wibako

VOLVO EW 160 P, powolna hydraulika

Moderator: MARIO/MECALAC

VOLVO EW 160 P, powolna hydraulika

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 10:44

szukam kogoś kto zna się na tych maszynach, posiada komputer diagnostyczny lub jakąś dokumentację na podstawie której można by zdiagnozować układ sterowania pompą, przydały by się kody błędów, schematy itp
mile widziana osobista pomoc, oczywiście odpłatna :mrgreen:
maszyna jest na Śląsku...
kontakt 607-848-317, majl, PW, GG, telegraf, rura, znaki dymne lub cokolwiek
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Postprzez lkop » 19 Lis 2010 23:16

hej. wyslij mi nr maszyny zobaczę co do niej bym miał, ale dopiero po niedzieli bo jestem na śląsku na wys...........

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


Postprzez mechanior » 20 Lis 2010 02:04

wyślę na pewno, jak tylko dostanę się do tabliczki znamionowej (zapomniałem ostatnio spisać)

co do objawów
nawiedziłem ją ostatnio po raz kolejny i oto co stwierdzam
po odłączeniu siłownika sterowania pompą wtryskową i ustawieniu stałych obrotów 1700 rpm
hydraulika jest w stanie zdusić silnik do 500 rpm (nie gaśnie ale ledwie zipie)
to samo po ustawieniu 2100-2200 rpm
po powrocie do automatycznej regulacji obrotów, nie ma takich objawów jednak wachlując pustą łyżką (zamykanie łyżki do oporu oraz funkcja stick do siebie co daje największe obciążenie hydrauliki) widać na pompie że automat daje "gaz do dechy" a obroty silnika nie wykraczają poza ustawione 1400-1500...
silnik nie dymi ani grama...czyżby pompa wtryskowa? zbyt mała dawka?

o dziwo objawy nasilają się na zimnym silniku, hydraulika strasznie go obciąża a po zaprzestaniu wykonywania funkcji silnik nagle wskakuje na chwilę na wysokie obroty i wraca do swoich zadanych 1500, podczas jazdy hydromotor szarpie i przerywa jakby nie dostawał wystarczającej ilości oleju
sam nie wiem, może to wina systemu sterowania silnikiem? siłownika pompy wtryskowej? czujnika obrotów silnika?

nie potrafię znaleźć zaworu proporcjonalnego sterowania pompy hydraulicznej... zablokowałbym chama i wtedy by się coś pokazało... ehh...

maszyna nie jest słaba, podnosi pełną łyżkę urobku tylko dzieje się to strasznie powoli...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez bundy11 » 20 Lis 2010 22:55

Miałem podobne obiawy w CAT 315LC,Pompa paliwa i układ paliwowy do przestukania
ewentualnie sterowanie silnikiem. U mnie pomogło.

bundy11


Postprzez mechanior » 21 Lis 2010 23:53

układ paliwowy jestem w stanie sprawdzić (już zacząłem) gorzej z ECM, bo czasem wyskakują jednak jakieś błędy oraz siłownikiem pompy wtryskowej, nie wiem też jak przejść w tryb manualny...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej