wibako

Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Moderator: MARIO/MECALAC

Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 26 Sie 2011 16:06

Marka i model maszyny: Eder M 815 B
Rok produkcji: 1992

Witam.
Mam mały problem ze zdiagnozowaniem usterki w koparce. Podczas pracy nagle poczułem wibracje przy wykonywanych ruchach roboczych. Dzisiaj koparka zostala podstawiona na warsztat - została zdemontowana pompa w celu sprawdzenia połaczenia z silnikiem bo wygladało to jakby coś było wlasnie na tym połaczeniu. Wszystko było jednak ok, olej w hydraulice czysty, nie było opiłków ani nic podejrzanego na filtrach i w zbiorniku co by wskazywało na zużycie pompy. Silnik chodzi równo, cisnienie na tłokach 31 BAR. Poduszki silnika ok. Pompa zaczeła głośniej chodzic ale mechanik mowil ze niby jest ok. Czuc nadal przy wykonywaniu ruchów ramieniem taki zgrzyt i wibracje jakby. Co to moze byc?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Reklama

simmet

problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez korba71 » 26 Sie 2011 19:15

Kolego pracowałem kiedys na duzej kop. Fiat hitachi miałem podobny problem po paru minutach pracy kiedy zagrzał sie olej wibracje i zgrzyty, w czasie podnoszenia ramienia lub nabierania do łyzki drgania wzmagały sie, wibracje były tak silne ze dało sie je czuć wszędzie, z dnia na dzien było gorzej i w pewnym momencie nie dało sie juz pracowac, przyczyna pompy. Po zdemontowaniu mechanicy oddali je do regeneracji.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez jacek j » 26 Sie 2011 21:33

Najprawdopodobniej jeden z tłoczków wyrobił bardziej swój cylinder i przez nierównomierne obciążenie rotora powoduje duże drgania i hałas.Jeśli tak to rotor z tłoczkami do śmieci żadna regeneracja nie pomoże,ale są pewnie firmy które spróbują.
NAPRAWA SPRZĘTU CASE NEW HOLLAND
Projektowanie montaż instalacji hydrauliki siłowej.

Awatar użytkownika
jacek j
Fachoperator

  • Posty: 610
  • Rejestracja: 03 Lis 2007 09:46
  • Miejscowość: centralna polska
  • Pochwały: 22

Maszyna: CASE NEW HOLLAND

Firma: Firma


problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 26 Sie 2011 22:46

A ile taka pompa ewentualnie może kosztować i czy trudno ją zdobyc zarówno w używkach jak i w nówkach? Jest to pompa LINDE. Nie znam nr seryjnego - jutro sprawdzę. Poniżej zdjęcie pompy

Image

A powiedz mi Jacek czy wyrobienie tego tłoczka o którym mówisz mogło nastąpić nagle? Nie stało się to stopniowo tylko nagle. Czy mozna robić jeszcze na takiej pompie? Jeśli mówisz że tego sie raczej nie da zregenerować to wychodzi na to ze należy robić dopóki sie nie rozleci całkiem. Dodam że podczas jazdy tych wibracji nie ma a do jazdy jest ta sama pompa.
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez jacek j » 27 Sie 2011 07:23

Wygląda na jednorotorową więc na jeździe też powinna drżeć, cylinder wybija się stopniowo i nie ma dużego spadku ciśnienia bo to tylko jeden z kilku tłoczących olej. Jak wyłapie konkretnego luzu to zaczyna hałasować. Warto żeby ktoś to jednak obejrzał i posłuchał bo jak to to co myślę i urwie tłoczek, zrobi się w chwilę ''młynek do kawy", a ze zmielonej pompy to już nic się nie przyda.
NAPRAWA SPRZĘTU CASE NEW HOLLAND
Projektowanie montaż instalacji hydrauliki siłowej.

Awatar użytkownika
jacek j
Fachoperator

  • Posty: 610
  • Rejestracja: 03 Lis 2007 09:46
  • Miejscowość: centralna polska
  • Pochwały: 22

Maszyna: CASE NEW HOLLAND

Firma: Firma


problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 27 Sie 2011 07:46

a koszt regeneracji takiej pompy ile wynosi tak około lub ile kosztuje ewentualnie nówka lub uzywka po regeneracji ?
Nr fabryczny pompy to 2550020306
Typ HPR130/115R

Dzisiaj byłem na sprawdzeniu pompy i niestety pompa do regeneracji. Koszt około 12 tys zł ( w tym robocizna 3 tys zł).
Mam jedną fotkę zrobiona w zakładzie na której widać odprysk i ta część jest np do wymiany.
Otrzymałem informację z serwisu jakie części są do wymiany. I tak do wymiany są :
tłoczki,
cylinder,
płyta rozrządu,
kołyska,
panewki,
młoteczek/kowadełko (ale to nie jest fachowa nazwa tylko powiedzieli ze oni tak to nazywają),
komplet uszczelnień


Image
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 30 Sie 2011 21:47

zdjęcie w podłej jakości ale widzę chyba przerwę między dwoma kanałami na godzinie 6.30
taki ubytek może powodować dziwne odgłosy, miałem już taki przypadek tylko że w silniku jazdy w M315
dźwięki były dziwaczne i jak maszyna stanęła w określonej pozycji to nie miała siły ruszyć
w przypadku pompy przeciek między kanałami a właściwie kawitacja (eksplozywne parowanie cieczy) powoduje dalsze uszkodzenia oraz dźwięki przypominające "mielenie" metalu oraz wibracje...
wydaje mi się że diagnoza trafna...

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 31 Sie 2011 14:57

a ta część na fotce to jest cylinder ?
Za cześci które wymieniłem w poprzednim swoim poście zaoferowano mi 8200 zł netto w zamiennikach niemieckich plus koszt robocizny 3000 zł netto. Gwarancja udzielona będzie na 6 miesięcy ? Za remont w częściach oryginalnych w innym zakładzie zaoferowane mi kwotę około 25 000 zł więc zrezygnowałem (jest to 50% wartości maszyny :wall: ) Czy to dobre warunki finansowe i gwarancyjne na ta pompę ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 31 Sie 2011 22:51

dobre... zamienniki w tej cenie to chińszczyzna ale dobra jakościowo... bo z fabryk niemieckich koncernów... :lol:

część na zdjęciu jest zwana cylindrem, rotorem, barelem, bębnem itp, w nim poruszają się tłoczki a powierzchnia wyszczerbiona porusza się po płycie zaworowej, od jej szczelności zależy sprawność całej pompy...

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 09 Wrz 2011 14:04

zamontowaliśmy pompę i mam mały problem. Mianowicie wszystko jest niby ok tzn ruchy robocze są ok jazda na żółwiu ok ale na zającu jest lipa. Silnik nie schodzi z obrotów. Przed zamontowaniem naprawionej pompy do końca było ok normalnie koparka jechała te 20 km/h a teraz z jedynki szosowej ledwo jade a na dwójce to juz nawet ruszyć nie mogę. Na żółwiu na 1 i 2 jest ok jak przedtem tylko ten zając. Co to może byc za przyczyna ? Złe ustawienie pompy ? Powiedzieli mi przez tel z serwisu że niby może byc złe ciśnienie sterowania na silniku jazdy ale skoro było ok przed zamontowaniem pompy to z jakiej okazji tam by było teraz złe ciśnienie ? Nic nie było regulowane. Pompa wydaje się być w porzadku bo ramię ma swoją siłę i nawet są szybsze ruchy robocze (moje subiektywne odczucie :wink: )
Czy na pompie HPR130/115R reguluje się jakieś ciśnienia specjalnie na jazdę ?
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję
Serwis ma niby przyjechać w pon ale może dowiem się czegoś szybciej od szanownych specy z forum :wink:

Pozdrawiam
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 12 Wrz 2011 11:14

na pompie nie ma osobnej regulacji dla jazdy
jedyna regulacja to zawory na rozdzielaczu i na samym silniku jazdy

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 12 Wrz 2011 20:22

dziś podniosłem maszynę do góry i na zającu jest jakiś opór tak jakby coś blokowało na skrzyni lub na silniku jazdy, na żółwiu nie czuć tego oporu i dodam że na żółwiu pomykają koła szybciej niż na zającu . Ciśnienia niby są dobre - około 380 BAR - można więcej dać ale serwisanci powiedzieli niby że styknie a i tak nic konkretnego nie wymyślili bo oni są niby tylko od hydrauliki
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 12 Wrz 2011 21:27

no a przepraszam qrwa twoja koparka jest elektryczna ??
zwykli wymieniacze przyjechali, potrafią naprawić jak widzą co jest zepsute i klient w zębach przywiezie uszkodzony element, nie biorą żadnej odpowiedzialności za swoja robotę
tak jest najprościej - DRAMAT!!

coś masz pomieszane w sterowaniu, jak tam u ciebie wyglądają przełożenia jazdy ? ile masz biegów/trybów jazdy ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 12 Wrz 2011 21:42

mam 2 biegi - szosowe i terenowe (czerwony przełącznik) i dwie szybkości jazdy na poszczególnych biegach (zielony przełącznik). Zapomniałem dodać że ciśnienie sterownia jest ok- około 35 BAR. Nie wiem tez tzn nie jestem pewny czy dobrze połączono węże na pompie ale wg fotek jest niby ok.

Image

Oni są niby w tym sensie od hydrauliki że umieją tylko posprawdzać ciśnienia :D Tak tez właściwie tylko zrobili i jeden stwierdził że w układzie tłocznym silnika jazdy jest przeciek i trzeba dać silnik na stację do sprawdzenia (uzasadniał to tym że ciśnienie spadało podczas pomiaru - a to bylo wtedy jak pedał jazdy popuściłem :lol: ). Później mu tłumaczyłem że ciśnienie nie spada, wsiadłem ponownie do kabiny i przytrzymałem na pedale jazdy i ciśnienie nie spadało a on wtedy odpowiedział no dobra :lol:
Teraz to nawet żałuje ze ich wezwałem bo nic nie zrobili a zapłacić trzeba - pomierzyli ciśnienia i jedno zmienili.
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 12 Wrz 2011 23:23

to znaczy że masz 2 biegi mechaniczne na skrzyni 2HL100 (mechaniczna zmiana przełożenia) oraz 2 biegi hydrauliczne na silniku jazdy (zmiana przełożenia chłonnością silnika)
zmiana żółw/zając nie powinna być możliwa na IIgim biegu
zmiana biegu mechanicznego jest realizowana za pomocą elektrozaworu na bloku transmisji i hamulca postojowego, zmiana chłonności silnika w tej maszynie powinna się odbywać za pomocą elektrozaworu na silniku lub w jego okolicy
może coś źle połączyłeś przy montażu ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 13 Wrz 2011 20:15

jedyne co było łączone to węże na pompie i tam wg fotek wszystko jest ok.

mechanior napisał(a):zmiana żółw/zając nie powinna być możliwa na IIgim biegu

Pisząc żółw/zając masz na myśli biegi mechaniczne czy hydrauliczne ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 13 Wrz 2011 21:33

czytaj...
...nie powinna być możliwa NA II BIEGU

bieg 1 i 2 są mechaniczne, żółw i zając są zmieniane chłonnością silnika hydraulicznego

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 13 Wrz 2011 21:49

no to teraz już cię doskonale rozumiem więc moja kopareczka ma problem na 2 biegu zarówno na zającu jak i na żółwiu. Nawet jak się podniosę opór jest praktycznie ten sam (a koła są w powietrzu wtedy oczywiście i nie mają oporów toczenia). Mam wrażenie jakby coś blokowało na skrzynii albo na silniku jazdy bo na kołach raczej nie. Na 1 biegu niby jest ok zarówno na zającu jak i na żółwiu. Może coś się zacięło lub jakiś hamulec trzyma ?
Nie sprawdzałem jeszcze tego elektrozaworu od biegów mechanicznych - jutro nim poruszam i zobaczymy czy coś to da :D
A w skrzyni mogło coś się popsuć ? Znajomy mechanik powiedział mi że tam za bardzo nie ma co się popsuć bo to jest zbyt proste w budowie :D
Ciśnienie jest rzędu 380BAR na 2 biegu i na żółwiu i na zającu jak pisałem wcześniej więc problem z ciśnieniem można wykluczyć.
Może pod koniec tygodnia zajedzie do mnie mechanik który się coś zna - nie co z serwisu ale zależy mi na czasie bo sporo jeżdże a na tym 1 biegu to już mnie szlak trafia jak jadę po drodze do 10km/h
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez mechanior » 13 Wrz 2011 23:32

sterowanie tą skrzynia jest troszkę nietypowe
biegi są włączone na stałe obydwa tzn obydwa sprzęgła biegów są ZASPRZĘGLONE w maszynie zgaszonej lub z podniesionym podłokietnikiem
w praktyce oznacza to ZABLOKOWANIE skrzyni
włączenie biegu 1 klawiszem oznacza podanie ciśnienia na sprzęgło biegu 2 by go WYŁĄCZYĆ i umożliwić prace jedynie kół biegu 1
i odwrotnie: przełączenie na bieg 2 powoduje WYŁĄCZENIE biegu 1 przez podanie ciśnienia na jego sprzęgło
objaw który opisujesz pasuje do szablonu pracy skrzyni, uszkodzony/zatarty/zacięty może być elektrozawór transmisji (obok elektrozaworu i czujnika hamulca parkingowego)
albo złącze obrotowe... trzeba szukać...

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze zdiagnozowaniem usterki

Postprzez master123 » 14 Wrz 2011 05:48

a jak sprawdzić złącze obrotowe ? Co tam mogło się ewentualnie zadziać w tym złączu ?
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej