19 Maj 2011 18:00
Marka i model maszyny: volvo ew 160
Rok produkcji: 2000
Witam. Mam poważny problem z układem hydraulicznym w koparce volvo ew 160. Najpierw wysiadła pompa hydrauliczna (linde wielotłoczkowa). Po zregenerowaniu i zamontowaniu wszystkie funkcje wysięgnika działają prawidłowo, natomiast podczas próby skręcenia kołami ciśnienie rozerwało obudowę zaworu umieszczonego przy silniku jazdy koło tylnego mostu. Zawór ten najprawdopodobniej jest odpowiedzialny za przełączanie jazdy przód-tył. Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc co ma wspólnego ten zawór z ukł. kierowniczym i co może być przyczyną tej usterki bym był bardzo wdzięczny. Przed awarią pompy wszystko działało sprawnie, maszynę mam stosunkowo krótko, więc nie mogę być pewny czy ktoś jej nie "podkręcał". za podpowiedź wielkie dzięki.
22 Maj 2011 22:52
przełączanie jazdy odbywa się przez zmianę kierunku przepływu oleju na rozdzielaczu głównym
zawór na silniku jest zazwyczaj odpowiedzialny za włączanie biegu terenowego CREEPER (żółw a w tej konkretnie maszynie ślimak)
objaw wskazuje raczej awarię złącza obrotowego: ciśnienie z układu kierowniczego poszło na zawór sterowania silnikiem
odkręć przewód z zaworu na silniku, włóż go do wiadra i skręć kierownicą, zobaczysz czy pojawia się jakaś zmiana w przepływie
albo lepiej podłącz do przewodu manometr
zamieściłbyś jakieś zdjęcia tego rozerwanego zaworu
23 Maj 2011 22:02
Witam mechanior zdjęcia na razie nie mam możliwości wysłac bo zawór oddałem do naprawy, jednak jutro zrobię zdjęcia gdzie on się znajduje. Mam pytanie, co mogło spowodować awarie złącza, jakie ciśnienie powinno być na tym zaworze. A i jeszcze przez ten zawór przepływa olej na tarczki hamulcowe(ok.45 atmosfer).
23 Maj 2011 22:29
ciśnienie w układzie hamulcowym to około 50bar
tylko po jaką cholerę dodatkowy zawór na hamulcu ? z tego co wiem w tej maszynie jest dwuobwodowy układ przód/tył a ciśnienie bezpośrednio wędruje z zaworu pod podłogą kabiny przez obrót do kół
czy to na pewno hamulec ? blokowało by ci koła przy kręceniu kierownicą jeśli rozerwało ten zawór przy skręcaniu...
raczej stawiam na sterowanie skrzynią, czy ten zawór był na silniku czy z tyłu na moście ?
złącza obrotowe czasem się zużywają...
07 Cze 2011 20:15
Sory za długą nieobecność. Chyba miałeś racje mechanior z tym złączem, Jutro go wyjmuję i oddaję do remontu, dzięki za podpowiedź, jak uruchomię maszyne to się odezwe.
08 Cze 2011 08:00
z twojej telefonicznej informacji wynika że to nie zawór hamulca tylko SHIFT RETARDER który nie pozwala na zmianę biegu z II na I na "pędzącej" maszynie aby nie uszkodzić skrzyni (odblokowuje I po zwolnieniu poniżej 4 kmph), znajduje się on na skrzyni a nie na silniku jazdy, jest to aluminiowy korpus zaworami i malutką pompą zębatą do którego dochodzi ciśnienie sterowania z cewek zmiany przełożenia I/II przez złącze obrotowe
przed podjęciem decyzji o naprawie złącza obrotowego należałoby zasięgnąć opinii czy na złączu jest możliwy skok ciśnienia czyli sąsiadują ze sobą kanały zmiany biegów i innej funkcji z tak wysokim ciśnieniem
Ostatnio edytowany przez
mechanior, 08 Cze 2011 19:06, edytowano w sumie 1 raz
08 Cze 2011 13:34
Masz rację to ten zawór (aluminiowy korpus i mała pompa zębata) no i na tym zaworze pojawia się ciśnienie 180 bar podczas skrętu kołami więc nie pozostaje chyba nic innego jak to złącze. Wcześniej jak pompa była słaba zawór wytrzymywał, a teraz już nie.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.