Strona 1 z 1

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 27 Paź 2016 10:12
przez kor321
Marka i model maszyny: 50HX
Rok produkcji: 91

Witam. Gdzie się znajduje zawór kierunku jazdy w MF 50HX, proszę o jakieś zdjęcia lub schemat skrzyni.

Z tego co się orientuję są dwie cewki każda odpowiada za inny kierunek jazdy. Czy wewnątrz zaworu są jakieś oringi które ulegają zużyciu, czy są jakieś zastawy naprawcze, typowe usterki itp?

Niepokojące objawy:
1. Maszyna ma problem ze zmianą kierunku jazdy, często do tyłu zaskakuje z opóźnieniem 2-3 sekundy, a czasem wcale; kilkukrotna zmiana przełącznikiem przy kierownicy przód/tył pomaga, czasem trzeba ująć całkiem gazu. Jak zaskoczy to moc na kołach jest. Jazda do przodu zaskakuje bez zwłoki.
2. Czasem jak jest zimna ma problem z załapaniem 2,3,4 biegu i do przodu i do tyłu, tak jakby wszystkie tarczki na raz ślizgały, maszyna nie jedzie. Wczoraj stało się tak nawet na ciepłej skrzyni, po kilkukrotnym przełączeniu kierunku jazdy napęd zniknął nawet na 1 biegu. Po 5 minutowej przerwie wróciło do normy.


EDIT: proszę o przeniesienie do działu koparko-ładowarki

Ważne: wspomaganie działa cały czas normalnie i z taką samą siłą, jej pompa odpowiada również za ciśnienia na skrzyni. Olej w skrzyni w normie.

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 27 Paź 2016 18:52
przez Tomasz-51
Ja w swoim mf mam podobnie. Zawór masz pod nogami jak otworzysz klapkę obok miarki oleju. Sprzegla z tarczkami masz dwa, jedno do przodu i jedno do tyłu na każdym biegu to samo. Ja zawór rozbierałem kilka razy cyściłem, wymieniłem oringi te które mogłem i nic nie dało, myślę że jest on poprostu wyrobiony. Przyzwyczaiłem się do tego i przy zmianie kierunku jazdy puszczam gaz i czekam aż załamie i rura.Jak coś odkryjesz to daj znać.

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 27 Paź 2016 19:35
przez kor321
Jest dostęp od góry i można go wyjąć w całości górą po odpięciu kabli ? Jest jakaś uszczelka między nim i obudową skrzyni?


Czyli w skrzyni są tylko dwa sprzęgła wielotarczowe? Nie wiem czemu cały czas myślałem że dla każdego biegu jest oddzielne ....

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 27 Paź 2016 20:00
przez Tomasz-51
Można wyjąć przez klapkę w podłodze pod nogami ale lepiej wyjmij wykładzinę i odkręć część podłogi i będziesz miał miejsca ful. Tam są jak dobrze pamiętam oringi na trzech rurkach które wchodzą jedną stroną w zawór a drugą w skrzynię, w środku są siteczka wyczyść je może być syf. Rurki wyjmuj śmiało nic się nie stanie tylko nie pomyl później miejsc gdzie były bo się chyba różnią jak dobrze pamiętam.

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 30 Paź 2016 01:11
przez mechanior
kor321 napisał(a):Czyli w skrzyni są tylko dwa sprzęgła wielotarczowe? Nie wiem czemu cały czas myślałem że dla każdego biegu jest oddzielne ....

A jaki rodzaj skrzyni masz? Lewarek w podłodze czy nie?

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 30 Paź 2016 07:37
przez kor321
Manual 4-biegowy + 5 bezpośredni, z guzika.

Przedwczoraj rano jak maszyna była zimna problem się powtórzył, wspomaganie działało z normalną siłą biegi ślizgały. Zauważyłem że przy kręceniu kołami pompa wydaje dźwięk jakby zasysała powietrze (?), podejrzenie padło na układ zasysania oleju. Wyczyściłem filtr siatkowy na przewodzie przed pompą i po montażu (silnik i skrzynia nadal zimne) dziwny dźwięk zniknął a biegi i ich przełączanie zaczęły działać normalnie; problem zniknął, mam nadzieję na dobre.

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 30 Paź 2016 17:08
przez mechanior
Skoro czyściłeś filtr to czy coś w nim było?

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 30 Paź 2016 18:00
przez kor321
Z widocznych zanieczyszczeń opiłki metalu i brązu lub mosiądzu, trochę silikonu. Ze skrzyni nie dochodzą żadne dźwięki, poza zgrzytającymi hamulcami na rozgrzanym oleju.

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 30 Paź 2016 22:42
przez mechanior
Musiało być tego dużo skoro wpłynęło na prace skrzyni tylko dziwne że układ kierowniczy nie ucierpiał skoro chodzą z jednej pompy.

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 09 Maj 2017 12:38
przez kor321
Czy za rozłączenie napędu guzikiem odpowiadają te same cewki co do włączania kierunku jazdy ?

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 10 Maj 2017 22:46
przez Tomasz-51
Tak. Brak napięcia brak jazdy, przycisk rozpina przekaźnik.

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 18 Paź 2020 16:59
przez przemogt
kor321,
Witam.
Widziałem w poście ze Pan wspomnial o 5 biegu mf50hx
Posiadam mf50hx i mam skrzynie 4 biegową, na kokpicie mam guzik zielony i czerwony to niby ta piatka.
Ale u mnie nie reaguje.
Mogl by Pan opisac jak to dziala sie załącza i wyłącza.
Wyczyralem gdzies ze od 2200 obrotów silnika.
Ale u mnie nic jedzie na maxa 15 km/h
Pozdrawiam

MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 19 Paź 2020 06:40
przez kor321
5 bieg można włączyć jadąc na 4 biegu, po wciśnięciu zielonego guzika słychać zmianę obrotów silnika i delikatne szarpnięcie, zmiennik (sprzęgło hydrokinetyczne) jest pominięty więc obroty spadają jak brakuje mocy i rosną bardzo powoli przy przyspieszaniu. Przy jeździe na innych biegach gdzie napęd jest przekazywany na skrzynię przez zmiennik, silnik reaguje inaczej, przy wciśnięciu gazu obroty początkowo są większe niż oczekiwana prędkość jazdy i czuć jakby "ślizganie sprzęgła" co jest oczywiście prawidłowym zachowaniem przekładni ze zmiennikiem.

Jeśli 5 nie działa sprawdzić podłączenie elektryczne, z tego co pamiętam jest osobna cewka na skrzyni

Re: MF 50HX / 60HX elektrozawór kierunku jazdy

PostWysłany: 19 Paź 2020 10:16
przez przemogt
No właśnie nie działa kiedys dolutowalem kabelki do tej cewki bo byly urwane moze tez kolejnosc pomyliłem, musze sie jej przyjrzeć jeszcze raz.
Dopóki jezdzilem na malych odleglociach nie przeszkadzalo a teraz jadac dalej uzyskuje 1km w 5 minut to trochę dlugo :) przydala by sie ta piątka