03 Maj 2011 12:27
Witam mam taki problem ponieważ co ok. 4 sekundy słychać takie cykanie spowodowane niewielkimi uderzeniami ciśnienia oleju na pedał hamulca roboczego gdy jest zaciągnięty i spuszczony po przyłożeniu nogi na hamulec wyczuwa sie takie delikatne uderzenia ale gdy dołączę hamulec parkingowy ustaje. Co to może być jakiś zawór czy cewka a może jeszcze inna rzecz proszę o jakieś podpowiedzi.
03 Maj 2011 16:21
spada ciśnienie w układzie hamulcowym i zawór automatycznie "dobija" do ustawionej wartości
nie wiem czy w tej konkretnie maszynie to jest usterka czy normalny objaw pracy układu hamulcowego, zbyt częste "dobijanie" ciśnienia może być spowodowane wyciekiem z układu hamulcowego do mostu, zwolnicy, czy przez złącze obrotowe do innej funkcji albo na przelew, może też świadczyć o uszkodzonym zaworze regulującym albo pompie układu hamulcowego, na pewno wypadało by sprawdzić ciśnienie w tym układzie i stan akumulatorów azotowych
15 Maj 2011 16:49
Witam. W mojej PW 130 też słychać takie cykanie. Niestety przy nagłym wciśnięciu pedału, hamulec nie działa. Dopiero gdy delikatnie wciska się pedał i czuć właśnie takie dobijanie w pedał hamulce działają nie wiem gdzie leży problem?
17 Maj 2011 01:25
w zaworze pod podłogą...
28 Maj 2011 22:55
Witam, czy to jest maszyna z roku 2007 lub później? Bo albo są do wymiany cewki w pedale hamulca, albo hydroakumulatory (lepiej kupić w hansa flexie, bo oryginalne Komatsu są 2-3 razy droższe...). Jakby co, posiadam zestaw naprawczy (3 cewki) do pedału.
22 Lip 2011 21:00
Jest to normalne w PW 170 jest identycznie rozmawiałem z serwisantem Komatsu tak mają.
24 Lip 2011 01:29
nie tylko Komatsu tak mają, to normalne bo tak jest skonstruowany system utrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym który ze względu bezpieczeństwa jest odizolowany od pełnego obiegu oleju w maszynie i posiada akumulatory, idea działania jest taka że układ osiąga zadane ciśnienie pracy (ok 150 bar) ładując akumulatory z pompy po czym zawór odcina dopływ oleju by zapobiec jego ucieczce w wypadku awarii, po spadku ciśnienia poniżej zadanej wartości (ok 120 bar) zawór otwiera się uzupełniając ciśnienie ponownie do 150 bar.... i to jest właśnie owo "dobijanie" wyczuwalne na pedale...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.