wibako

Kopcący EDER 805 B '92

Moderator: MARIO/MECALAC

Kopcący EDER 805 B '92

Postprzez nijo » 13 Lis 2010 19:15

Witam. Jestem na etapie kupowania koparki i mam okazje kupić za 35 tys. netto EDERA 805 b z 92 r i wszystko wydaje sie być ok maszyna jest dosyć szybka silna i 0 przecieków .... Zatanawia mnie tylko to ze po odpaleniu w czasie wykonywania samych ruchów ramieniem zaczyna kopcić no i zapala sie kontrolka od oleju hydraulicznego. Dym jest niebieskawy. Przyznam sie ze maszyna dosyć przypadła mi do gutu ale martwia mnie te dwie rzeczy.... Właściciel mowi ze kopcenie to wynik biopaliwa (chyba lał co popadło) a kontrolka to dlatego ze olej jeszcze nie rozgrzany był.... Dodam ze ilnik Perkinsa 4 cylindry... Proze o podpowiedz czy takie kopcenie to w nich norma czy to przez paliwo a moze jaki inny powód no i ten olej hydrauliczny...

nijo
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Lis 2010 18:51
  • Miejscowość: Namysłów

Reklama

simmet

Postprzez master123 » 13 Lis 2010 20:38

ja mam edera 815 b z 92 r z silnikiem perkinsa 4 cyl turbo czyli z takim jak tutaj i silnik nie kopci wogóle nawet przy obciązeniu, dymka pusci troche wtedy gdy doda mu sie gazu ale to normalka. Gdy ustawie go na wskazanych obrotach i pracuje nie ma zadnego kopcenia. Gazy spalinowe koloru niebieskiego o charakterystycznym ostrym zapachu świadczą o spalaniu nadmiernej ilości oleju silnikowego, a więc znacznym zużyciu jednostki napędowej. Olej przedostaje się do komory spalania na skutek nadmiernego zużycia pierścieni tłokowych lub z powodu zużytych uszczelniaczy i prowadnic trzonków zaworów.
Image
powiedz która dokladnie kontrolka sie swieci (podaj nr)

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 7:42 pm ]
jeszcze tylko dodam ze mam do czynienia z dwoma silnikami perkinsa - jednym w moim ederku a z drugi mam w ciągniku ursus c 360 3 p i ani jeden ani drugi nie kopci wiec napewno perkinsy nie mają tendencji do kopcenia i wogóle silniki rozgrzane jakiejkolwiek marki nie mają prawa kopcic ( spaliny powinny byc bezbarwne jesli silnik jest sprawny) . Kopcenie oznacza ze cos jest nie tak. Na temat edera 815 b czy tam 805 b mozesz pytac mnie na forum lub na pw, jak wolisz ( pracuje na nim wiec cos tam o nim wiem :wink: ) pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez master123, 13 Lis 2010 20:59, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez Klawek » 13 Lis 2010 20:57

nijo napisał(a):Zatanawia mnie tylko to ze po odpaleniu w czasie wykonywania samych ruchów ramieniem zaczyna kopcić no i zapala sie kontrolka od oleju hydraulicznego. Dym jest niebieskawy

Pada albo pompa albo silnik jest już zakatowany zastanów się 2 razy za nim go kupisz.

Klawek
Operator

  • Posty: 475
  • Rejestracja: 25 Lut 2007 20:21
  • Miejscowość: Mrągowo
  • Pochwały: 3

Postprzez nijo » 14 Lis 2010 12:01

master123 co do kontrolki to zapala sie ta pomiedzy 3 a 2 i to chyba nie jet od cinienia oleju... właciciel mówi ze wszytko jest ok jak sie juz rozgrzeje... ten dym z komina tez jednoznacznie oceniam na spalanie oleju lub pompa aczkolwiek właściciel upiera sie przy tym ze to wina paliwa.

nijo
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Lis 2010 18:51
  • Miejscowość: Namysłów

Postprzez master123 » 14 Lis 2010 17:46

kontrolka pomiedzy 3 a 2 to zbyt wysoka temperatura oleju hydraulicznego (wg mechaniora :wink: ) Zobacz moj temat http://kopaczka.pl/viewtopic.php?p=52691#52691. Tam mechanior opisal kontrolki wiec dziwne ze zapala sie ta kontrolka na zimnym silniku no chyba ze mechanior sie myli co do tej kontrolki ale wątpie w to w koncu jest specem w dziedzinie maszyn budowlanych.
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez mechanior » 15 Lis 2010 00:48

niebieskawy dym to albo olej z silnika (np rozwalone uszczelnienia na turbinie) albo rozregulowany system kontroli wyprzedzenia wtrysku w rotopompie, dobry perkins nawet po 15-20 tyś mth chodzi równo i czysto bez podkapcania
warto sprawdzić odmę tzn ilość wydostających się z niej gazów
rodzaj paliwa ma się przeważnie nijak do kopcenia, a jeśli lał co popadnie to stan układu zasilania może się raptownie pogorszyć, tłumaczenie objawów paliwem to czyste cwaniactwo i naginanie praw fizyki dla własnych potrzeb, nie kupiłbym maszyny od gościa który albo gówno się zna na tym co mówi albo mówi to tylko by ci wcisnąć bubla

naprawa pompy wtryskowej to wydatek około 3-5 tyś pln, turbina nowa 3 tyś, regeneracja 1-1,5 tyś, kapitalka silnika 7-10 tyś (za 12-14 można kupić silnik po kapitalce)... zastanów się...

co do kontrolki temperatury oleju:
nowsze maszyny mają jeszcze kontrolkę zbyt niskiej temperatury hydrauliki (M315, M312) jest zazwyczaj pomarańczowa i zapala się gdy olej ma poniżej 10-15 st C
być może jest w układzie tej maszyny drugi czujnik tak jak w CATach i kontrolka informuje też o zbyt małej w tym przypadku temperaturze oleju hydraulicznego acz nie znalazłem nic na ten temat w opisie maszyny CAT 212BFT (206 też)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez nijo » 16 Lis 2010 23:35

Dzieki z wszystkie podpowiedzi naprawde a bardzo cenne.... aczkolwiek zdecydowałem sie na kupno tej maszyny. Mam tylko nadzieje że nie bede załował Zadecydowało o tym wiele aspektów no przedewzystkim dokładniejsze jej przejzenie... Ze wszystkich maszyn ktore ogladalem ta w zasadzie prezentowała sie najlepiej biorąc pod uwage cene... No przedewszystkim porozmaiałem z prawdziwym jej właścicielem ktory miał jakieś pojecie a nie tylko domysły jak jego brat... Ale do rzeczy. Mam kilka pytań . Po
1. Co oznacza kontrolka ta pomiędzy ładowaniem a przeładowaniem ( ta pusta)
2. Co może być powodem tego że łyżka po załadowaniu i zamknięciu sama sie otwiera tak opowoli i trzeba korygować. Czy to wina jakiegośzaworu że przepuszcza???
3. Czy one maja Chłodnicę oleju hydraulicznego??
No narazie to tyle za pomoc z góry dziekuje

nijo
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Lis 2010 18:51
  • Miejscowość: Namysłów

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 00:41

1 niestety nie mogę nic znaleźć na temat tej kontrolki
2 częściej niż zawór przepuszcza siłownik, sprawdź czy opadanie występuje cały czas czy np ustaje po wyłączeniu hydrauliki (podniesieniu lewej konsoli)
3 tak, razem z chłodnicą silnika po prawej jej stronie

sprawdziłem dokładnie sprawę kontrolki oleju hydraulicznego, trzeba sprawdzić wiązkę bo przetarcie na izolacji może powodować zwarcie przy zawilgoceniu (maszyna zimna, po zagrzaniu przebicie znika) albo czujnik w zbiorniku...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez nijo » 17 Lis 2010 17:13

No dzisiaj troszke popracowałem maszyną to z tym olejem to chyba jet ok bo juz sie nie zapala jedynie co to ta kontrolka od czasu do czasu sie zaświeca po czym zaraz gaśnie... No i czy to normalne że ladowanie od razu nie gaśnie dopiero jak sie przygazuje to zgaśnie i juz potem jest wszytko ok...
Ostatnio edytowany przez nijo, 18 Lis 2010 20:01, edytowano w sumie 1 raz

nijo
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Lis 2010 18:51
  • Miejscowość: Namysłów

Postprzez paws » 17 Lis 2010 18:07

zły kąt wyprzedzenia wtrysku na moje oko ;) a zadko sie myle :P

paws
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 13 Lis 2010 10:46
  • Miejscowość: Żywiec

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 21:28

paws napisał(a):zły kąt wyprzedzenia wtrysku na moje oko ;) a zadko sie myle :P

heh... kontrolka ładowania ma coś wspólnego z kątem wtrysku?

świecenie ładowania na wolnych obrotach po zapaleniu silnika to norma w tych maszynach
dopiero po zwiększeniu obrotów (czasem nawet ponad 1500 rpm) kontrolka gaśnie i potem już nie zapala się nawet na wolnych obrotach (800-900 rpm)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez nijo » 17 Lis 2010 22:13

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 11:02 pm ]
Witam ponownie:) Panowie mam pytanie odnośnie biegów i samej jazdy...
Co do biegów to jak dokładnie wygląda ich włączanie tzn. koparka jezdzi tylko sa trzy przyciski i jest troszke kombinacji na nich i kwestia czy wszystko dobrze robie czy tylko tak mi sie wydaje bo np. wczasie przejazdów po drodze właczajac chyba "2" bieg koparka sie rozpedzi ale po czwili potrafi sama przychamowadz i ponownie sie rozpedza... Nie ma plynnej jazdy. I nie wiem czy to jakis hamulec bezpieczenstwa czy moze cos innego??? W polowych pracach bywa tak ze jak sie zakopie to kola ie nie obracaja tylko wszystkie stoja nawet na włączonym "żółwiu". Wydawało mi sie ze na żółwiu powinna ciągnąc bez wzgledu na warunki najwyzej sie zatrzyma i bedzie w miejscu bokowala. Aha i obok przycisków od biegów sa dwie kontrolki z zebatkami... co one oznaczaja??? Z gory dziekuje za pomoc:)

nijo
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 13 Lis 2010 18:51
  • Miejscowość: Namysłów

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej