wibako

O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Moderator: MARIO/MECALAC

O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez mechanior » 07 Sty 2014 20:38

Silnik Deutz BF4M 1012C o numerze 00703432, chłodnica wody zintegrowana z lewej strony silnika czyli za silnikiem jeśli patrzy się od trony klapy dostępu.
Klient zagotował sprzęt, wywaliło płyn, dolali ale weszło tylko kilka litrów, maszyna szybko łapała temperaturę, brak ogrzewania.
Odkreciłem zaślepkę na imbus obok korka wlewowego oraz korek na termostacie i odpowietrzyłem system, wlałem do pełna płynu (ok 4 litry), ogrzewanie wróciło, jeszcze raz odpowietrzyłem i dolałem tym razem tylko około 200ml, po rozgrzaniu maszyny zaczęło wywalać płyn przez, jak mniemam, otworek zaworu bezpieczeństwa
Po kilku odpaleniach i rozgrzaniach jest spokój, wyciek z tego otworka już nie występuje
Akcja odpowietrzania miała miejsce dzisiaj, zagotowanie przed świętami.

Nie mam do czynienia z takimi silnikami więc pytam czy dobrze kojarzę że te silniki są strasznie upierdliwe w odpowietrzaniu?
Czy jest możliwe by się zagotował z powodu drobnych ubytków przez nieszczelności układu ogrzewania?
Wskaźnik poziomu jest całkowicie niewidoczny w normalnych warunkach

Poszukuję uszczelki klawiatury i świec żarowych do tego motoru
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez peckiel » 07 Sty 2014 20:42

Jeśli chodzi o:
Poszukuję uszczelki klawiatury i świec żarowych do tego motoru

Chyba najlepsze wyjście to BTH FAST.
Kiedyś świece kupowałem to były coś w okolicach 200 zł/szt., ale to w sklepie w moich okolicach.

Autor postu otrzymał pochwałę
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Re: O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 08 Sty 2014 10:08

Tak te silniki bywają upierdliwe do odpowietrzenia. Pisałem o tym kiedyś na forum. Celem zmniejszenia wymiarów producent skierował gorącą wodę w dół silnika a schłodzona jest odbierana na górze chłodnicy. Na maszynie jest specjalna naklejka serwisowa, która punkt po punkcie opisuje procedurę spuszczania i napełniania tego silnika chłodziwem. Samo odpowietrzanie trzeba czasem powtarzać i 3-4 razy zanim załapie. Przy ubytkach płynu jak najbardziej może się zagotować. A ten wskażniczek to się ignoruje. Jest tam nawet czujnik poziomu płynu, który większościowo nie jest w maszynach podłączany z tego względu, że przy braku płynu nie zawsze to pokazywał i odwrotnie.
Świece ja zamawiam w IC, bo Deutz ich nie produkuje tylko bierze od firmy Beru. Wykręć jedną spisz magiczny numerek i zamów 50% taniej jak w Deutzu. Bo tam ci dadzą takie same tylko na zbiorczym opakowaniu będzie naklejką za logiem Deutz. W tamtym roku poszedł mi niestety HDD w kompie, więc teraz nie mam dostępu do wszystkiego.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez mechanior » 15 Sty 2014 02:08

Dalej jest problem, maszyna na luzie popracowała kilkadziesiąt minut i nie wyrzuciła ani grama
natomiast po podjęciu normalnej pracy pod obciążeniem znowu wywaliło płyn nadmiarem i zaczęła się przegrzewać
w podobnym silniku 6 cylindrowym w Volvo (2012) miałem problem z pływającymi tulejami które dziurawiły uszczelkę pod głowicą, objawy były do pewnego stopnia podobne, podczas odpalania po długim postoju rzucał biała chmurą z wydechu i ubywało płynu
w silniku O&K mam utrudniony rozruch i też dymi a podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewowego wyrzuca intensywnie płyn...

czy możliwe by w tym silniku w O&K był ten sam problem?
jaki jest sposób na te cholerne tuleje?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 15 Sty 2014 21:36

Są dostępne w handlu testery na obecność, CO2 w płynie chłodniczym. Kosztuje to około 400zł, więc czas się zaopatrzyć jak nie masz i wtedy masz jasną sprawę. Niektóre egzemplarze tych silników są naprawdę upierdliwe do odpowietrzenia i procedurę trzeba powtarzać czasem 3 razy w sposób standardowy. Obejrzyj maszynę jest na niej naklejka jak to zrobić prawidłowo to ważne. Tam popuszcza się troskę więcej śrub niż dwie! Jeżeli to nie przynosi skutku to dodatkowo popuszczasz śrubunek na wskaźniku poziomu płynu, ten górny i śrubunek znajdujący się na głowicy od koła zamachowego, którym wraca płyn do zbiornika zbiorczego a potem sam śrubunek od tego samego wężyka przy zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli wykluczyłeś obecność, CO2 w płynie to go odpowietrz 3 według procedury producenta + dodatkowo 3 razy tak jak ci to opisałem.
Teraz kolejne pytanie czy na silniku jest zabudowana sprężarka powietrza? Bo te 2 i 3 tłokowe są chłodzone płynem i potrafią się rozszczelnić pompując powietrze do układu. Kolejną rzeczą to uszkodzenie gumowej przegrody w wymienniku ciepła olej –płyn przy silnikach małej mocy. Zdarza się e też ze pada uszczelka w zbiorniku wyrównawczym i nie ma tam prawidłowej poduszki powietrznej, co też daje taki objaw. Korek utrzymujący ciśnienie też się czasem psuje i objaw ten sam. Zacznij po kolei eliminować przyczyny i dojdziesz do sedna awarii. Nie wykluczam też awarii pompy wody i termostatu. W tym silniku jest ważne, aby zawsze chodził na płynie nigdy nawet krótko i awaryjnie na wodzie, bo konsekwencje tego wychodzą po pewnym czasie i są znamienne w skutkach.
P.S. Jak nie znajdziesz tej naklejki to wstawię.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez mechanior » 04 Lut 2014 12:58

okazało się że to jednak uszczelka pod głowicą, na szczęście ten silnik jest prosty, bez tych zasranych tulei pływających, głowicę zdemontowałem, widać wyraźnie przedmuch na 4tym cylindrze między metalowym wzmocnieniem uszczelki a kanałem wodnym
test przeprowadziłem metodą znaną z normalnych silników, na wlew założyłem wąż i lejek po czym napełniłem płynem, ciągłe wydostawanie się gazu (20 minut pracy silnika) przekonało mnie że taka ilość powietrza wypełniła by nie tylko układ chłodzenia ale i cała kubaturę koparki, silnik nie ma sprężarki powietrza, więc to nie zapowietrzenie, jednoczesny brak ubytków płynu potwierdził że to jednak nieszczelność w obrębie cylindrów... o dziwo układ chłodzenia utrzymywał ciśnienie zbudowane podczas pracy przez silnik nawet tydzień po zgaszeniu maszyny, woda nie przedostawała się do cylindra w jakiejś wykrywalnej ilości (brak śladów)
mam nadzieję że to tylko uszczelka, głowicę oddałem do sprawdzenia i planowania, na cylindrach widać jeszcze ślady honowania
przy okazji wykryłem luzy na turbinie (poszła do regeneracji)
utrudnione odpalanie było spowodowane śmiercią wszystkich świec żarowych
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 05 Lut 2014 14:36

Przyznam metoda dziwna, ale skoro skuteczna to, czemu nie. Co do turba to tam są łożyska o powiększonym luzie, więc niewprawna ręka wyczuje duży luz, który jest jak najbardziej prawidłowy. Co do odpalania to te silnik jak są sprawne (paliwo, kompresja, rozrusznik) to palą do –10. Chociaż jak się zużyje troskę to i tamto to świece wyraźnie pomagają. Można je włożyć do każdego silnika tego typu. W głowicy są zaślepki.
mechanior napisał(a):dzizas Kamal, jak cię lubię tak cie błagam... POLSKI!!

A duża litera na początku zdania u kolegi to gdzię? :D
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez mechanior » 06 Lut 2014 00:16

Turbinę zawożę do fachmana i on ma ostateczne słowo w temacie naprawy (współpracujemy kilka lat więc mam podstawy by mu wierzyć)
W intercoolerze jest zdecydowanie ZA DUŻO oleju silnikowego, nie wiem czy to wina turbiny czy raczej odmy?
Znam zjawisko z Perkinsów...

Mam drobny problem ponieważ jakiś rok temu zamieniłem miejscami pompki wtryskowe i nie wiem czy część problemów nie wynika właśnie z tego faktu...

no tak, DUŻE LITERY... okej...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 06 Lut 2014 00:43

Tam zawsze jest dużo oleju. To turbo ma z założenia puszczać olej do kolektora ssącego. Po to by smarować trzonki zaworowe i prowadnicę. Jest to opisane w którymś z Service News.

mechanior napisał(a):no tak, DUŻE LITERY... okej...

No żeby mi to było przed ostatni raz. :)
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez mechanior » 07 Lut 2014 00:22

Kamal napisał(a): To turbo ma z założenia puszczać olej do kolektora ssącego. Po to by smarować trzonki zaworowe i prowadnicę.

BEZ JAJ!!
Zaczyna mnie przerażać to co wymyślają by uzasadnić swoje wtopy, mój dealer Citroena mówił to samo a z intercoolera kapał olej... a to przecież morderstwo dla cylindrów i zaworów - nagar olejowy odłamuje się z czasem i kaleczy powierzchnie, zaciera prowadnice itp,
Poza tym uważam że to nie turbo gubi olej (nie jest jego głównym źródłem) tylko odma wali mgłę w gardziel ssącą turbiny... nawet turbina Schwitzer (nomen/omen bardzo dobra) nie ma takiej badziewnej szczelności
Ciekawe bo w silnikach Volvo (o których już pisałem - DEUTZ 1012/2012) nie było takiego szamba w dolocie...

Żeby była jasność - nie próbuje podważać wiedzy Kamala, po prostu w pale mi się to nie mieści! :wall:

btw, czy mogę prosić o momenty dokręcania głowicy?
i jakieś sugestie do jej montażu? jeśli są... :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 07 Lut 2014 10:44

Kolego w żaden sposób nie podważasz mojej wiedzy. Lubię dyskusję i wymianę poglądów z ludźmi na pewnym poziomie, którzy dysponują zasobem wiedzy praktycznej, czego podwaliną jest wiedza teoretyczna. I nie zastępują tego chłopskim rozumem z cyklu ja wiem, ja wiem lepiej. A skoro wiem to mam wiedzę i tak ma być. W tym momencie dyskusja z mojej strony się kończy.
Oczywiście masz te rację, że odma ma w tym udział i bardzo dobrze, że to wyłapałeś, ( bo ten aspekt celowo zataiłem taki test dla myślących – zdałeś celująco :mrgreen: ) Tam naprawdę idą znikome ilości oleju. Które z czasem - parę kropel zostają na dnie chłodnicy i tak, co dzien.. Jak się ją otworzy po pewnym czasie to oczy wychodzą z orbit, z tekstem o ja @#$% ile oleju, TURBO poszło w?!@#$%^&. Ten olej się spala i nie robi nagaru, który morduje silnik. Dzisiejsze oleje dają znacznie mniej nagaru ( popiołu) niż kiedyś. Zwróć też uwagę na to, że producenci samochodów, którzy zastosowali filtry cząstek stałych ( w maszynach budowlanych też to już następuje,( a tak w ogóle to od tego roku weszła nowa norma czystości spalin) rekomendują specjalne oleje nisko popiołowe. Po to żeby nagar ze spalania nie zalegał w filtrach.

Co do twojej prośby............................................................. to nie wiem podważasz moją wiedzę. :lol:
A i pochwała nie klikasz........... :cry:
No, więc tak o czystości to nie muszę ci mówić. Ale pomiar żeby dobrać uszczelkę powinieneś zrobić, bo nie wiadomo, jaką ktoś kiedyś założył. Znak góra na usczelce też chyba nie muszę..........
Image
Image
W bloku muszą być dwa kołki ustalające.
Śruby muszą być lekko naolejone.
Po dokręceniu głowicy na łbie skrajnej śruby nabijasz jeden punkt ( tej znajdującej się w pobliżu oznaczeń grubości uszczelki). I jeden punkt na śrubie trzymającą dźwigienki zaworowe na pierwszym cylindrze( cylindry liczysz od koła zamachowego) Robisz to po to, że tę śruby można użyć 5x, przy czym pierwszy raz w fabryce, więc ty masz przed sobą 4 wymiany uszczelki, po czym śruby do wymiany, to WAZNE!!!
Image
Śruby dźwigienek M8 dokręcasz na 21Nm głowicę w 1012 na
1) 30Nm 2)80Nm 3) 90°
Dla 1013 dokręcasz na
2) 50Nm 2)130Nm 3) 90°
Schemat regulacji zaworów w dwóch położeniach wału korbowego dostarczam.
Image
Po wymianie uszczelki w tym silniku dodajesz do luzu zaworowego 0.1mm, ( czyli 0.4/0.6)
I po upływie 500h sprawdzasz a potem, co 1000h. Uszczelka siada, więc po tym czasie luzy zaworowe powinny same wrócić do prawidłowego luzu, czyli 0.3/0.5 dźwigienki kontrujesz na 25Nm
Świece dokręcasz na 20Nm +-2 do tego spec pasta!, wtryski16Nm i za 5 minut dodajesz 5Nm, czyli 21 i dokręcasz. Przewody wtryskowe wstępnie na 5Nm a potem na 25Nm Nie dokręcać ich za mocno!!! Powiewasz zmniejszają się przekroje wewnętrzne i silnik traci moc z powodu mniejszej ilości paliwa!!! Dekiel zaworowy na 9Nm+-1
A w silnikach TDC 2012/13 Z układem CR mogę ci wysłać na PW, bo to większy komplikator.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez mechanior » 07 Lut 2014 21:44

Dobra, już zmień ten podpis, będę się pilnował, każdy twój post z cenną zawartością został POCHWALONY.
Pozostaje jeszcze wyrazić podziw dla wkładu w ten temat, naprawdę wykonałeś kawał zajeb... roboty.


Btw zamiast tej reprymendy w podpisie dałbyś numer telefonu :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez ksieciunio » 07 Lut 2014 23:08

Nie wiem jak w kopaczkach, ale moje silniki (1x bf6m ,7x tcd2012 ) mają odmę wypuszczoną na zewnątrz, w jednym który świnił olejem podłączyłem pod przewód powietrzny za filtrem, jest tam przygotowane miejsce na to.
to samo było w D16 Volvo jednak rzygał olejem jak głupi, producent wylot gazów umieścił w pobliżu filtra powietrza co doprowadzało do jego zaklejenia.
kopiliśmy komplet do przeróbki z odśrodkowym separatorem "czegoś tam" wszystko pasowało P&P.
ciekawi mnie do czego służy to ustrojstwo a'la filtr odśrodkowy, podłączone jest pod olej pod ciśnieniem .

http://www.marinepartseurope.com/en/vol ... -9899.aspx

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Re: O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 07 Lut 2014 23:33

Mimo dowodów to zdanie nie zmienisz co?
Image
Image
Image
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez ksieciunio » 07 Lut 2014 23:39

to było do mnie ?

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 07 Lut 2014 23:48

Tak do ciebie. Przecież masz opisane to ustrojstwo to w czym problem?
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez ksieciunio » 07 Lut 2014 23:56

nie zrozumiałeś mnie .
tcd które mam u siebie mają odmy wypuszczone zewnątrz, niepodłączone do dolotu.
jak tutaj:

Image

a pytałem jak działa ustrojstwo zamontowane w volvo penta d16 element nr 1 na liście części zamiennych. może ktoś już to rozbierał albo jest jakaś instrukcja serwisowa.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez Kamal » 08 Lut 2014 00:00

Wersja silnika nie przeznaczona do EU. A ten element działa na zasadzie kolesacji.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez ksieciunio » 08 Lut 2014 00:25

Dziwne, że nieprzeznaczona do EU jeżeli są montowane w maszynach które posiadamy.
kolesacja ? możesz przybliżyć temat ? mam nadzieje, że nie ma to nic wspólnego z kolesiostwem ? :)

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


O&K MH Plus, wyrzuca wodę nadmiarem

Postprzez mechanior » 08 Lut 2014 00:31

może jednak KONDENSACJI??
I to właśnie jest problem, dopóki wali na zewnątrz to z całym szacunkiem dla EURO i TIER mamy to w DU...
Jak podepniesz do kolektora (przewidziane normą chyba STAGE 2) to teoretycznie opary oleju się dopalają (stanowią poniżej 1% paliwa w cylindrze więc bez wpływu na warunki spalania)
W praktyce odkładają się w całym dolocie w postaci tłustych osadów, na łopatkach turbiny itd itp
Ale jest jeszcze jeden aspekt który odkryłem za pomocą swojego własnego pojazdu - po zajeb... z gazu do dechy podciśnienie powstające PRZED TURBINĄ zaczyna wysysać olej z silnika... nawet jeśli się wam wydaje że ten olej nie jest w stanie zostać zassany to powiem że obniżenie ciśnienia w silniku powoduje gwałtowne parowanie, za turbiną mamy sytuację odwrotną- gwałtowny WZROST ciśnienia powodujący natychmiastowe skroplenie oleju... to widać w dolocie, najwięcej oleju zbiera się w inter/aftercooler`ze za turbiną, tam spada temperatura i rośnie ciśnienie co powoduje masywne skraplanie...
najnowsze silniki posiadają filtr odmy który zbiera skropliny, wymienia się go co 1000 mth lub gdy się zacznie ślinić, teoretycznie wystarczy wsadzić końcówkę odmy w dowolny byle duży filtr oleju silnikowego...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej