Strona 1 z 2

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 22 Paź 2013 23:08
przez maro803
Marka i model maszyny: Schaeff HML 30 seria E
Rok produkcji: 1988

Witam wszystkich
Mam koparkę kolową SCHAEFF HML 30 seria E z roku 88, w ostatnim czasie zauważyłem, że podczas pracy olej hydrauliczny jest gorący. Dodam że olej i filtry były wymieniane trzy miesiące temu.
Co może być tego przyczyną?

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 23 Paź 2013 19:52
przez mechanior
przecieki wewnętrzne

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 23 Paź 2013 20:46
przez TRANSKOP81
Miałem tak w case 1288 ,puszczały 2 siłowniki ,pół godziny pracy i olej na czerwonym polu

Re: SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 23 Paź 2013 20:59
przez maro803
Krótko mówiąc siłowniki do roboty?

Re: SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 23 Paź 2013 21:12
przez maro803
Dzieki za podpowiedz
Będe szukał które siłowniki puszczają

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 23 Paź 2013 21:38
przez mechanior
możliwe że to siłowniki
ale w tak starej maszynie może to być wszystko - przecieki w pompie, w rozdzielaczu, przepuszczające zawory liniowe, zamki itd....
najpierw trzeba zlokalizować źródło...
jeśli to siłowniki to będą się nagrzewać jako pierwsze
jeszcze zanim olej w całym układzie osiągnie wysoką temperaturę któryś z siłowników będzie wyraźnie cieplejszy

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 23 Paź 2013 22:29
przez dawidg2
Sprawdź też czystość chłodnicy, bo niby czysta z zewnątrz a w środku pełno syfu pewnie między żeberkami.

Re: SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 23 Paź 2013 22:38
przez maro803
Dzieki za podpowiedz, sprawdzę to według twoich wskazówek i dam znać co zlokalizowałem i czy to wogóle siłowniki

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 31 Paź 2013 13:01
przez Rabe
Kolego mam pytanie co to znaczy że olej jest gorący? Masz wskaźnik temperatury? Mam Schaeff takiego jak ty tylko starszego i po 10 godzinach ciężkiej pracy zbiornik oleju też jest gorący ,bardzo Ciepły itp ciężko to określić jaki jest jaki powinien być nieudane koparki Waryński zagrzał tak olej że nie dało się nią pracować było trzeba przerwę zrobić. Nie rozumiem czemu przepuszczanie siłowników ma wpływ na grzanie się oleju może mi ktoś wytłumaczyć?

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 31 Paź 2013 18:14
przez TRANSKOP81
nieudane koparki waryński ??? przecież te koparki Polskę zbudowały :mrgreen:

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 31 Paź 2013 21:34
przez Rabe
Może zbudowały ale na Schaeff z 1985 jest dużo bardziej zaawansowany techniczne niż Waryński w 407 są mosty ze stara i gościu który miał taką koparkę mówił mi że lubiły się giąć, brak łap lub pługa to już totalna porażka. Nie oszukujmy się Polska była zawsze słaba w mechanizacji :P Ale to nie zmienia faktu że dalej nie wiem dlaczego olej się grzeje gdy tłoki przepuszczają? Troche się domyślam ale chce konkretnej odpowiedzi

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 31 Paź 2013 22:41
przez mechanior
Rabe napisał(a):Nie oszukujmy się Polska była zawsze słaba w mechanizacji

chyba kpisz, poucz się historii i poczytaj jakieś książki (te papierowe), porównaj zastosowaną technologię i koszt produkcji do tego co te maszyny zrobiły, taki ATLAS czy Zeppelin wypada przy tym blado jak gówno po mleku
najlepsze NKMy produkują w Polsce, najlepsze skrzynie biegów projektuje się u nas, jedne z najlepszych na świecie obrabiarek w tym CNC, spawarki, elektronikę sterowniczą, transformatory wysokonapięciowe dla energetyki
polskie firmy słyną na świecie z wysokiej politechnizacji personelu, kultury technicznej i zaawansowanych technologii, czasy kiepskich zakładów odeszły w niepamięć bo padły na pysk w wyniku konkurencji
mój sąsiad produkuje wysokoprecyzyjne części do japońskich maszyn dziewiarskich a parę kilometrów dalej w firmie zatrudniające 12 osób Peugeot zleca regenerację wahaczy na całą EU

przeciek powoduje podniesienie temperatury medium na skutek tarcia - szkoła średnia

Re: SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 01 Lis 2013 00:00
przez Rabe
Chyba się nie rozumiemy co z tego ze regenerujemy wahacze i jakiś tam chodzi mi np ze w świetle na motoryzacji samochodów osobowych nie słyniemy z żadnej marki, w produkcji maszyn rolniczych klapa ursus padaka porównując ciągniki zachodnie tamtych lat. Nie choć do końca np o cenę ale rozwiązania techniczne tamtych lat. Produkcji jakiś silników spalinowych nic nie przetrwało Nie chodzi tu o to co jesteśmy w stanie zrobić czy też robimy ale nie jesteśmy utożsamiani z żadną marką typu. Case, Volwo, New Holland, Mercedes, BMW, Fendt, Deutz, Audi, Opel, Toyota, i wiele innych

Re: SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 01 Lis 2013 00:08
przez Rabe
Co do oleju, tarcie występuje w każdym miejscu styku oleju z otaczającą go powłoką, tarcie jest wszędzie, nie sądziłem że tarcie na przepuszczającym uszczelniaczu jest w stanie wytworzyć taką temperaturę która w płynie na resztę oleju w układzie.

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 01 Lis 2013 00:41
przez mechanior
chłopie, produkujemy NAJLEPSZE komponenty do tych wszystkich marek, wytwarzamy maszyny VOLVO, samochody OPEL, FIAT, silniki do japońców, instalacje elektryczne do wszystkich francuzów i połowy niemców itp itd
żeby narzekać trzeba najpierw wiedzieć na co

tarcie występuje tam gdzie dochodzi do przemieszczenia jednego elementu wzgl drugiego czyli na płaszczyźnie KONTAKTU dwu materiałów
jak potrzesz dłonią o kolano to zagrzeje się tylko skóra czy łokieć też?
w całym siłowniku olej też się grzeje ale jak 20 l/min musi się przedostać przez szczelinkę 0.25 mm?
podstawowym narzędziem diagnosty układów hydraulicznych jest pirometr...

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 01 Lis 2013 13:59
przez Rabe
Nie chodzi o to żeby się sprzeczać, tylko ja narzekam nie na teraźniejszość ale to co było kiedyś, po za tym taka jakość jak kiedyś już nigdy nie będzie owszem wydajność się zwiększyła ale np samochodów osobowych co robiły po 300-400 nie będzie bo świat idzie w innym kierunku.

Wracając do tematu dziękuje za ceną rade przyda się w analizie mojej kopareczki bo wydaje mi się właśnie ze olej jest za Ciepły. A czy jesteś w stanie powiedzieć jakie max temperatury powinien mieć olej hydrauliczny w koparce??

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 01 Lis 2013 14:51
przez TRANSKOP81
większość koparek ma termostat na hydraulice

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 01 Lis 2013 15:35
przez dawidg2
U mnie w Schaefie się otwiera termostat przy ok 50st chyba. Grzeje się latem do 60st.

SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 02 Lis 2013 00:00
przez mechanior
maksymalna temperatura pracy dla standardowego oleju DO MASZYN BUDOWLANYCH to około 60 stC ale w praktyce punktowo przekracza 100
dlatego cały czas trąbię żebyście nie używali HLa bo ten badziew nadaje się tylko do stacjonarnych wielkopojemnościowych układów np do pras hydraulicznych...

Re: SCHAEFF HML 30 temperatura oleju

PostWysłany: 05 Lis 2013 01:24
przez maro803
W mojej koparce grzeje się tak że ręki na zbiorniku nie utrzymasz, zauważyłem, że na pierwszym siłowniku ramienia zaczyna rosnąć temperatura.
Wskażnika temperatury nie mam, ale skoro ręki nie mogę utrzymac na zbiorniku to raczej jest za gorący.
A co do termostatu, czy w mojej maszynie może coś takiego być?