Strona 1 z 1

Stan oleju silnikowego Eder M 815 B

PostWysłany: 05 Cze 2011 10:40
przez master123
Marka i model maszyny: Eder M 815 B
Rok produkcji: 1992

Witam. Mam problem ze stanem oleju w silniku w/w koparki (PERKINS AB). Na fotce poniżej zamieściłem widok na bagnet. Oznaczyłem poziom max i minimum oraz literą P poziom oleju który mam aktualnie. Dolewam oleju tak aby było minimum pół stanu ale zawsze spada mi do poziomu P i na tym się zatrzymuje i dalej już nie spada ale poziom P jest poniżej poziomu minimum. Co doleje to po jednym dniu porządnej pracy stan się obniży do tego poziomu P. Dodam, że olej ten jest wypluwany odmą. Nie wiem w czym tkwi problem. Może bagnet jest za krotki tzn nie od tego silnika konkretnie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Image

problem ze stanem oleju silnikowego

PostWysłany: 05 Cze 2011 10:50
przez drivver
W Ederze 805b miałem identyczną sytuację i też trzymałem dolny stan. Winę za ten stan rzeczy ponoszą pierścienie tłokowe.
W wolnym czasie dla własnej wiadomości możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.

problem ze stanem oleju silnikowego

PostWysłany: 05 Cze 2011 10:52
przez master123
czyli rozumiem, że mam trzymać ten dolny stan czy co chwilę dolewać oleju ?
Napisałeś, że winę ponoszą pierścienie tzn, że są do wymiany czy te silniki tak mają ? Silnik nie kopci, nie brakuje mu siły, nie grzeje się, nie schodzi z obrotów pod obciążeniem, spalanie w normie więc nic nie ruszałem w nim bo po co jak jest dobrze.

problem ze stanem oleju silnikowego

PostWysłany: 05 Cze 2011 10:54
przez drivver
Tak rób póki co smok i tak jest niżej niż dolny stan na bagnecie, jutro zmierzę długość bagnetu w 805b to te same silniki więc powinno być to samo.
Odmę też lepiej wypnij z dolotu, i wpuść do jakiejś butelki tymczasowo.

problem ze stanem oleju silnikowego

PostWysłany: 05 Cze 2011 10:57
przez master123
ok wielkie dzięki :wink: A ten dolny stan nie zaszkodzi silnikowi ?

problem ze stanem oleju silnikowego

PostWysłany: 05 Cze 2011 11:08
przez drivver
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, jeśli występują wyziewy odmą oznacza to za zwyczaj zużyte pierścienie, rzadko uszkodzenie uszczelki głowicy-choć też nie można tego wykluczyć (zdarza się że uszczelka zostaje uszkodzona miedzy cylindrem a którymś z kanałów olejowych, ale to bym w tym przypadku wykluczył, olej w suwie ssania był by zaciągany do cylindra i siłą rzeczy przepalany-co z kolei skutkowało by niebieskim przydymianiem)
Ten Eder już tak ma 2-3 lata i nic się nie dzieje ;)

problem ze stanem oleju silnikowego

PostWysłany: 05 Cze 2011 11:41
przez master123
ok dzięki jeszcze raz :wink: