Strona 1 z 1

Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 19 Mar 2011 11:49
przez kolo27
Witam. Mam problem z jazdą w koparce O&K MH4 PMS rocznik 92'. Wszystko działa są dwa biegi do przodu i do tyłu, ale bardzo wolno jedzie. Wszystko pozostałe działa elegancko bo jest bardzo szybka i silna ale ta jazda jest za wolna bo ostatnio 1 km jechałem 20 min. Mało szlak mnie trafiał ale dojechałem. Co może być nie tak. Czy to tylko ciśnienia czy silnik obrotu do remontu. Proszę o pomoc bo może ktoś miał ten sam problem.

Re: Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 29 Mar 2011 22:46
przez keating
jeżeli wszystkie funkcje działają normalnie, a tylko jazda powoli ... to bardzo prawdopodobne, że padł silnik jazdy. zanim jednak zabierzesz się/ktoś się zabierze za regenerację tego silnika doradzam pomiary ciśnień na silniku. trzeba mieć pewność, że na silnik dociera właściwe ciśnienie.
warto zwrócić uwagę na temp. oleju hydraulicznego, czy się nie gotuje. na zimnym i na rozgrzanym oleju jazda jest równie słaba ?

Re: Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 02 Kwi 2011 16:15
przez wyndkorz
Witam!
Ogarniałem swego czasu O&K MH4 z 94 r. i miałem identyczny problem-wlokła się jak franca.
Ta twoja maszyna jest na PMS-ie?
To taki moduł elektroniczny zarządzający pracą pomp hydraulicznych.
To on bardzo często się sypie i dzieją się cuda.
Naprawa niestety bardzo kosztowna.
Co do silnika hydraulicznego też możliwe aczkolwiek sam pomiar ciśnień niewiele powie, ponieważ może uzyskiwac np 400 bar tak jak powinno byc ale silnik może miec takie przecieki wewnętrzne , że nie będzie osiągał takiego przepływu jaki powinien byc i też będzie kiszka.
Słaba jazda w O&K to bardzo częsty temat

Re: Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 10 Kwi 2011 11:02
przez kolo27
Przy siedzeniu znalazłem przełącznik sterowany ciśnieniem powietrza który po przełączeniu na asfalcie dużo przyśpiesza jazdę. Teraz nie jest najgorzej. A czy jazdę zasila pompa główna czy pompa pomocnicza?

Re: Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 11 Kwi 2011 00:53
przez keating
wyndkorz napisał(a):Witam!
Co do silnika hydraulicznego też możliwe aczkolwiek sam pomiar ciśnień niewiele powie, ponieważ może uzyskiwac np 400 bar tak jak powinno byc ale silnik może miec takie przecieki wewnętrzne , że nie będzie osiągał takiego przepływu jaki powinien byc i też będzie kiszka.

właśnie po to wykonujesz pomiary cieśnień na silniku (tak jak napisałem powyżej), aby wykluczyć zbyt duże przecieki wewnętrzne tego silnika. jeżeli przecieki są zbyt duże to nie otrzymasz ciśnienia, jakie powinno być. oczywiście, aby wykonać taki pomiar trzeba się wpiąć w układ w odpowiedni sposób.
wykonując pomiary bezpośrednio przed silnikiem można się przekonać, czy właściwe ciśnienie dociera do silnika - tym samym wykluczamy awarię rozdzielacza głównego/pompy/złącza obrotowego/układu sterowania itd.

z tego co pamiętam to jazda jest zasilana z głównej pompy hydraulicznej.

Re: Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 11 Kwi 2011 13:49
przez wyndkorz
Po lewej stronie od fotela pod joystickiem są tam właśnie takie zawory pneumatyczne Festo-swoją drogą bardzo często się one wyrabiają i jest problem z wrzucenie biegu, jeden z nich jest od zmiany biegów. Z oznaczeniem I/II

Re: Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 26 Maj 2011 16:59
przez marian94
Koledzy a czy wiecie gdzie mógłbym kupić taki zaworek bo umnie strasznie ucieka przez niego powietrze.

Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 27 Maj 2011 00:44
przez mechanior
Festo Pneumatic, siedziba pod Warszawą (chyba w Jankach)

no dobrze widziałem po drodze do stolicy:

Region Centrum:
Janki k/Warszawy
ul. Mszczonowska 7
05-090 Raszyn

Region Południe:
Park Naukowo-Technologiczny
TECHNOPARK GLIWICE
ul. Konarskiego 18C
44-100 Gliwice

Region Zachód:
Poznań
ul. Niezłomnych 1A
61-894 Poznań

Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 03 Cze 2012 12:04
przez kolo27
Już doszedłem do tego co powoduje te dziwne objawy!!! W rozdzielaczu są takie małe dwa zaworki z góry i dołu przy tej sekcji od jazdy. Odkręca się imbusem zaślepkę, a potem w środku jest jeszcze jeden imbus na tym właśnie zaworku. Wyjąłem obydwa i wyczyściłem, zmieniłem oringi i śmiga aż miło :lol: w obie strony. Teraz koparka jeździ normalnie więc zmykamy temat. W razie pytań pisać to podpowiem co i jak :faja:

Wolna jazda w koparce O&K MH4 PMS

PostWysłany: 03 Cze 2012 18:39
przez marian94
No to super że ci się idało pamiętasz kedyś ci pisałem o tych imbusach i rozdzielaczu że u mnie też to tak naprawili tylko nie mogłem tego wytłumaczyć :)