Usterka regulatora obrotów O&K MH5
Wysłany: 09 Cze 2014 19:32
Witam
Mam koparkę firmy O&K model MH5 z 1994r.
Usterka jest następująca.
Koparka ma możliwość pracy z ręcznym zadawaniem obrotów silnika za pomocą potencjometru bądź w trybie automatycznej regulacji obrotów według obciążenia silnika przez pompy hydrauliczne.
W moim modelu jest brak reakcji na zmianę obciążenia co prowadzi do przyduszania silnika lub do zatrzymania.
Aktuator działa gdyż potencjometrem mogę zadać mu jakieś obroty lecz po obciążeniu nie doregulowuje do ustawionego poziomu.
W trybie automatycznym praktycznie żadnej reakcji bardziej obroty skaczą po odciążeniu silnika.
Podejrzewam że w maszynie znajduję się gdzieś:
- czujnik ciśnienia który jest odpowiedzialny za podanie sygnału do sterownika przy spadku ciśnienia
- czujnik obrotów silnika (może gdzieś na kole zamachowym)
- wyjście z alternatora (zmienna częstotliwość coś na zasadzie wyjścia do obrotomierza) do sterownika
Niestety nie posiadam żadnej dokumentacji, schematów. Instalacja nie powala swoim stanem i ktoś po trochu w niej dokonywał modyfikacji przeróżnych.
Proszę o jakąś podpowiedź czego gdzie szukać czy może to co wymieniłem to nie to a jeżeli coś z tych rzeczy to gdzie szukać tych elementów i jak je najlepiej sprawdzić.
Pozdrawiam
Mam koparkę firmy O&K model MH5 z 1994r.
Usterka jest następująca.
Koparka ma możliwość pracy z ręcznym zadawaniem obrotów silnika za pomocą potencjometru bądź w trybie automatycznej regulacji obrotów według obciążenia silnika przez pompy hydrauliczne.
W moim modelu jest brak reakcji na zmianę obciążenia co prowadzi do przyduszania silnika lub do zatrzymania.
Aktuator działa gdyż potencjometrem mogę zadać mu jakieś obroty lecz po obciążeniu nie doregulowuje do ustawionego poziomu.
W trybie automatycznym praktycznie żadnej reakcji bardziej obroty skaczą po odciążeniu silnika.
Podejrzewam że w maszynie znajduję się gdzieś:
- czujnik ciśnienia który jest odpowiedzialny za podanie sygnału do sterownika przy spadku ciśnienia
- czujnik obrotów silnika (może gdzieś na kole zamachowym)
- wyjście z alternatora (zmienna częstotliwość coś na zasadzie wyjścia do obrotomierza) do sterownika
Niestety nie posiadam żadnej dokumentacji, schematów. Instalacja nie powala swoim stanem i ktoś po trochu w niej dokonywał modyfikacji przeróżnych.
Proszę o jakąś podpowiedź czego gdzie szukać czy może to co wymieniłem to nie to a jeżeli coś z tych rzeczy to gdzie szukać tych elementów i jak je najlepiej sprawdzić.
Pozdrawiam