wibako

Brak swiec płomieniowych

Moderator: MARIO/MECALAC

Brak swiec płomieniowych

Postprzez master123 » 19 Lis 2010 12:04

Witam. Ostatnio z mechanikiem sprawdzalismy czy w silniku mojej koparki są swiece płomieniowe czy cos w tym stylu co ułatwiałoby rozruch w niskich temperaturach. Okazało sie ze nie ma. Powiedzcie mi czy np w temp -10 stopni C powinna zapalic bez dodatkowej pomocy typu np swiece zarowe ? Mechanik powiedział ze jesli rano nie ma problemu z jej zapaleniem to powinno byc ok i nie potrzeba montowac swiec płomieniowych itp. Koparka z rana jak i o kazdej porze dnia i nocy pali na dotyk więc wg mechanika nie powinno byc wiekszego problemu. Prosze o wasze opinie na ten temat. Konkretnie - czy zamontowac swiece płomieniowe w swoim silniku (perkins 4 cyl. turbo) czy nie ? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Reklama

simmet

Postprzez Jarewa » 19 Lis 2010 18:39

A moze napiszesz jaki silnik modelowo? albo co to za sprzet z którego roku?

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez master123 » 19 Lis 2010 19:23

koparka kolowa eder M815 B z 92 r. , silnik perkins 4 cyl. turbo.
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez AK-81 » 20 Lis 2010 18:43

Sprawdź czy nie ma przypadkiem świecy płomieniowej wkręconej do kolektora ssącego. Wyglądem przypomina "czujnik" z ta różnicą ze przykręcony ma jeszcze przewód paliwowy.

AK-81
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 20:12
  • Miejscowość: Tychy/Mikołów
  • Pochwały: 1

Postprzez master123 » 20 Lis 2010 21:19

nie ma nic bo sprawdzał mechanik i ja tez i nic nie było
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez AK-81 » 21 Lis 2010 12:52

hmm.. no to w miarę możliwości podeślij mi fotki silnika na arturo.tychy@neostrada.pl bo albo to nie jest Perkins albo coś przekombinowane jest przy nim.

AK-81
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 20:12
  • Miejscowość: Tychy/Mikołów
  • Pochwały: 1

Postprzez master123 » 21 Lis 2010 14:05

Image
Prosze to moj silnik

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 1:05 pm ]
Jutro postaram sie wyslac bardziej szczególowe zdjecia i o lepszej jakosci
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez AK-81 » 21 Lis 2010 15:36

no wiec o ile się nie mylę to ten przewód aluminiowy przykręcony do kolektora a wcześniej do kominka termostatu po lewej stronie chyba jest połączony z turbo - część gorących spalin wraca do kolektora ogrzewając zasysane powietrze i podczas zimnych dni pomaga odpalić silnik. Wiec w zasadzie potrzebna jest dobra kompresja i silnik będzie pracować aż milo.

AK-81
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 20:12
  • Miejscowość: Tychy/Mikołów
  • Pochwały: 1

Postprzez master123 » 21 Lis 2010 15:41

no więc jak odpalac silnik w zime np przy temp. -15 stopni C ? Palic odrazu czy jak ??

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 2:43 pm ]
jak to sie wogole nazywa fachowo ten przewodzik o ktorym piszesz ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez AK-81 » 21 Lis 2010 16:47

a jednak się pomyliłem - sprawdź czy ten przewód idzie do układu paliwowego czy turbo ?? i podeślij fotki - ustalimy co i jak.

AK-81
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 20:12
  • Miejscowość: Tychy/Mikołów
  • Pochwały: 1

Postprzez master123 » 21 Lis 2010 19:54

jutro podesle bardziej szczególowe i lepszej jakości

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 5:36 pm ]
Image

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 5:38 pm ]
Image

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 5:39 pm ]
Image

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 5:42 pm ]
Image

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 5:44 pm ]
Image

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 5:47 pm ]
Image

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 5:48 pm ]
no i jak widzi ktos cos w stylu swiec plomieniowych lub czegos podobnego ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez dawidg2 » 23 Lis 2010 00:39

nie wiem czy czasem w tej śrubie co widać na kolektorze ssącym nie jest montowana świeca płomieniowa. Ja mam chyba ten sam silnik tzn bez turbo model 1004.4 i mam inaczej ułożony ssący bo mam filtr powietrza z boku silnika, jutro zrobię fotkę jak to u mnie widać.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez mechanior » 25 Lis 2010 00:14

AK-81 napisał(a):ten przewód aluminiowy przykręcony do kolektora a wcześniej do kominka termostatu po lewej stronie chyba jest połączony z turbo - część gorących spalin wraca do kolektora ogrzewając zasysane powietrze i podczas zimnych dni pomaga odpalić silnik


ciekawe skąd się mają wziąć gorące spaliny w silniku który nie pracuje po nocy na mrozie -15

a ten aluminiowy przewód to doprowadzenie ciśnienia doładowania do korektora dawki przy pompie

turbina jest po drugiej stronie silnika pod kolektorem ssącym i wydechowym

niektóre silniki Perkinsa były wyposażone w instalację eterową, najczęściej wlot jest na przewodzie elastycznym między filtrem powietrza a turbiną, może jeszcze występować grzałka powietrza mocowana na wlocie do kolektora ssącego (nowsze rozwiązanie, raczej nie ma go ten silnik), silniki sprzedawane do strefy śródziemnomorskiej nie były wyposażane w mechanizmy wspomagania odpalania zimnego silnika (południowa Francja, Hiszpania, Grecja, Turcja, zachodnie Bałkany)
albo też została zdemontowana (wskazują na to: korek w króćcu wlotowym kolektora i dziwny przewód powrotny paliwa do którego powinna być podpięta świeca płomieniowa, ciekaw czy gdzieś w komorze silnika nie leży zaizolowany gruby przewód zasilający świecy)

intryguje mnie ten pogięty przewód metalowy podczepiony do zawiesia silnika na czymś niebieskim ale patrząc na miejsce podpięcia do korpusu filtra paliwa to pewnie "zmodyfikowane" zasilanie ze zbiornika

przydały by się zdjęcia z tej jednej jedynej strony z której nie zrobiłeś, od strony pompy hydraulicznej i filtra powietrza
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 25 Lis 2010 21:01

jutro sie postaram zrobic te fotki i zaraz zapodac na forum

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 8:06 pm ]
mechanior napisał(a):intryguje mnie ten pogięty przewód metalowy podczepiony do zawiesia silnika na czymś niebieskim ale patrząc na miejsce podpięcia do korpusu filtra paliwa to pewnie "zmodyfikowane" zasilanie ze zbiornika

Co to znaczy zmodyfikowane ? Lepsze, gorsze niz standardowo ??

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 8:12 pm ]
mechanior napisał(a):albo też została zdemontowana

Po co mialby ktos wymontowywać swiece płomieniową ? Przeciez jak ona była nawet to po co miałby ktos ją wymontowac ? Przeciez chyba nie przeszkadzała nikomu, zawsze lepiej jak jest jak nie ma. Tak wogóle to dzieki mechanior za jakies konkrety i rozległą w miare odpowiedź. Jutro cykne fotki i mysle ze tez cos konkretnego mi podpowiesz :wink: jak zawsze zresztą :D
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez SOK » 25 Lis 2010 21:31

kupić świece i przewód , znaleźć przewód zasilający ewentualnie poprowadzić nowy i z głowy

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez master123 » 25 Lis 2010 21:40

a czym tą swiece zalączac? Nie ma zadnej kontrolki ani przycisku do tego. Zamontowac ?

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 8:41 pm ]
Stacyjka przekręca sie na 2 razy tzn zapłon i zapalanie jak w benzyniaku

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 8:44 pm ]
mechanik doradził mi psiknąc plakiem jak nie bedzie chciał zapalic
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Postprzez dawidg2 » 25 Lis 2010 22:04

U w ładowarce dziś patrzyłem i tak od filtra paliwa u mnie wychodzą 4 rurki, a u Ciebie 3 i właśnie tam gdzie masz puste miejsce to u mnie wychodzi rurka do świecy, a świeca jest wkręcona tam gdzie masz ten korek w kolektorze ssącym.

master123 napisał(a):Nie ma zadnej kontrolki ani przycisku do tego. Zamontowac
tak dorobisz sobie jakiś przycisk co go wciśnieś jak potrzeba i odskoczy albo stacyjkę kupić z opcją grzania świec (tylko kwestia kluczyka) Ja mam stacyjkę tak że mam zapłon jak trochę dalej przekręce zapala mi się kontrolka świecy i dalej jest zapalanie.


mechanior, pytanie do Ciebie ile kosztuje u Ciebie oryginalna świeca? albo jakiś dobry zamiennik, bo muszę moją sprawdzić i jakby nie grzała to trzeba będzie kupić bo mróz idzie.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez SOK » 25 Lis 2010 22:41

przewód zasilający w paliwko podłączasz w miejsce zaślepki na filtrze a zasilanie to kup sobie np od c360 od zapalania silnika . Ja za świece płaciłem coś około 50zł.podejrzewam że jeśli nie będzie takiej zimy jak w zeszłym roku to i tak świeca ci nie będzie potrzebna ale strzeżonego Pan Bóg strzeże) :D

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 26 Lis 2010 00:59

tutaj jest zajebisty opis jak to zrobić nawet ze zdjęciami, dotyczy co prawda starego 428 ale nie ma wielkich różnic, poczytaj też jak używać takiej świecy, podpięcie pod stacyjkę nie jest dobre bo trzeba ją grzać jeszcze 30-60 sek po odpaleniu

http://kopaczka.pl/viewtopic.php?p=51385#51385


nowa świeca Perkinsa (oryginał) około 75 pln

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 12:21 am ]
Image

jeszcze jedna rzecz przykuła moją uwagę...

zwróćcie uwagę na wtryskiwacze, wszystkie 4 są połączone przewodem przelewowym, to ta cienka rurka biegnąca w poprzek głowicy
standardowo tylko jeden z wtrysków jest też połączony z korpusem filtra jako przelew
a w tej maszynie są aż 3 połączenia! na 1 2 i 3 wtrysku dochodzą dodatkowe przewody
z trzeciego wtrysku przewodzik idzie na korpus filtra co widać na zdjęciu...
spodziewam się iż jeden z nich - chyba z drugiego wtrysku - idzie na korpus pompy jako połączenie z przelewem z korpusu (w niektórych pompach są bowiem 2 przelewy pierwszy gruby z nadmiaru głowicy tłoczącej a drugi cieńszy z obudowy pompy) ale gdzie podłączony jest ten trzeci przewód ?? czy gdzieś pod kolektorem czy od strony filtra powietrza jednak jest zamontowana świeca płomieniowa ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez master123 » 26 Lis 2010 19:34

Image

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 6:36 pm ]
Image

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 6:40 pm ]
Image

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 6:42 pm ]
Image

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 6:57 pm ]
http://www.youtube.com/watch?v=in4x_jNk_g4 tutaj jest filmik pracy mojego silnika. Moze na filmie lepiej bedzie cos dostrzec

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 7:08 pm ]
mechanior napisał(a):czy gdzieś pod kolektorem czy od strony filtra powietrza jednak jest zamontowana świeca płomieniowa ?

no tak ale jesli by była to gdzies by sie ją odpalało a ja nie mam takiego czegos.

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 7:14 pm ]
w poniedziałek postaram sie nagrac filmik taki bardzo szczegółowy

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 5:09 pm ]
oglądał ktos juz ten filmik ?? Widac cos na nim w stylu swiecy płomieniowej ?

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 5:13 pm ]
jutro jak bede na budowie zrobie zdjecia od strony filtra powietrza moze tam cos zobaczycie

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej