wibako

Pompa hydrauliczna Zeppelin zm 13b

Pompa hydrauliczna Zeppelin zm 13b

Postprzez LUKS » 01 Maj 2010 10:21

Witam
Koledzy potrzebuję oznaczenie i producenta pompy zębatej, która jest z boku silnika odpowiedzialnej za ciśnienie w układzie sterowania bo chyba niestety moja wyzionęła ducha:( a ta którą mam niema oznaczeń z góry dziękuję
Ostatnio edytowany przez LUKS, 01 Maj 2010 11:48, edytowano w sumie 1 raz

LUKS
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 05 Lip 2008 07:14
  • Miejscowość: Opole

Reklama

simmet

Re: Pompa hydrauliczna Zeppelin zm 13b

Postprzez digidy » 11 Lut 2011 13:50

LUKS napisał(a):Witam
Koledzy potrzebuję oznaczenie i producenta pompy zębatej, która jest z boku silnika odpowiedzialnej za ciśnienie w układzie sterowania bo chyba niestety moja wyzionęła ducha:( a ta którą mam niema oznaczeń z góry dziękuję

Kolego mam te numerki, jesli jeszcze potrzebujesz to daj znac. Producent to BOSCH albo BOSCH - LEXROTH bo teraz sie juz polaczyli. Mam te numerki poniewaz takze jestem w trakcie wymiany tej pompy. Tak przy okazji: tam sa 2 sekcje, ale nie wiem ktora jest od czego, mysle, ze jedna na dzojstiki a druga na wspomaganie kierownicy...

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Re: Pompa hydrauliczna Zeppelin zm 13b

Postprzez LUKS » 19 Lut 2011 16:06

Dzięki kolego dałem pompę do regeneracji i działa ale mam problem bo po jej zamontowaniu silnik niema kompletnie mocy:( pracuje ale bardzo ciezko i zastanawiam sie czy to wina silnika czy tego ze pompa jest za mocno skrecona zeby mozna bylo jeszcze z niej co wycisnac dodam ze po przywiezieniu jej z serwisu recznie nie było mowy zeby ją obrócić
Ostatnio edytowany przez LUKS, 19 Lut 2011 20:32, edytowano w sumie 1 raz

LUKS
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 05 Lip 2008 07:14
  • Miejscowość: Opole

Postprzez digidy » 19 Lut 2011 18:30

Czyli od razu po odpaleniu silnik ma ogromny opor, tak? Bo ta pompa pod rozrzad wiec caly czas od momenu odpalenia silnika bedzie stawiac opor. Kurcze, wg. mnie to bardzo dziwne, ze nie dalo sie jej ukrecic... Powiedz gdzie robiles regeneracje i co Ci robili niby przy niej? Ja mam namiary na ok 10 fachowcow ktorzy regeneruja ale skad tu kurcze wiedziec ktory to w miare zrobi... chociaz musze przyznac ze jeden robi niby super, szlifuje dekle, wymienia oringi a co najwazniejsze od nowa robi caly korpus pod Twoja pompe!!! Tylko ze regeneracja kosztuje 1000zl netto az;-(. U mnie wlasnie w korpusie (obudowie) juz czuc bylo palcem, ze jest wyrobiona. Raczej zdecyduje sie na kupno nowej bulgarskiej za ok 1100zl netto. Niech sie wypowiedza fachowcy, ale ta pompa nie powinna az tak ciezko chodzic, reka z duzym oporem wg. mnie powinno sie ja ukrecic, zreszta tam nie co co za mocno dokrecic tak jak pisales, po prostu zerwiesz gwint ale pompa nie bedzie tak ciezko chodzila ze nie ukrecisz...

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Postprzez mechanior » 23 Lut 2011 10:40

digidy napisał(a):Producent to BOSCH albo BOSCH - LEXROTH bo teraz sie juz polaczyli.


BOSCH-REXROTH bo pierwszy wykupił drugiego

digidy napisał(a):tam sa 2 sekcje, ale nie wiem ktora jest od czego, mysle, ze jedna na dzojstiki a druga na wspomaganie kierownicy...


dokładnie tak jak napisałeś, pierwsza od ciśnienia sterującego a druga od układu kierowniczego i hamulca

LUKS napisał(a):Dzięki kolego dałem pompę do regeneracji i działa ale mam problem bo po jej zamontowaniu silnik niema kompletnie mocy:( pracuje ale bardzo ciezko i zastanawiam sie czy to wina silnika czy tego ze pompa jest za mocno skrecona


pompa ma się obracać z dużym oporem, ręką ciężko ją obrócić ale jej opór nie powinien wpływać na pracę silnika bo obciążenie pompy stanowi drobny ułamek mocy silnika dlatego może być zamocowana na rozrządzie który nie przenosi dużych momentów
radzę poszukać problemu w innym miejscu a jeśli przyczyną jest pompa to szybko ją zdemontować bo uszkodzi rozrząd silnika i sprawdzić opór np kluczem dynamometrycznym w imadle

regeneracja tych pomp to problematyczny temat, jej konstrukcja wymusza wymianę prawie wszystkich elementów łącznie z korpusem bo NIE DA SIĘ ODTWORZYĆ oryginalnych wymiarów inaczej jak w procesie produkcji, częściową regenerację wykonuje się szlifując powierzchnię bloków obudowy współpracujących z bocznymi powierzchniami kół zębatych, tulejując otwory wałków napędowych i biernych oraz szlifując boczną powierzchnię kół zębatych pompy, jednak taka regeneracja nie przywraca w 100% sprawności pompy

nowy zestaw pomp do twojej maszyny to koszt rzędu 3-4 tysięcy

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 9:43 am ]
digidy napisał(a):zreszta tam nie co co za mocno dokrecic tak jak pisales, po prostu zerwiesz gwint ale pompa nie bedzie tak ciezko chodzila ze nie ukrecisz...


jeśli zostały zeszlifowane boczne powierzchnie kół i korpus (lub wykonany nowy korpus) to na skutek niedokładności wykonania można doprowadzić do zbyt ciasnego spasowania pompy i w wyniku tego zbyt dużych oporów a nawet zatarcia kół w korpusie
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez LUKS » 26 Lut 2011 15:39

Raz jeszcze popa zębata montowana na rozrządzie koparki zeppelin 13
Czytając forum napotykam na ciśnienia robocze ale czy ktoś z was koledzy potrafi podać dokładnie jakie ciśnie robocze powinna dawać ta pompa?bo wydaje mi się, że 220 bar to zdecydowanie za dużo. Po drugie czy możliwe jest, że po regeneracji daje tak duże ciśnienie że dławi silnik? dodatkowo zauważyłem że jeden wąż podłączony do tej pompy zaczoł ciec.

LUKS
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 05 Lip 2008 07:14
  • Miejscowość: Opole

Postprzez dawidg2 » 26 Lut 2011 16:55

mechanior napisał(a):w większości maszyn te pompy pracują przy ciśnieniu 30 lub 50 bar! nie jest dziwne że przy 220 ciekną!!
tu masz jakie ciśnienie

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej