Strona 1 z 1

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 16 Lip 2012 16:05
przez zaeko
Marka i model maszyny: O&K mh4
Rok produkcji: 1994

Witam. Posiadam koparke O&K mh4 z 94 roku z silnikiem deutza bf4m1012 52 kW chlodzony ciecza na pompach jednosekcyjnych. Spala mi ona okolo 8l/h i wydaje mi sie ze to troche duzo. Mozecie mi powiedziec ile te silniki pala badz powinny palic, gdyz nie wiwm czy brac sie za naprawe czy takie spalanie jest normalne. Pozdrawiam

Re: O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 16 Lip 2012 21:54
przez rado735
Hej, przy normalnej, żwawej pracy, bez zbędnej jazdy - kopaniu i ładowaniu na auto 10h non stop ok 60l. 1500-1600 obr. co prawda nowsza ale silnik ten sam. Wydaje mi się, że u Ciebie za dużo, ale jeżeli dużo pchasz, skarpówke masz z 220 to może i by tyle spaliła...

Re: O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 18 Lip 2012 00:45
przez peter5on
Mi się wydaje że za dużo, max 6 litrów, chyba że jakaś duża łycha i niezły ogień.

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 18 Lip 2012 21:55
przez zaeko
No wlasnie chyba nie az taka ciezka robota bo przy korytowaniu w miare lekkim gruncie a łyzka ma 2m. Dawniej palila 6.5 l ale ale pompa hydrauliczna mila slaba wydajnosc i koparka nie byla za mocna a po podniesieniu wydajnosci spalanie skoczylo do gory. Ale nawet przy ciezkiej pracy silnik nie dymi wiec zastanawiam sie czym to wysokie spalanie jest spowodowane. Moze ktos poda ile pala te koparki ze zwyklymi silnikami chlodzonymi powietrzem ( pytam z ciekawosci)bo podobno sa duzo oszczedniejsze?

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 19 Lip 2012 19:07
przez marian94
Kolego MH 4 z silnikiem chłodzonym powietrzem to pali przy normalnej pracy 4-5 l

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 20 Lip 2012 00:14
przez mechanior
zaeko napisał(a):pompa hydrauliczna mila slaba wydajnosc i koparka nie byla za mocna a po podniesieniu wydajnosci spalanie skoczylo do gory

siła nie bierze się z powietrza, sam sobie odpowiedziałeś...
zaeko napisał(a): Ale nawet przy ciezkiej pracy silnik nie dymi wiec zastanawiam sie czym to wysokie spalanie jest spowodowane

doprowadzeniem parametrów pracy do NORMY, teraz wydajność układu hydraulicznego została dostosowana do mocy silnika
dymienie nie jest objawem przeciążenia tylko nieprawidłowego spalania

ale w ogóle dobrze wam idzie, za kilka postów zejdziecie do 2L a następna strona tematu skończy się na wypowiedzi że trzeba spuszczać paliwo ze zbiornika bo przybywa podczas pracy....

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 20 Lip 2012 10:09
przez marcin65
mechanior napisał(a):a następna strona tematu skończy się na wypowiedzi że trzeba spuszczać paliwo ze zbiornika bo przybywa podczas pracy....

:D

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 20 Lip 2012 19:11
przez zaeko
Ja wiem ze skoro podniesiona zostala wydajnosc to tym samym spalanie mialo pelne prawo wzrosnac ale przed podniesieniem wydatku byla za slaba i nie za dobrze sie nia pracowalo. Wiec czemu teraz kiedy sily ma dosyc to pali az 8l a koledze rado735 pali 6l a silnik ma taki sam jak w mojej. Z reszta skoro mechanior jest taki obcykany w temacie to powinien wiedziec ile mniej wiecej pala koparki ;] a nie wychodzic z zalozenia ze skoro ma duzo sily to powinna duzo palic.

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 23 Lip 2012 22:40
przez mechanior
ja nie jestem w tym obcykany bo mnie to nie interesuje
naprawiam maszyny a nie "oszczędzam" paliwo
jak jest coś nie tak z układem wtryskowym to wyciągam i oddaję specom
piszesz że komuś tam pali mniej ale nie wiesz jak maszyna się zachowuje podczas pracy
kluczowym problemem jest zapewne temat "mocy"
sam wielokrotnie spotykałem takich co pracują maksymalnie na 1200 rpm a do jazdy nie przekraczają 1600
nie interesuje ich siła i szybkość tylko "spalanie"
producenci maszyn nie podają dokładnych danych dot. zużycia paliwa bo jest ono zbyt "płynne"
zależne od obsługi, warunków i kondycji całej maszyny
znam przypadki gdy w tej samej firmie na jednej maszynie (koparce kołowej 15T, silnik 100HP)pracowało kilku operatorów, rozbieżności w zużyciu paliwa sięgały kliku litrów na h
jak ktoś fajnie na forum napisał odpowiedzialność za taki stan ponosi tzw INTERFEJS BIAŁKOWY

takie tematy mnie trochę śmieszą bo jak napisałem wyżej zaraz się znajdzie ktoś komu pali 2L/h
wzorem forów samochodowych, miałem wiele pojazdów i żaden się nie mieścił w kryteriach a raczej bajkach które tam wypisywano

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

PostWysłany: 27 Lip 2012 21:04
przez ToRo TS
Jeśli chodzi o spalanie i jego porównywanie, to trzeba zacząć od sprawności cieplnej silnika.
Sprawność cieplna silnika to stosunek ciepła zamienionego na pracę użyteczną do całkowitej ilości ciepła doprowadzanego do silnika w jednostce czasu. To znaczy, że im więcej dostarczonego ciepła zostanie zamienione na pracę użyteczną, tym sprawniejszy jest silnik, tym mniej zużywa paliwa na wykonanie tej samej pracy. Sprawność jest liczbą niemianowaną i wyraża się w gramach paliwa zużytych do wyprodukowania 1 kilowatogodziny. Np. jeżeli jednostkowe zużycie paliwa wynosi 200 g/kWh to znaczy, że silnik musi zużyć 200 g paliwa na wytworzenie 1 kW mocy w ciągu 1 godziny.
Jednostkowe zużycie paliwa to jedyny miarodajny wskaźnik wykorzystywany przy porównywaniu różnych silników, jednak nijak nie ma się to do spalania l/h, czyli eksploatacyjnego, które jest wartością bardzo płynną i zależną od warunków, które doskonale opisał mechanior i zależna jest wprost od interfejsu białkowego (mój tekst, a co :mrgreen: )

Tzn. interfejs białkowy pracujący w głównym sterowniku komputera operatora :lol: