14 Wrz 2011 08:53
po prawej stronie hydromotoru na skrzyni są dwa porty pomiarowe (przy dwu przewodach idących z tyłu skrzyni do przodu)
to zasilanie sprzęgieł biegów, na początek zmierz ciśnienia na tych portach przełączając klawisz I/II
14 Wrz 2011 20:18
przełączając klawisz I/II na postoju czy jadąc tzn mając koła w górze w ruchu ?
Jakie ewentualnie powinno być tam ciśnienie ?
Dziś również zauważyłem że hamulec nie działa tak dobrze jak działał - bardzo słabo hamuje i na dodatek późno reaguje a przedtem jak zahamowałem to stawałem dęba na każdej prędkości. Może ma to jakiś związek ?
14 Wrz 2011 21:43
możliwe że ma bo hamulec też przechodzi przez złącze obrotowe, co żeś ty tam nagrzebał... kto demontował silnik jazdy ?
nie ma znaczenia czy maszyna będzie jechać czy nie, ważne by silnik był odpalony i opuszczony podłokietnik
to pomiar ciśnienia STERUJĄCEGO skrzynią, powinno być takie jak ciśnienie pilota (30-35 bar) i zmieniać się dynamicznie po przełączeniu bez jazdy, jazda może spowodować że z I na II się zmieni ale z powrotem z II na I dopiero po zatrzymaniu kół
14 Wrz 2011 21:56
silnik jazdy nie był demontowany tylko pompa hydrauliczna. Nic tam nie było grzebane ani w silniku jazdy ani w złączu obrotowym.
Jak można sprawdzić złącze obrotowe ? Co tam mam dokładnie sprawdzić ?
14 Wrz 2011 22:35
możliwe że to zwykły zbieg okoliczności
jak sprawdzić złącze... poprzepinać przewody i sprawdzić czy usterki występują na innych funkcjach...
z tego co wiem sterowanie skrzynią jest na porcie 4 i 6 sviwela mniejszego
a hamulce na portach 3 oraz 2, tak że jest możliwość ucieczki oleju ze sterowania skrzynią do układu hamulcowego
zaślepić przewody hamulcowe PRZED złączem i ostrożnie spróbować przełączania biegów najlepiej na podniesionej maszynie raczej nią nie jeżdżąc bo NIE MA HAMULCÓW
15 Wrz 2011 21:56
mechanior napisał(a):po prawej stronie hydromotoru na skrzyni są dwa porty pomiarowe (przy dwu przewodach idących z tyłu skrzyni do przodu)
to zasilanie sprzęgieł biegów, na początek zmierz ciśnienia na tych portach przełączając klawisz I/II
czy to te porty ?
15 Wrz 2011 22:51
yap... dokładnie te, nie pamiętam który do którego biegu ale szybko dojdziesz do tego po wskazaniach manometru...
16 Wrz 2011 22:41
nom dzięki a ci mechanicy z serwisu próbowali na tych portach mierzyć na jeździe i nic im nie pokazywało na manometrze 400 BAR i stwierdzili że te gniazda są nieczynne
Ja też myślałem że tam się mierzy ciśnienie na jeździe ale żeby mechanicy z serwisu nie wiedzieli to już porażka. Dzięki mechanior jutro pomierze
Problem rozwiązany. Powodem było zbyt małe ciśnienie sterowania (wynosiło 20 BAR, i zmieniłem na 35 BAR, ci co robili pompę pewnie źle ustawili a wystarczyło trochę wkręcić śrubę regulacyjną).
Pozdrowionka dla kolegi mechaniora
18 Gru 2012 18:49
Pozwolce koledzy ze sie podepne pod ten temat bo nie wiem gdzie to opisac
Otoz mam przyjemnosc pracowac osatnio na koparce kolowej FIAT HITACHI 120 W i mam problem ze zdiagnozowaniem co jest nie tak.
Z prawej strony kierownicy jest obrotowa manetka posiadajaca 4 pozycje:
-off
-stabilizacja
-parking
-blokada mostow
Biegi zolw i zajac przelacza sie podczas postoju, manetka na blokade mostow. I jeszcze kolo kierownicy wajcha gdzie podczas jazdy zmieniasz 1,2 i 3 bez zatrzymywania.
Problem jest taki ze koparka sama wrzuca mi parking choc manetka jest na off. I moge wtedy robic ale nie moge jezdzic, a normalnie jakbym sam wlaczyl "parking" to nie moglbym ani jechac ani kopac. Po jakims czasie to sie zmienia i znow moge jechac i tak mi sie dzieje przez pierwsza godzine roboty. Pozniej jest juz normalnie.
Poczatkowo myslalem ze to wina zimnego oleju rano, ale to nie to bo dzis w poludnie zgasilem sprzet doslownie na pol godziny i po powrocie i wlaczeniu kopaki znow mi sie to stalo.
Moze ktos spotkal sie z takim problemem?
18 Gru 2012 20:15
Kolego lepiej daj nowy temat w dziale koparki.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.