki od innego elektrozaworu to dobry pomysł. :)
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.

Awatar użytkownika
keating
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 15 Mar 2008 02:37
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 2

Postprzez SOK » 02 Sty 2010 12:08

akurat nie dodałem ponieważ jak dobrze kojarzę na cewce jest wytłoczenie z danymi co do mocy i napięcia.ale mogłem się mylić :?

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez Rafal_k » 07 Sty 2010 23:53

panowie dzieki sliczne za pomoc, część zapożyczona narazie od drugiego zeppelina , a juz nie dlugo zamawiam nową koszt okolo 400 zl. Dzięki jeszcze raz;)

Rafal_k
Młodszy operator

  • Posty: 142
  • Rejestracja: 25 Cze 2009 18:02
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 1

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej