wibako

liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Moderator: MARIO/MECALAC

liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez artur1984 » 18 Maj 2011 00:39

Witam moja 310 niema mocy na ranieniu podczas kopania (zamykanie łyżki ,przyciąganie i odpychanie)te ruchy robocze są bardzo słabe natomiast wysięgnik z pełną łyżką podnosi sie w miare normalnie jazda też jest ok
Prosze o pomoc!! :cry:

artur1984
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Kwi 2011 21:26

Maszyna: liebherr 310 cat 301.5


Reklama

simmet

Re: liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez lkop » 18 Maj 2011 06:50

potrzeba wiecej informacji a szczególnie nr maszyny, czy stało sie to nagle??
Naprawa Maszyn
TO MOJE HOBBY I PASJA
508512921

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez artur1984 » 19 Maj 2011 20:19

Witam!maszyne kupiłem z tym problemem jej nr seryjny-5671535 2001rok przebieg 13 tyś mtg czy zimna czy ciepła jest tak samo.

artur1984
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Kwi 2011 21:26

Maszyna: liebherr 310 cat 301.5


Re: liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez lkop » 21 Maj 2011 14:29

Powodów może byc kilka:
1. Sprawdź cisnienie sterowania ma byc 32 bary.
2. Za ruch jest odpowiedzialna pompa nr 2 może być rozregulowana.
3. Zawory sekundowe mogą byc popuszczone ew coś pod nie podeszło ( ale we dwóch na raz jeszcze się nie spotkałem)
4. Najlepiej by było podpiąć manometry i zrobić protokół nastawień wtedy by wyszło co jest nie tak.
5. Jeżeli masz zamek też trzeba by sprawdzić , ale wtedy podczas ruchu czułbyś opór silnika.

No i standardowo stan przewodów ssących, filtrów olei.
Naprawa Maszyn
TO MOJE HOBBY I PASJA
508512921

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


Re: liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez artur1984 » 21 Maj 2011 21:55

Ok teraz wiem od czego zacząć, mam jeszcze pytanie co do oleju hudrauliki na jaki wymienić ? Obecnie nie wiem co jest zalane (maszyna sprowadzona z niemiec)próbowałem zdobyć dtr ale bezskutecznie.

artur1984
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Kwi 2011 21:26

Maszyna: liebherr 310 cat 301.5


Re: liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez lkop » 22 Maj 2011 09:50

olej do hydrauliki liebherr stosuje silnikowy 15W/40 jeżeli bedziesz maszyna pracował w zimie to lepiej zalać 10W-40

co do DTR to napisz na priw ,może coś znajdę
Naprawa Maszyn
TO MOJE HOBBY I PASJA
508512921

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez mechanior » 23 Maj 2011 09:15

jeśli można: co to są te "zawory sekundowe"
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez lkop » 23 Maj 2011 21:10

myślę że wiesz o co chodzi, :D czasami się zapominam i używam terminologi łacińskiejnp: prioridad de la válvula, segunda válvula , .Zresztą po angielsku jest podobnie. Zazwyczaj zabezpieczają linię hydrauliczna przed nagłym wzrostem ciśnienia.
Ostatnio edytowany przez lkop, 23 Maj 2011 21:44, edytowano w sumie 1 raz
Naprawa Maszyn
TO MOJE HOBBY I PASJA
508512921

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez korba71 » 23 Maj 2011 21:42

Moze panowie wrócicie do tematu i przeczytam cos ciekawego. Wiem ze macie wiedze i doswiadczenie. Pisałem juz na forum, pracowałem kiedys na komatsu pc210 z 1990r tez nie miała mocy jazda była w miare normalna zamykanie i otwieranie łyzki juz gorzej a podnoszenie całego osprzetu z pełną łyzką ledwo, tez myslałem ze hydraulika, pracowałem tak jakis czas puki nie siadła pompa paliwa maszyna nie chciała palic na zagrzanym silniku (silnik perkinsa) mechanik oddał pompe do regeneracji i po zamontowaniu moc powróciła, pompa musiała podawac za mało paliwa choc silnik wchodził bez problemu na obroty.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Re: liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez artur1984 » 23 Maj 2011 22:21

Temat jes cały czas aktywny :D Jak zweryfikuje wymienione elementy dam znać jaki jest wniosek

artur1984
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Kwi 2011 21:26

Maszyna: liebherr 310 cat 301.5


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez mechanior » 24 Maj 2011 00:43

korba
czytaj... chyba jesteś moim rówieśnikiem więc bez zbędnych ceregieli...
jeśli byś śledził forum nie tylko we fragmentach dotyczących VOLVO EC i kilku wybranych maszyn to byś wiedział że nowoczesne systemy sterowania wydajnością polegają na "sprzężeniu" silnika z pompą hydrauliki
kilkukrotnie opisywałem i sugerowałem że spadek wydajności maszyny jest związany bezpośrednio z awarią układu paliwowego a właściwie pompy wtryskowej zwłaszcza w Perkinsie (pompa Delphi-Lucas DP 200)
problem polega na tym że diagnostyka takich układów nigdy nie jest prosta, niby są komputery i programy diagnostyczne ale odpowiedź NIGDY NIE JEST JEDNOZNACZNA, dlatego aby ułatwić sobie życie (w sensie producentów maszyn) ukuto tzw PROCEDURY
są one po to by każdy potencjalny mechanik był w stanie wykluczać awarie na zasadzie ich ELIMINACJI bez doktoryzowania się na poszczególnych opcjach... więc wygląda to tak:
problem: słaba maszyna - rozwiązanie: wymień filtry (wszystkie) -> zbadaj szczelność układu -> wyczyść zbiornik paliwa -> wymień pompkę wstępną -> ZDIAGNOZUJ POMPĘ PALIWA
jest fajnie , wiemy jak działać ALE...
to jest instrukcja dla dobrze rozwiniętych orangutanów, potrafiących posługiwać się prostymi narzędziami jak gałąź lub laptop diagnostyczny, aby zakumać DLACZEGO ukuto taką śmieszną ścieżkę trzeba zagłębić się SYSTEM STEROWANIA...
dlaczego skupiamy się na układzie paliwowym skoro wada wychodzi na hydraulice? bo układ paliwowy jest łatwiej uszkodzić a zasada działania układu silnik-pompa polega na tym że jak silnik słabnie to elektronika zdejmuje z niego obciążenie przesterowawszy pompę na niższą wydajność by utrzymać zadane obroty silnika
ALE...
funkcja najbardziej obciążającą maszynę to JAZDA, jeśli to nie sprawia problemu i silnik nie dymi, nie słabnie a sama jazda jest normalna (siła i prędkość) należało by szukać problemu w innym miejscu niż wydajność silnika
i tutaj potrzebny jest MECHANIK... żeby wszystkie te sposoby i systemy połączyć w jedną całość, zanalizować i wyciągnąć wnioski...
gdyby na każdą awarię istniał znany ALGORYTM (na każdą jest ale go nie znamy a producenci maszyn zmagają się z tym by znaleźć uniwersalny od co najmniej od 40 lat) mechanicy byliby zbędni
czasem spotykam się z sytuacją gdy całkowity laik a nawet abnegat podsuwa mi genialne ale proste rozwiązanie...
nie zawsze nasze rozwiązania i sugestie są trafne, dodatkowo margines błędu powiększa brak bezpośredniego kontaktu z problemem, trudno nam się dogadać przez różne bariery, dlatego pytałem o zawory sekundowe, chociaż kolega używa hiszpańskich nazw (nawet katalońskich), rozumiem iż chodzi o zawory liniowe zabezpieczające poszczególne funkcje, a "prioridad de la válvula" oznacza zawór priorytetu funkcji...
nam mechanikom też jest się ciężko dogadać, inne szkolenia (lub ich brak w przypadku samouków), inna terminologia marki, różne specyfiki maszyn, diametralne różnice w dokumentacji i systematyce... DRAMAT!!
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez lkop » 24 Maj 2011 06:57

w A310 jest brak sterowania elekttroniką, układ hydrauliki jest logiczny i działa tylko na zasadzie sterowania LS. Gdyby winny był silnik to dało by się to wyczuć, kolega w swym problemie opisuję o problemie z jednym ruchem choć nie precyzuje czy jest słaby czy wolny,ew czy blokuje silnik. ( a jak wygląda problem jak zasterujesz dodatkowo obrót??)
Naprawa Maszyn
TO MOJE HOBBY I PASJA
508512921

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez mechanior » 24 Maj 2011 09:05

dlaczego czasem występują różnice na poszczególnych funkcjach ? ano dlatego że wymagają one różnej wydajności i przez to w różny sposób obciążają hydraulikę i silnik, może nam się wydawać że słabe jest tylko podnoszenie lub jazda a to po prostu są funkcje najbardziej obciążające układ przez co na nich widać najwyraźniej spadek osiągów...
oczywiście specjalistą w tej marce jest kolega Ikop i nie mam zamiaru spierać się co dokładnie stało się w opisywanym przez artura przypadku (pewnie jakiś zawór zabezpieczający nie działa prawidłowo), przecież nawet nie wiem czy w danej maszynie Liebherr jest elektronika czy jej nie ma :oops:
moja poprzednia wypowiedź skierowana była do kolegi korba ze względu na jego zarzuty pod względem trzymania się tematu i lichej diagnostyki
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez korba71 » 24 Maj 2011 19:09

Przepraszam panowie ale nikogo nie posądzałem o lichą diagnostyke, sprowokowałem tylko dyskusje o hydraulice i mechanice mam wiedze tylko ogólnikową wiec czytam wszystkie wasze posty. Wybaczcie ze niekiedy sie wtrące.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez mechanior » 24 Maj 2011 23:02

nie czułem się dotknięty twoją uwagą na temat przypadku w Komatsu, po prostu starałem się wytłumaczyć dlaczego czasem trudno dotrzeć do właściwego wniosku...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez artur1984 » 25 Maj 2011 00:33

Zamykanie łyżki i przyciąganie do siebie te ruchy są słabe nawet w piasku łyżka staje a silnik nie odczuwa obciążenia i utrzymuje zadane obroty. Wymieniłem filtry paliwa ale nie dalo to efektu. Obrót nadwozia jest w miare mocny. Zaobserwowałem że siłownik odpowiedzialny za ruch ramienia po paru minutach wiszenia w powietrzu wysuwa tłoczysko tym samym opuszczając je.

artur1984
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Kwi 2011 21:26

Maszyna: liebherr 310 cat 301.5


liebherr a310b brak mocy na ramieniu

Postprzez mechanior » 25 Maj 2011 08:31

to kolego możesz mieć uszkodzony siłownik lub jego zamek hydrauliczny jeśli go posiada, samoczynne wysuwanie się siłownika pod obciążeniem może świadczyć o takiej właśnie usterce, trzeba zaślepić przewody doprowadzające olej do siłownika i podnieść ramię korzystając z innej funkcji, jeśli siłownik będzie się dalej otwierał to problem tkwi w siłowniku, jeśli natomiast wysuwanie ustanie to należy szukać przyczyny najpierw w zaworach liniowych na rozdzielaczu (do każdej funkcji jest para jeden od zamykania drugi od otwierania siłownika), prześledź przewody hydrauliczne między siłownikiem a rozdzielaczem na niektórych funkcjach producenci montują dodatkowe zabezpieczenia lub dzielniki strumienia (takie kostki ze śrubami regulacyjnymi lub zaworami ręcznymi)

dobrym sposobem na odnalezienie miejsca przecieku jest podniesienie ramienia by umożliwić siłownikowi opadanie, zgaszenie silnika i odnalezienie miejsca z którego dochodzą odgłosy przecieku (syczenie czasem nawet głośne lub nawet gwizd)
ZACHOWAJCIE BEZPIECZEŃSTWO! nie stawajcie pod opadającym ramieniem, nie pchajcie kończyn między siłowniki czy elementy poruszające się podczas opadania, wsadźcie kogoś do kabiny by mógł "w razie czego" szybko odpalić maszynę i podnieść ramię !
występowanie problemu na 2 funkcjach może być zwykłym zbiegiem okoliczności, świadczyć o przeciążeniu maszyny i uszkodzeniu 2 obwodów, lub o występowaniu problemu w zupełnie innym miejscu niż napisałem :faja:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej