wibako

Problem z ciśnieniem Cummins 4BT

Moderator: MARIO/MECALAC

Problem z ciśnieniem Cummins 4BT

Postprzez Jarekkoparek » 22 Gru 2010 22:53

Witam.
Silnik Cummins 4BT jest po remoncie kapitalnym (zatarł się jeden tłok) lecz teraz ciśnienie oleju silnikowego wynosi ok.1 atmosferę, przed remontem było to 5 atmosfer, jaka może być tego przyczyna ?

Jarekkoparek
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 11 Gru 2010 21:45
  • Miejscowość: Warmińsko-Mazurskie

Reklama

simmet

Postprzez jacek j » 24 Gru 2010 12:39

Jeżeli nie jest to kwestia zaworu który znajduje się obok filtra oleju wkręcony lekko ze skosa od góry to oddaj silnik na reklamacje temu kto go robił.
Tylko trzeba się zastanowić czy fachowiec się zna na swojej robocie czy tylko mu się wydaje i oddać na poprawke komuś innemu.
NAPRAWA SPRZĘTU CASE NEW HOLLAND
Projektowanie montaż instalacji hydrauliki siłowej.

Awatar użytkownika
jacek j
Fachoperator

  • Posty: 610
  • Rejestracja: 03 Lis 2007 09:46
  • Miejscowość: centralna polska
  • Pochwały: 22

Maszyna: CASE NEW HOLLAND

Firma: Firma


silnik

Postprzez jeremi » 24 Gru 2010 17:12

Dziwne to ciśnienie za niskie, może pompa olejowa została uszkodzona przy remoncie (zębatka obrócona )ciężko powiedzieć co mogło pompę uszkodzić .Ale to buło przyczyną zatarcia sie tłoka .Pewnie nie wyczyścili dobrze części , albo tłoki jakieś zamienniki , oszczędzałeś na remoncie to znaczy nie sugerowali ci że nie które części mogą zostać .A oddaj wtryski do sprawdzenia , końcówki mogą mieć inny kąt podania i dmucha na ściankę to wtedy też potopi tłok . Przykra sprawa
JEREMI 698962254

jeremi
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 10 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: wrocław
  • Pochwały: 1

Postprzez jacek j » 24 Gru 2010 17:32

Pompa w tym silniku nie jest typowa zębata tylko gerotorowa a nie widze związku ciśnienia oleju z tym co pisze kolega jeremi czyli tłoki, wtryski.Mogli walnąć się w szlifie wału jeśli robili a teraz panewki są za lużne i gubią ciśnienie.A popularną przyczyną przytarcia jest przegrzanie a wtedy przyciera tłok na 4 cylindrze.
NAPRAWA SPRZĘTU CASE NEW HOLLAND
Projektowanie montaż instalacji hydrauliki siłowej.

Awatar użytkownika
jacek j
Fachoperator

  • Posty: 610
  • Rejestracja: 03 Lis 2007 09:46
  • Miejscowość: centralna polska
  • Pochwały: 22

Maszyna: CASE NEW HOLLAND

Firma: Firma


Postprzez Łukaszenkolbn » 25 Gru 2010 19:57

moze silnik składali na sylikon zamiast na uszczelki i zeby lepiej było uszczelnione nawalili go tyle ze wypłynoł do srodka silnika

Łukaszenkolbn
Młodszy operator

  • Posty: 159
  • Rejestracja: 15 Lut 2010 00:25
  • Miejscowość: lublin
  • Pochwały: 1

Maszyna: 3cx liebherr312

Firma: spółka bez zadnej odpowiedzialnosci :)sieci wod-kan


Postprzez mechanior » 26 Gru 2010 02:13

jacek j napisał(a):Pompa w tym silniku nie jest typowa zębata tylko gerotorowa


czyli na tych śmiesznych zębatkach z "okrągłymi" zębami
podobno lepsze, wydajniejsze i mniej awaryjne

Image

każdą pompę zębatą można zastąpić gerotorem

spadek ciśnienia może być spowodowany wieloma czynnikami np złym ustawieniem (zepsuciem lub zacięciem) zaworu zrzutowego na pompie, źle zamontowany smok, luźne panewki powinno być słychać (tłuką się jak młotkiem o obudowę silnika) czasem wystarczy założyć złą uszczelkę głowicy by ciśnienie "zwiało" w kanał zrzutowy lub do miski, lub problemem jest głowica, jej prowadnice zaworowe (nieszczelność) itp, itd
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez jeremi » 26 Gru 2010 21:53

:lol:
Ostatnio edytowany przez jeremi, 29 Gru 2010 22:00, edytowano w sumie 1 raz
JEREMI 698962254

jeremi
Młodszy operator

  • Posty: 103
  • Rejestracja: 10 Gru 2008 10:50
  • Miejscowość: wrocław
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 27 Gru 2010 21:46

jeremi, z całym szacunkiem ale mieszasz trzy usterki nie bardzo od siebie zależne, jak pęknięty pierścień czy utrata kompresji wpływa na ciśnienie oleju smarowania? co zmienia "przepalona" uszczelka głowicy? co ma do tego "złapanie" czyli jak mniemam zatarcie silnika? jak po "złapaniu" może dojść do przepalenia uszczelki pod głowicą?
zdecydowanie wariant silikonu jest bardziej prawdopodobny niż to co napisałeś
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej