wibako

New Holland E265

Moderator: MARIO/MECALAC

New Holland E265

Postprzez mechanior » 14 Mar 2014 22:09

do wtrysków dochodzą przewody paliwowe z szyny CR?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Re: New Holland E265

Postprzez szczepan » 19 Mar 2014 00:56

Sprawdziłem powrót paliwa na wtryskach na szynie 120bar.max silnik próbuje odpalić ale paliwo wraca z powrotem na przelew. Wygląda na to że wtryski zostały zregenerowane nie prawidłowo czy może być inna przyczyna

szczepan
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 28 Lip 2012 22:21

Maszyna: Warynski ka406


New Holland E265

Postprzez Coval » 19 Mar 2014 19:22

Zawór regulujący ciśnienie na listwie lub na pompie może być uszkodzony lub nieszczelny, puszcza paliwo z powrotem do zbiornika. Sprawdź go. Jakie masz obroty silnika podczas rozruchu? Bateria w dobrym stanie?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


New Holland E265

Postprzez mechanior » 19 Mar 2014 20:44

Czy do wtrysków doprowadzone są pojedyncze przewody z listwy ?!?!?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: New Holland E265

Postprzez szczepan » 19 Mar 2014 23:45

Tak do wtrysków dochodzą pojedynczo przewody z listwy. A powrotne paliwo z wtrysków wraca centralnie jednym przewodem. N listwie wysokiego ciśnienia zaślepiłem wszystkie wyjścia na wtryski, obróciłem rozrusznikiem parę obrotów silnikiem. Uzyskałem ciśnienie 400 bar. Po czasie jednej doby spadło ciśnienie na 300 bar. To zawory powinny być OK.

szczepan
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 28 Lip 2012 22:21

Maszyna: Warynski ka406


New Holland E265

Postprzez mechanior » 20 Mar 2014 00:20

To teraz zaślepiaj pojedynczo każdy wtrysk osobno i obserwuj ciśnienie, jeśli jest padnięty konkretny wtryskiwacz po jego odcięciu ciśnienie wzrośnie a silnik odpali... zanotuj wszystkie wartości ciśnienia przy każdym zaślepionym wtrysku.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


New Holland E265

Postprzez Coval » 20 Mar 2014 01:21

Szkoda że powrót jest na jednym przewodzie, można by było łatwiej to zdiagnozować. Napewno nie można podpiąc pojedynczego przewodu?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


New Holland E265

Postprzez mechanior » 20 Mar 2014 01:42

Powrót to szyna wyfrezowana w głowicy, tak teraz robią w CR, można miareczkować powrót wykonując jednocześnie elektroniczny CUTOUT notując różnice w fizycznym przelewie ale podany przeze mnie sposób wyklucza lejące wtryski tak samo jak miareczkowanie poszczególnych przelewów dodatkowo niezależnie od elektroniki więc do wykonania bez specjalnych urządzeń diagnostycznych nawet nie trzeba mierzyć ciśnienia, wskaźnikiem wadliwego wtryskiwacza jest to czy silnik odpali po jego odcięciu...
Niestety są już maszyny z magistralą CR w głowicy...
Dokładnie takie same problemy ma jeden z moich klientów w maszynie CAT M315D z silnikiem CR (PERKINS 1204)
odcięcie 2 wtrysku spowodowało skok ciśnienia na listwie ze 145 do 400 bar a 3 go do 270, w obydwu przypadkach silnik zapalił na 3 cylindrach a nawet na 2 po odcięciu wtrysków 2 i 3 na raz...
Jutro wymieniam wtryskiwacze...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


New Holland E265

Postprzez Coval » 20 Mar 2014 14:42

mechanior napisał(a):Powrót to szyna wyfrezowana w głowicy, tak teraz robią w CR, można miareczkować powrót wykonując jednocześnie elektroniczny CUTOUT notując różnice w fizycznym przelewie ale podany przeze mnie sposób wyklucza lejące wtryski tak samo jak miareczkowanie poszczególnych przelewów dodatkowo niezależnie od elektroniki więc do wykonania bez specjalnych urządzeń diagnostycznych nawet nie trzeba mierzyć ciśnienia, wskaźnikiem wadliwego wtryskiwacza jest to czy silnik odpali po jego odcięciu...



No to jest spore utrudnienie w celu diagnozowania wtryskiwaczy CR. Zawsze po montażu warto zrobić ponownie próbę przelewową w celu upewnienia się czy wszystko jest ok. Często zanieczyszczenie , które dostało się podczas montażu wtryskiwacza potrafi uszkodzić zaworek przelewowy i problem jest gotowy. CR jest to bardzo wrażliwy układ, trzeba zachowywać szpitalne warunki pracy, bo w innym przypadku nawet nowe wtryskiwacze mogą powodować objawy jakie są przedstawione w tym temacie.

mechanior napisał(a):Niestety są już maszyny z magistralą CR w głowicy...


Niedługo głowica będzie jednorazowa razem z wtryskiwaczami :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez Coval, 21 Mar 2014 22:28, edytowano w sumie 1 raz
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: New Holland E265

Postprzez szczepan » 21 Mar 2014 22:25

Dzisiaj robiłem próbę odłączenia kolejno wtryski, Niestety przy każdym odłączeniu wtrysku silnik próbował odpalić ciśnienie rosło do 100bar. i spadało do zera. po dłuższym kręceniu silnika raptownie ciśnienie skoczyło do takiego stopnia że manometr na 700bar. wyrwało z gwintu i wyleciał jak z armaty i szlak trafił i zakończyła się próba na niczym.

szczepan
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 28 Lip 2012 22:21

Maszyna: Warynski ka406


New Holland E265

Postprzez Coval » 21 Mar 2014 22:34

Czyli teoretycznie wszystkie wtryski ok. Sprawdź zawór od regulacji ciśnienia oraz jego sterowanie, znajdziesz go na szynie albo na pompie wysokiego ciśnienia. Układ niskiego ciśnienia w jakim stanie? Jaka wartość ciśnienia paliwa ? Pompka wstępna sprawna?Filtr paliwa?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


New Holland E265

Postprzez mechanior » 21 Mar 2014 23:14

100 bar to za mało do odpalenia, musi być co najmniej 150-200, niektóre CRy odpalają od 300 w górę
Jeśli ciśnienie skoczyło do 700 powinien bez problemu odpalić. Odczyt z kompa wskazuje czasem ponad 1000 bar (w trakcie pracy silnika) więc to nie dziwne...
Może cholera rzeczywiście ten czujnik...

Wybaczcie chłopaki ale dalsze diagnozowanie taką metodą wykracza poza moją wiedzę, podpięcie komputera wydaje mi się niezbędne...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


New Holland E265

Postprzez Coval » 21 Mar 2014 23:44

Diesel cr pawinien palić za 3-4 obrotem motoru. Ważna jest szybkość narastania ciśnienia na szynie. Nie może trwać długo. Zdrowe wtryski oraz pompa nie zawsze świadczą o tym że musi sprzęt palić. Jest masa innych rzeczy jeszcze do sprawdzenia... Zacznij od czujnika ciśnienia i zaworu regulacji ciśnienia.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


New Holland E265

Postprzez szczepan » 22 Mar 2014 00:44

No właśnie czujnik ciśnienia jak go sprawdzić w nim jest jakaś elektronika zasilanie około 5v

szczepan
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 28 Lip 2012 22:21

Maszyna: Warynski ka406


Re: New Holland E265

Postprzez Coval » 22 Mar 2014 01:09

Steruje nim sterownik. Żeby go dokładnie sprawdzić musisz wyznaczyć współczynnik wypełnienia impulsu. Odczytasz to za pomocą interfejsu lub oscyloskopu. Możesz zawór zdemontować, będzie pompie wysokiego ciśnienia lub na szynie. Jest na nim sitko. Otwory filtrujące mają srednicę około 5 mikronów. Sprawdź pod lubą lub mikroskopem obecność zanieczyszczeń. Są na zaworze również uszczelnienia , zwróć uwagę na nie.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


New Holland E265

Postprzez mechanior » 22 Mar 2014 01:09

To jest czujnik elektroniczny analogowy lub nawet cyfrowy (zasilanie na pewno 5v) więc do sprawdzenia potrzebny jest INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY!! tego nie da się sprawdzić metodą domową czy prostym multimetrem, trzeba mieś SPRZĘT, po to serwisy wydają dziesiątki tysięcy na narzędzia, naprawiam CATa to mam do niego prawie wszystko, jestem w stanie sprawdzić taką pierdołę bo mam czym...
wezwij serwis... albo kup narzędzia!
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


New Holland E265

Postprzez szczepan » 22 Mar 2014 17:22

Na dodatek jeszcze się wyświetlił na panelu sterowniczym na samej górze F1 poniżej POWERBOOST SOLENOID i okienko a okienku SV :?:

szczepan
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 28 Lip 2012 22:21

Maszyna: Warynski ka406


New Holland E265

Postprzez Coval » 22 Mar 2014 19:22

Interfejsa podłącz. Ten błąd napewno ma związek z CR.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: New Holland E265

Postprzez szczepan » 20 Kwi 2014 23:19

Długo się nie odzywałem, Ikona która się wyświetlała na panelu urwał się przewód od cewki elektrozaworu w komorze akumulatorów ikona znikła. Z odpalaniem silnika zamontowałem przekażnik który na moment wyłącza czujnik paliwa wysokiego ciśnienia na listwie, Przekażnik jest podłączony do rozrusznika który jest uruchomiony. Koparka chodzi na razie ponad dwa tygodnie bez problemu. Dziękuje kolegom za pomoc , Bez odpowiedniego sprzętu jest trudno zdiagnozować usterkę.

szczepan
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 28 Lip 2012 22:21

Maszyna: Warynski ka406


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej