Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Brak sterowaniem prędkości obrotowej silnika CASE 788

11 Wrz 2014 22:17

Marka i model maszyny: Case 788 PowerControl

Witam mam problem w naprawie z koparką firmy Case 788 PowerControl. Problem polega na tym, że koparka posiada system zmiany prędkości obrotowej silnika za pomocą układu elektrycznego, serwo gazu i elektroniki sterującej. Niestety przestał nagle działać ten układ. Sprawdziłem czujnik obrotów silnika ma on rezystancję ok 0,520 Ohm, nie wiem czy jest to poprawna wartość dla tego czujnika, instalacja sprawna, czy ktoś miał do czynienia z tym układem i czy pomógł by mi w formie odpowiedzi co sprawdzić jeszcze albo jaka jest częsta usterka. Fajnie by było jakby był schemat tej instalacji elektrycznej ->byłbym wdzięczny za podzielenie się z nim byłoby mi łatwiej w diagnozie. Na płycie sterowniczej mruga dioda bodajże 2 mignięcia i długa przerwa jaki to może być błąd?. Czy istnieje diagnoza szeregowa, albo jakaś możliwość kasowania błędów?. Pozdrawiam

Brak sterowaniem prędkości obrotowej silnika

12 Wrz 2014 01:11

Czy to jest koparko-ładowarka? :faja:

Brak sterowaniem prędkości obrotowej silnika

12 Wrz 2014 16:26

Jest to koparka kołowa, a czy to ma znaczenie ?, tak przeglądałem fora i każdy ma ten sam system gazu, ale i tak nie znalazłem przeglądając żadnych sensownych badań, których jeszcze nie zrobiłem. :(

Brak sterowaniem prędkości obrotowej silnika CASE 788

12 Wrz 2014 21:57

Ma zajebiste znaczenie bo napisałeś temat w dziale koparko-ładowarek a w nich nie występują takie systemy, już został przeniesiony ale zwracaj uwagę gdzie zakładasz wątek bo to ważne przede wszystkim DLA CIEBIE, ktoś znający problem raczej nie będzie studiował forum w dziale koparko-ładowarek...

Rezystancja czujnika jest sprawą drugoplanową, to czujnik indukcyjny lub podobny i ważniejsze czy wyławia wszystkie impulsy ale w przypadku takiej usterki raczej doszło by do niedokładności w sterowaniu wydajnością - powolna/słaba praca hydrauliki lub zaduszanie silnika wydajnością/momentem pompy, zupełne odcięcie sterowania raczej wskazuje na brak napięcia na elemencie wykonawczym - sprawdź wtyczki, wiązkę między aktuatorem a ECMem, pokrętło regulacji obrotów.
W przypadku jakiejkolwiek przerwy lub zwarcia system może odciąć możliwość sterowania.

Co do tych podobieństw WSZYSTKICH systemów to nie byłbym takim optymistą, każdy producent ma swoje sposoby by utrudnić życie użytkownikom i mechanikom.

Brak sterowaniem prędkości obrotowej silnika CASE 788

13 Wrz 2014 16:29

Sorki nie chciałem żeby tak wyszło z rodzajem forum ;) Czujnik jest indukcyjny, a co do akutatora, był niby wcześniej serwisant i stwierdził czujnik prędkości, stwierdził to po tym że był kabel odlutowany, został przylutowany, sprawdziłem oscyloskopem wykres jest prawidłowy odległość czujnika też czyli musi być sprawny. Co do tego pokrętła to nie ma takiej rzeczy jest panel z przyciskami, w którym wybieramy zakres obrotów, gdybym wiedział jakie czujniki bierze pod uwagę ECM do regulacji to było by już w zasadzie prosto, z tą wydajnością możesz mieć rację, bo zapaliła się kontrolka zbyt niskiego ciśnienia w układzie sterowania, oleje były wymieniane i po tej operacji zaczęła się świecić. Na początek kazałem wymienić filtry wszystkie oleju włącznie z tym małym za kabiną na samym dole . Koparka ma też uszkodzony czujnik stopu w nożnej dźwigni hamulca i parę jeszcze usterek. dlatego przydał by mi się schemat, jeśli nikt nie ma to spróbuję przez serwis ale wątpię że dostanę, to wtedy jestem udupiony(sorki za nazewnictwo)
Wyślij odpowiedź