wibako

k408 wyciek z kolumny obrotu

Moderator: MARIO/MECALAC

k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez reV » 30 Wrz 2014 14:27

Witam wszystkich

Posiadam antyk jakim jest Waryński k408. Maszynę kupił kiedyś mój tata z likwidowanej cukrowni i od tamtej pory właściwie stała 5 lat. Mając trochę roboty przy równaniu terenu, zalałem braki, wsadziłem akumulatory, odpaliłem sprzęt i nauczyłem się nim podstawowej pracy. Sprzęt pomimo wieku i przestoju sprawuje się nieźle, ma siłę na zimno, ciepło, jeździ, troszkę gorzej ze skręcaniem (szerokie gąsienice), ale wyszedł przeciek kolumny obrotu jeśli dobrze to nazywam.
Znajduje się to w centralnej części koparki pod środkową pokrywą, węże hydrauliki w to wchodzą, a to przekazuje olej do podwozia. Po przetarciu szmatą pojawia się wyciek (zaznaczyłem na czerwono gdzie pojawia się olej).
Mam pytanko, jak to uszczelnić? Jakoś zatrzymać olej hydrauliczny, odkręcić te śruby kołnierza i tam jest jakieś uszczelnienie? Szukać całości mechanizmu? Gdzie znaleźć takie uszczelnienie i jaki to może być koszt?
Pytam, może jakiś kolega obeznany w temacie pomoże, z góry dziękuję.
V__A946_1.JPG

reV
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 Wrz 2014 14:01

Maszyna: Waryński k408

Firma: Brak


Reklama

simmet

k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez bastekwa » 30 Wrz 2014 17:20

pod tym kołnierzem jest oring za 5zeta.

Autor postu otrzymał pochwałę
http://xat.com/Kopaczka
Nie lejemy wody tylko PIWO Zapraszamy.
zapoznałem się z tematem P.I.W.K.O.

Awatar użytkownika
bastekwa
Fachoperator

  • Posty: 564
  • Rejestracja: 28 Gru 2008 17:34
  • Miejscowość: Nakło nad Notecią
  • Pochwały: 19

Maszyna: zbyt długa lista

Firma: made in


k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez reV » 01 Paź 2014 08:02

Dziękuję za odpowiedź :D

Sprawdzę po pracy, wyciągnę na wzór i zapytam w sklepie z uszczelnieniami.

Czy olej hydrauliczny da się jakoś zatrzymać, czy będzie leciał po odkręceniu do wyrównania poziomu w baku? Szukałem jakiegoś zaworu przy wyjściu z baku, ale nic tam nie widzę.

reV
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 Wrz 2014 14:01

Maszyna: Waryński k408

Firma: Brak


k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez bastekwa » 01 Paź 2014 19:14

tylko problem w ty że bak masz dużo wyżej i olej poleci cały czas.musisz po prostu po kolei odkręcać przewody i je zatykać.
http://xat.com/Kopaczka
Nie lejemy wody tylko PIWO Zapraszamy.
zapoznałem się z tematem P.I.W.K.O.

Awatar użytkownika
bastekwa
Fachoperator

  • Posty: 564
  • Rejestracja: 28 Gru 2008 17:34
  • Miejscowość: Nakło nad Notecią
  • Pochwały: 19

Maszyna: zbyt długa lista

Firma: made in


k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez scuaz » 10 Paź 2014 20:22

olej nie ucieknie cały (jest to sprawdzone bo miesiąc temu pomagałem ojcu w uszczelnieniu kolumny)
z tego co pamietam to dobrałem deko grubszy i wyciek był opanowany
proponuje kupić pare sztuk oringów i dobrać

Autor postu otrzymał pochwałę

scuaz
Operator

  • Posty: 350
  • Rejestracja: 07 Lut 2010 11:21
  • Miejscowość: chełm
  • Pochwały: 4

k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez reV » 16 Paź 2014 23:33

Dziękuję koledzy za pomoc. Skończyło się na wyciąganiu całej kolumny obrotu - masakrycznie denerwująca robota przez bardzo słaby dostęp. Pod kołnierzem faktycznie jest "oring za 5 zeta", a nawet dokładnie 5 zł :D Kiedy jednak wyciągnąłem całość z kielicha zauważyłem że reszta uszczelniaczy też ma już swoje wypracowane. Nie mam zamiaru więcej tego wyciągać, więc od razu wymieniłem wszystkie uszczelniacze w całej kolumnie. Komplet 350 zł i kolumna jest jak nowa. Górny oring dałem faktycznie troszkę grubszy, wchodzi idealnie i mam jakby większą pewność, że nie przecieknie.
Mam jeszcze jedną sprawę. Jazda jest trochę słaba, a to przez jakby nie chcące się odblokować hamulce. Tzn. jeden z siłowników odblokowujących przy naciśnięciu pedału odblokowania ledwo się rusza, drugi prawie wcale. Koparka jedzie, ale ma bardzo ciężko. Jak to odblokować? Rozbierać te kopuły przy reduktorach obok zwolnicy?

reV
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 Wrz 2014 14:01

Maszyna: Waryński k408

Firma: Brak


Re: k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez Peter J. » 13 Paź 2019 23:34

Witam, czy mógłbyś mi doradzić, gdzie kupiłeś zestaw uszczelek z kolumnami obrotowymi?

Dziękuję

Peter J.

Peter J.
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 13 Paź 2019 23:28

Maszyna: Warynski K 408

Firma: zemní práce


Re: k408 wyciek z kolumny obrotu

Postprzez Despero 1987 » 31 Paź 2020 12:21

Nie trzeba było wyciągać całej kolumny obrotu, bo ja to właśnie naprawiam w swojej koparce gąsienicowej Waryński K-611. Brak dokumentacji do koparki i schematów spowodował metodę prób i błędów. A jak to zrobić?
Otóż:
1. Odkręcamy górne przewody gumowe od kwadratowej części kolumny obrotu ( przy odkręcaniu poleci po około 1 litr oleju hydraulicznego z każdego z przewodów gdyż znajduje się on zarówno w przewodzie pomiędzy rozdzielaczem a kolumną obrotu oraz w samej kolumnie obrotu wiec najlepiej przygotować obciętą butelkę po wodzie ze sznurkiem i po kolei odkręcać przewody i wkładać do butelki mocując ją aby się nie obsunęła). U mnie gumowych przewodów w górnej części kolumny jest 4 szt mocowane na półksiężyce skręcane na śruby imbusowe m8
2. Odkręcamy centralny przewód metalowy w kwadratowej części kolumny obrotu, który jest powrotem oleju hydraulicznego do zbiornika - u mnie klucz 30
3. Odkręcamy w górnej części kwadratowej kolumny obrotu środkowy łącznik do którego był przykręcony przewód metalowy powrotu oleju hydraulicznego do zbiornika
4. Odkręcamy przewód metalowy na zewnętrznej obudowie ( o średnicy około 1 cm) kolumny obrotu który zasila joystick w kabinie do jazdy w przód i tył - u mnie na klucz 22
5. Odkręcamy złącze metalowe oraz złącze kolankowe z rdzenia wewnętrznego kolumny obrotu kluczem nr 17 gdyż będzie on blokował zdjęcie w późniejszej fazie okrągłego pierścienia przykręconego na 6 sztuk śrub m13

Czas zejść pod koparkę

1. Podstawiamy miskę na olej ( może być kastra budowlana nie wysoka lecz szeroka na około 70cm i długa na około 1 metr aby zbierała skapujący olej hydrauliczny
2. Przy użyciu imbusa m8 w postaci tzw fajki, oraz nasadki na grzechotkę odkręcamy od rozdzielacza znajdującego się pod kolumną obrotu tzw. rotorem 4 przewody metalowe, które połączone są z zewnętrzną obudową kolumny obrotu.
3. BARDZO WAŻNE aby opisać sobie półksiężyce i śruby imbusowe do każdego przewodu, gdyż są one dopasowane do danego gniazda i przewodu tzn. ułożyły się wraz z przewodem przez lata pracy, jak również niektóre śruby są o około 0,5cm dłuższe od pozostałych
4. Po odkręceniu półksiężycy z dolnego rozdzielacza przy użyciu rury, breszki itp odchylamy ku dołowi przewody metalowe od rozdzielacza aby wypłynęło z nich jak najwięcej oleju hydraulicznego a co za tym idzie zapowietrzyło odcinki rury od kolumny obrotu rotora ( lub jak ktoś zwie rozdzielacza pompy jazdy ) od rozdzielacza w podwoziu koparki gdyż wytworzone podciśnienie w kolumnie obrotu nie pozwoli nam uprzednio wyjąć wewnętrznej jego części na której znajduje się 7 sztuk oringów uszczelniających - będzie tak zassane że nie drgnie. Z całości wyleci około 5-7 litrów oleju

Wracamy na górę koparki

1. Odkręcamy 6 śrub m13 na okrągłym pierścieniu znajdującym się po zewnętrznej stronie kwadratowej części kolumny obrotu
2. w miejsce wykręconego łącznika centralnego gdzie podłączony jest powrót oleju do zbiornika wkręcamy hartowaną śrubę m22 o ile dobrze pamiętam z drobnym gwintem do której to na główce dospawujemy nakrętkę
3. zakładamy kawałek pasa, liny, łańcucha i bierzemy długą brechę, pręt lity metalowy i opierając o ramię koparki na przeciwwagę wyciągamy wewnętrzną cześć kolumny obrotu - rotora ( rozdzielacza pompy jazdy )
4. Nie wyciągamy od razu całej części na zewnątrz tylko do połowy aby ją obrócić o 90 stopni w poziomie i dojść do wkręconej w nią blokady przed samowolnym obracaniem się w obudowie ( taki gruby metalowy pręt wkręcony w obudowę z nacięciem pod klucz bodajże 32
5. Po przekręceniu opuszczamy wewnętrzny "rdzeń" kolumny obrotu na jego obudowę i odkręcamy tzw. blokadę przed samowolnym obracaniem się.
6. Wyciągamy rdzeń na zewnątrz uważając przed uderzeniami, zarysowaniami itd.
7. Usuwamy z obudowy kolumny obrotu resztki oleju hydraulicznego i sprawdzamy jego ścianki czy nie posiadają żadnych wżerów, mocnych rys, ubytków gdyż jeśli takie usterki zauważymy wówczas cała obudowę należny wyjąc i zawieźć do tokarza aby zabielił wnętrze obudowy. Wówczas również zmieni nam się średnica zewnętrzna uszczelniaczy na rdzeniu.
8. Zdejmujemy okrągły kołnierz na 6 śrub m13 z rdzenia i przystępujemy do sprawdzenia stanu uszczelnię na nim się znajdujących
9. WAŻNE ! aby wymienić również wszelkie oringi na przewodach które odkręciliśmy gdyż nie będą one z racji swojego zużycia ponownie dopasowane do obudowy i będą zniekształcone. U mnie oringi są na 4 przewodach gumowych, złączu metalowym centralnym na rdzeniu , złączu metalowym znajdującym się na boku rdzenia, oraz złączu metalowym znajdującym się na boku obudowy kolumny obrotu.

I wszystko gotowe, teraz trzeba się zastanowić gdzie dostać uszczelniacze bo w internecie ciężko jest je znaleźć. Pozostanie chyba , metoda dopasowania w sklepie z uszczelniaczami.

Pozdrawiam serdecznie

Ps. jeśli potrzeba to mogę dodać zdjęcia z mojej krok po kroku operacji wymiany uszczelnień w kolumnie obrotu

Awatar użytkownika
Despero 1987
Pomocnik operatora

  • Posty: 50
  • Rejestracja: 02 Sty 2020 19:24

Maszyna: XCMG ZL50G Europe CE , rok 2010,waga 18000kg

Firma: prywatna działalnosc


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej