Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Silnik obrotu O&K mh5 1992

31 Maj 2019 19:05

Marka i model maszyny: O&K MH5
Rok produkcji: 1992
Numer seryjny: 23420866

Witam, przeszukałem forum i nic nie znalałzem, problem polega na sterowaniu obrotem, a właściwie joystick działa poprawnie tyle że po puszczeniu joysticka maszyna dalej się kręci jeszcze przez ok 1,5m obrotu aż się zatrzyma, wcześniej miałem problem że gdy maszynę obracało się np w prawo joystickiem i puściło joystick to maszyna powoli obracała się w prawo i nie chciała się zatrzymać, teraz udało mi się to wyregulować i maszyna przestaje się obracać ale nie od razu po puszczeniu joysticka,
ciśnienie na przewodach servo przy kości servo kiedy joystick jest w położeniu neutralnym 0bar, po ruszeniu joystickiem ciśnienie wzrasta, natomiast na kości servo na wysokości suwaków jest 19,5bar a przy ruszeniu joystickiem wzrasta, ale nie opada do 0 bar, utrzymuje się 19,5 bar gdy nie ruszam joystikiem. joystick sprawny, wsszystkie zawory na pompie/bloku servo sprawdzone, hamulec obrotu jest nożny na pompce hydraulicznej, nie ma zadnej cewki/czujnika. ktoś pomoże :)

Silnik obrotu O&K mh5 1992

31 Maj 2019 20:53

Tłoczek joya nie jest przypadkiem odrobinę wciśnięty?

Silnik obrotu O&K mh5 1992

31 Maj 2019 21:31

nie, joystick cały rozebrałem, tłoczki jak nowe nie tnie się, poza tym sterowanie przy położeniu neutralnym joysticka jest 0 Bar tak że zamyka się , próbowałem również sterować pompą tłoczkową manualnie tzn zmieniać kierunek przepływu, ustawiłem ją na pozycję neutralna tak żeby obrót stał w miejscu, jednak najniżej dało się zejść do 19,5 bara, na 19,5 bara obrót stoi i miejscu od 20bar w górę maszyna zaczyna się obracać, problem polega na tym że pompa/silnik obrotu nie ma żadnego "hamulca" po puszczeniu joysticka.https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fapollo-ireland.akamaized.net%2Fv1%2Ffiles%2F1otros6zlqze-PL%2Fimage%3Bs%3D644x461&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.olx.pl%2Foferta%2Fkoparka-o-k-mh4-plus-mh5-pompa-obrotu-hydromatik-a4vg-28ms1-30p-CID5-IDA2IT8.html&docid=urNI3gGpxDE29M&tbnid=AilDT1oSvb6nyM%3A&vet=10ahUKEwi5_d6ivcbiAhVopIsKHcbLCKwQMwhIKAkwCQ..i&w=259&h=461&itg=1&bih=608&biw=1366&q=%20hydromatik%20a4vg&ved=0ahUKEwi5_d6ivcbiAhVopIsKHcbLCKwQMwhIKAkwCQ&iact=mrc&uact=8

jest wprawdzie pedał hamulca obrotu w kabinie ale wydaje mi się że nie powinna tak maszyna latać na boki po odpuszczeniu joysticka :)

Silnik obrotu O&K mh5 1992

31 Maj 2019 21:37

W tym wieku już ma prawo :lol: nasz Zeppelin ma tą samą chorobę. Zatrzymuję się po 1-1.5 sekundzie.

Silnik obrotu O&K mh5 1992

31 Maj 2019 21:47

no ok ale co powoduje że obrót nie zatrzymuje się po puszczeniu joysticka?

Re: Silnik obrotu O&K mh5 1992

31 Maj 2019 22:07

Tak ma być

Re: Silnik obrotu O&K mh5 1992

01 Cze 2019 11:55

U mnie w atlasie tez byly jaja . Gdy stalem na skosie i cos kopalem po puszczeniu dzojstika atlas sam sie obracal w kierunku spadu terenu . Tez panikowalem dopytywalem i mowili ze tak ma byc :)

Silnik obrotu O&K mh5 1992

01 Cze 2019 13:33

Nie rozumiem odpowiedzi "tak ma byc", czy to znaczy że maszyna po wyjściu z fabryki tak działała?

Silnik obrotu O&K mh5 1992

01 Cze 2019 15:08

Tak, ATLASY i O&K miały hamulec niezależny od hydrauliki maszyny.

Re: Silnik obrotu O&K mh5 1992

01 Cze 2019 22:26

Zeppelin również ,trzeba wyczuć maszynę i delikatnie kontrowac joystikiem

Silnik obrotu O&K mh5 1992

01 Cze 2019 22:47

No tak bo "nie hamuje" tylko "zatrzymuje" w miejscu.
Wyślij odpowiedź