wibako

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Moderator: MARIO/MECALAC

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez zaeko » 16 Lip 2012 16:05

Marka i model maszyny: O&K mh4
Rok produkcji: 1994

Witam. Posiadam koparke O&K mh4 z 94 roku z silnikiem deutza bf4m1012 52 kW chlodzony ciecza na pompach jednosekcyjnych. Spala mi ona okolo 8l/h i wydaje mi sie ze to troche duzo. Mozecie mi powiedziec ile te silniki pala badz powinny palic, gdyz nie wiwm czy brac sie za naprawe czy takie spalanie jest normalne. Pozdrawiam

zaeko
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 01 Mar 2009 14:36
  • Miejscowość: Złoczew

Reklama

simmet

Re: O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez rado735 » 16 Lip 2012 21:54

Hej, przy normalnej, żwawej pracy, bez zbędnej jazdy - kopaniu i ładowaniu na auto 10h non stop ok 60l. 1500-1600 obr. co prawda nowsza ale silnik ten sam. Wydaje mi się, że u Ciebie za dużo, ale jeżeli dużo pchasz, skarpówke masz z 220 to może i by tyle spaliła...

rado735
Operator

  • Posty: 363
  • Rejestracja: 22 Cze 2012 23:19
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 15

Maszyna: liebherr a310, FK E70 SR

Firma: .


Re: O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez peter5on » 18 Lip 2012 00:45

Mi się wydaje że za dużo, max 6 litrów, chyba że jakaś duża łycha i niezły ogień.

Awatar użytkownika
peter5on
Młodszy operator

  • Posty: 115
  • Rejestracja: 14 Gru 2009 22:39
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 3

Maszyna: Komatsu 240


O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez zaeko » 18 Lip 2012 21:55

No wlasnie chyba nie az taka ciezka robota bo przy korytowaniu w miare lekkim gruncie a łyzka ma 2m. Dawniej palila 6.5 l ale ale pompa hydrauliczna mila slaba wydajnosc i koparka nie byla za mocna a po podniesieniu wydajnosci spalanie skoczylo do gory. Ale nawet przy ciezkiej pracy silnik nie dymi wiec zastanawiam sie czym to wysokie spalanie jest spowodowane. Moze ktos poda ile pala te koparki ze zwyklymi silnikami chlodzonymi powietrzem ( pytam z ciekawosci)bo podobno sa duzo oszczedniejsze?

zaeko
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 01 Mar 2009 14:36
  • Miejscowość: Złoczew

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez marian94 » 19 Lip 2012 19:07

Kolego MH 4 z silnikiem chłodzonym powietrzem to pali przy normalnej pracy 4-5 l
Jeśli pomogłem kliknij "pochwała"

Awatar użytkownika
marian94
Fachoperator

  • Posty: 541
  • Rejestracja: 20 Maj 2010 22:34
  • Miejscowość: Pomorze
  • Pochwały: 15

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez mechanior » 20 Lip 2012 00:14

zaeko napisał(a):pompa hydrauliczna mila slaba wydajnosc i koparka nie byla za mocna a po podniesieniu wydajnosci spalanie skoczylo do gory

siła nie bierze się z powietrza, sam sobie odpowiedziałeś...
zaeko napisał(a): Ale nawet przy ciezkiej pracy silnik nie dymi wiec zastanawiam sie czym to wysokie spalanie jest spowodowane

doprowadzeniem parametrów pracy do NORMY, teraz wydajność układu hydraulicznego została dostosowana do mocy silnika
dymienie nie jest objawem przeciążenia tylko nieprawidłowego spalania

ale w ogóle dobrze wam idzie, za kilka postów zejdziecie do 2L a następna strona tematu skończy się na wypowiedzi że trzeba spuszczać paliwo ze zbiornika bo przybywa podczas pracy....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez marcin65 » 20 Lip 2012 10:09

mechanior napisał(a):a następna strona tematu skończy się na wypowiedzi że trzeba spuszczać paliwo ze zbiornika bo przybywa podczas pracy....

:D

marcin65
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 19 Kwi 2012 16:47

Maszyna: Atlas


O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez zaeko » 20 Lip 2012 19:11

Ja wiem ze skoro podniesiona zostala wydajnosc to tym samym spalanie mialo pelne prawo wzrosnac ale przed podniesieniem wydatku byla za slaba i nie za dobrze sie nia pracowalo. Wiec czemu teraz kiedy sily ma dosyc to pali az 8l a koledze rado735 pali 6l a silnik ma taki sam jak w mojej. Z reszta skoro mechanior jest taki obcykany w temacie to powinien wiedziec ile mniej wiecej pala koparki ;] a nie wychodzic z zalozenia ze skoro ma duzo sily to powinna duzo palic.

zaeko
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 01 Mar 2009 14:36
  • Miejscowość: Złoczew

O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez mechanior » 23 Lip 2012 22:40

ja nie jestem w tym obcykany bo mnie to nie interesuje
naprawiam maszyny a nie "oszczędzam" paliwo
jak jest coś nie tak z układem wtryskowym to wyciągam i oddaję specom
piszesz że komuś tam pali mniej ale nie wiesz jak maszyna się zachowuje podczas pracy
kluczowym problemem jest zapewne temat "mocy"
sam wielokrotnie spotykałem takich co pracują maksymalnie na 1200 rpm a do jazdy nie przekraczają 1600
nie interesuje ich siła i szybkość tylko "spalanie"
producenci maszyn nie podają dokładnych danych dot. zużycia paliwa bo jest ono zbyt "płynne"
zależne od obsługi, warunków i kondycji całej maszyny
znam przypadki gdy w tej samej firmie na jednej maszynie (koparce kołowej 15T, silnik 100HP)pracowało kilku operatorów, rozbieżności w zużyciu paliwa sięgały kliku litrów na h
jak ktoś fajnie na forum napisał odpowiedzialność za taki stan ponosi tzw INTERFEJS BIAŁKOWY

takie tematy mnie trochę śmieszą bo jak napisałem wyżej zaraz się znajdzie ktoś komu pali 2L/h
wzorem forów samochodowych, miałem wiele pojazdów i żaden się nie mieścił w kryteriach a raczej bajkach które tam wypisywano
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


O&K mh4 spalanie 8l/h czy to normalne???

Postprzez ToRo TS » 27 Lip 2012 21:04

Jeśli chodzi o spalanie i jego porównywanie, to trzeba zacząć od sprawności cieplnej silnika.
Sprawność cieplna silnika to stosunek ciepła zamienionego na pracę użyteczną do całkowitej ilości ciepła doprowadzanego do silnika w jednostce czasu. To znaczy, że im więcej dostarczonego ciepła zostanie zamienione na pracę użyteczną, tym sprawniejszy jest silnik, tym mniej zużywa paliwa na wykonanie tej samej pracy. Sprawność jest liczbą niemianowaną i wyraża się w gramach paliwa zużytych do wyprodukowania 1 kilowatogodziny. Np. jeżeli jednostkowe zużycie paliwa wynosi 200 g/kWh to znaczy, że silnik musi zużyć 200 g paliwa na wytworzenie 1 kW mocy w ciągu 1 godziny.
Jednostkowe zużycie paliwa to jedyny miarodajny wskaźnik wykorzystywany przy porównywaniu różnych silników, jednak nijak nie ma się to do spalania l/h, czyli eksploatacyjnego, które jest wartością bardzo płynną i zależną od warunków, które doskonale opisał mechanior i zależna jest wprost od interfejsu białkowego (mój tekst, a co :mrgreen: )

Tzn. interfejs białkowy pracujący w głównym sterowniku komputera operatora :lol:
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 28 Lip 2012 12:31, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeżeli po wysłaniu wiadomości masz coś jeszcz do dodania to używaj EDYCJI, prawy górny róg postu
Części i serwis New Holland, O&K, CASE, STEYR, Neuson, BOMAG, Ammann, Kramer
Oleje i smary Petronas (Ambra, Akcela, Urania, Arbor), oleje i smary Veco
http://www.torots.pl

Awatar użytkownika
ToRo TS
Operator

  • Posty: 288
  • Rejestracja: 28 Mar 2012 21:10
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Pochwały: 5

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej