wibako

Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Moderator: MARIO/MECALAC

Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 14 Wrz 2011 08:53

po prawej stronie hydromotoru na skrzyni są dwa porty pomiarowe (przy dwu przewodach idących z tyłu skrzyni do przodu)
to zasilanie sprzęgieł biegów, na początek zmierz ciśnienia na tych portach przełączając klawisz I/II

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 14 Wrz 2011 20:18

przełączając klawisz I/II na postoju czy jadąc tzn mając koła w górze w ruchu ?
Jakie ewentualnie powinno być tam ciśnienie ?
Dziś również zauważyłem że hamulec nie działa tak dobrze jak działał - bardzo słabo hamuje i na dodatek późno reaguje a przedtem jak zahamowałem to stawałem dęba na każdej prędkości. Może ma to jakiś związek ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 14 Wrz 2011 21:43

możliwe że ma bo hamulec też przechodzi przez złącze obrotowe, co żeś ty tam nagrzebał... kto demontował silnik jazdy ?

nie ma znaczenia czy maszyna będzie jechać czy nie, ważne by silnik był odpalony i opuszczony podłokietnik
to pomiar ciśnienia STERUJĄCEGO skrzynią, powinno być takie jak ciśnienie pilota (30-35 bar) i zmieniać się dynamicznie po przełączeniu bez jazdy, jazda może spowodować że z I na II się zmieni ale z powrotem z II na I dopiero po zatrzymaniu kół

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 14 Wrz 2011 21:56

silnik jazdy nie był demontowany tylko pompa hydrauliczna. Nic tam nie było grzebane ani w silniku jazdy ani w złączu obrotowym.
Jak można sprawdzić złącze obrotowe ? Co tam mam dokładnie sprawdzić ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 14 Wrz 2011 22:35

możliwe że to zwykły zbieg okoliczności
jak sprawdzić złącze... poprzepinać przewody i sprawdzić czy usterki występują na innych funkcjach...

z tego co wiem sterowanie skrzynią jest na porcie 4 i 6 sviwela mniejszego
a hamulce na portach 3 oraz 2, tak że jest możliwość ucieczki oleju ze sterowania skrzynią do układu hamulcowego

zaślepić przewody hamulcowe PRZED złączem i ostrożnie spróbować przełączania biegów najlepiej na podniesionej maszynie raczej nią nie jeżdżąc bo NIE MA HAMULCÓW
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 15 Wrz 2011 21:56

mechanior napisał(a):po prawej stronie hydromotoru na skrzyni są dwa porty pomiarowe (przy dwu przewodach idących z tyłu skrzyni do przodu)
to zasilanie sprzęgieł biegów, na początek zmierz ciśnienia na tych portach przełączając klawisz I/II

czy to te porty ?
Image
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 15 Wrz 2011 22:51

yap... dokładnie te, nie pamiętam który do którego biegu ale szybko dojdziesz do tego po wskazaniach manometru...

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 16 Wrz 2011 22:41

nom dzięki a ci mechanicy z serwisu próbowali na tych portach mierzyć na jeździe i nic im nie pokazywało na manometrze 400 BAR i stwierdzili że te gniazda są nieczynne :D Ja też myślałem że tam się mierzy ciśnienie na jeździe ale żeby mechanicy z serwisu nie wiedzieli to już porażka. Dzięki mechanior jutro pomierze

Problem rozwiązany. Powodem było zbyt małe ciśnienie sterowania (wynosiło 20 BAR, i zmieniłem na 35 BAR, ci co robili pompę pewnie źle ustawili a wystarczyło trochę wkręcić śrubę regulacyjną).

Pozdrowionka dla kolegi mechaniora :wink:
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez miroM1984 » 18 Gru 2012 18:49

Pozwolce koledzy ze sie podepne pod ten temat bo nie wiem gdzie to opisac
Otoz mam przyjemnosc pracowac osatnio na koparce kolowej FIAT HITACHI 120 W i mam problem ze zdiagnozowaniem co jest nie tak.
Z prawej strony kierownicy jest obrotowa manetka posiadajaca 4 pozycje:
-off
-stabilizacja
-parking
-blokada mostow

Biegi zolw i zajac przelacza sie podczas postoju, manetka na blokade mostow. I jeszcze kolo kierownicy wajcha gdzie podczas jazdy zmieniasz 1,2 i 3 bez zatrzymywania.

Problem jest taki ze koparka sama wrzuca mi parking choc manetka jest na off. I moge wtedy robic ale nie moge jezdzic, a normalnie jakbym sam wlaczyl "parking" to nie moglbym ani jechac ani kopac. Po jakims czasie to sie zmienia i znow moge jechac i tak mi sie dzieje przez pierwsza godzine roboty. Pozniej jest juz normalnie.

Poczatkowo myslalem ze to wina zimnego oleju rano, ale to nie to bo dzis w poludnie zgasilem sprzet doslownie na pol godziny i po powrocie i wlaczeniu kopaki znow mi sie to stalo.

Moze ktos spotkal sie z takim problemem?

miroM1984
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 18 Gru 2012 18:18

Maszyna: FH 120W


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez peckiel » 18 Gru 2012 20:15

Kolego lepiej daj nowy temat w dziale koparki.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej