Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Zanikły ruchy w joystickach

22 Gru 2009 21:35

witam, problem dotyczy zeppelina zm12, zanikły ruchy w joystickach, bezpieczniki okej, maszyna z 95 r.
Ostatnio edytowany przez Rafal_k, 23 Gru 2009 19:01, edytowano w sumie 1 raz

23 Gru 2009 01:25

Sprawdź wyłącznik pod lewym dżojstikiem (jak go podniesiesz to rozłącza sterowanie, a jak opuścisz to załącza) jak działa to odkręć blachę pod kabiną i są tam cewki sprawdź czy się któraś nie rozłączyła (częsta przypadłość że nie łączą kostki) a może cewka padła. Raczej jest to wina elektryki.
Ostatnio edytowany przez SOK, 23 Gru 2009 19:02, edytowano w sumie 1 raz

nic..

23 Gru 2009 19:15

cewki okej, co moze byc jeszcze przyczyną?

23 Gru 2009 20:54

No to klops. Chyba zostaje sprawdzenie ciśnienia. Może zawór się przyciął. Podejrzewam że jednak problem leży po stronie elektryki. Trzeba by było znaleźć ten zawór od odcięcia sterowania i go sprawdzić czy dochodzi prąd, ewentualnie podłączyć bezpośrednio
Ostatnio edytowany przez SOK, 27 Gru 2009 19:24, edytowano w sumie 1 raz

24 Gru 2009 21:32

Mam też taki problem w zeppelinie, joystki nic ale skarpówka chodzi niby cewka dobra a nie steruje zaworu ja rozwiązałem to w ten sposób że kupiłem silny magnes o średnicy ok 6cm i przyłożyłem do ostatniej w tym poprzecznym rzędzie robię tak już rok i już nie mam z tym problemu, nie wiem może poprostu pole samej cewki jest za słabe, napisz jeśli pomoże

28 Gru 2009 12:00

cewki są okej, przekladalismy do drugiego zeppelina i smiga na nich;/

28 Gru 2009 13:46

Pozostaje sprawdzić czy dochodzi do nich prąd. Ja sprawdzałem tak że odkręciłem cewkę później odpaliłem maszynę i wsadziłem jakiś stalowy śrubokręt w cewkę. Jak działała to wiadomo ze jest pole magnetyczne. Pytanie, czy jak nie działa sterowanie to czy jak wciskasz sterowanie skarpówki (przycisk na górze dzoja) to słychać pykanie na zaworach pod kabiną?
Ostatnio edytowany przez SOK, 28 Gru 2009 17:27, edytowano w sumie 1 raz

28 Gru 2009 23:39

Tak, tykają zawory. Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla, takze wina jest raczej po stronie hydrauliki.
Ostatnio edytowany przez Rafal_k, 29 Gru 2009 18:55, edytowano w sumie 1 raz

29 Gru 2009 01:30

to daj znać jaka była przyczyna jak naprawisz.pozdrawiam

30 Gru 2009 10:27

w Zeppelinie za zasilanie manetek odpowiada jeden elektrozawór, na kości pod kabiną ostatni od zewnątrz (pierwszy od strony zasilania tej kości, najbliżej środka maszyny).
nie ma znaczenia czy pozostałe pracują, jak główny zawór nie poda ciśnienia to nie będą działać.

30 Gru 2009 19:44

panowie jest maly winowajca ów awarii, jest to spalony elektro-zawór WATERMAN 24 VDC , MADE IN USA. Wiecie gdzie może zdobyć takie urządzonko?

31 Gru 2009 00:50

spalony elektrozawór ? tzn spalona cewka elektrozaworu.
nie wiem gdzie w Twoich okolicach można coś takiego kupić, ale np firma Hansa Flex posiada takie cuda w swojej ofercie (mają oddziały w różnych miejscach w kraju) ważne są tak naprawdę trzy sprawy średnica otworu cewki, jej moc i napięcie (z wysokością cewki można sobie poradzić)

31 Gru 2009 01:15

Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy :mrgreen: .
a tak na marginesie to pewny jesteś że to cewka a nie kostka?radze dobrze sprawdzi skoro cyt..( ...Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla)pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez SOK, 31 Gru 2009 01:24, edytowano w sumie 1 raz

31 Gru 2009 02:27

Również polecam Hansa Flex odnośnie hydrauliki. Mają dużo pozycji, i cenowo nie są tragiczni jak Parker.
I również proponuje sprawdzić część "elektro" od elektrozaworu. Sam zawór w większości przypadków jest sprawny tylko pada elektryka.

01 Sty 2010 14:58

SOK napisał(a):Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy :mrgreen:


nie tylko średnica wewnętrzna jest ważna, jeżeli cewka będzie za słaba to może nie załączać zaworu za każdym razem. z boku na kostce powinna być podana moc cewki np 21W. po co kupować jakąkolwiek, jeżeli zdobycie właściwej nie powinno być czymś skomplikowanym.
chwilowa zamiana cewki od innego elektrozaworu to dobry pomysł. :)

02 Sty 2010 12:08

akurat nie dodałem ponieważ jak dobrze kojarzę na cewce jest wytłoczenie z danymi co do mocy i napięcia.ale mogłem się mylić :?

07 Sty 2010 23:53

panowie dzieki sliczne za pomoc, część zapożyczona narazie od drugiego zeppelina , a juz nie dlugo zamawiam nową koszt okolo 400 zl. Dzięki jeszcze raz;)
Wyślij odpowiedź